Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: mijn ervaring

dankje :oops: dat probeer ik in elk geval zoveel mogelijk genieten van het leven als ik me goed voel dat compenseert geweldig voor de minder goede dagen

o ja pestomole is lekkerrrr eens proberen avocado look parmezaan en olijfolie
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
GeenPijn
Berichten: 5314
Lid geworden op: 18 feb 2011 00:51

Re: mijn ervaring

eithnec schreef: o ja pestomole is lekkerrrr eens proberen avocado look parmezaan en olijfolie
Wees eens dapper en frituur eens sprinkhanen moet heel erg lekker smaken 8)
Weer eesn wat anders dan italiaans :nod:
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: mijn ervaring

ik was deze week helemaal verliefd op de boom voor het hotel

Afbeelding

mijn lieverds van deze week die ik 24/24 begeleid heb

Afbeelding

nu maar even flink bijslapen ;)
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
GeenPijn
Berichten: 5314
Lid geworden op: 18 feb 2011 00:51

Re: mijn ervaring

Wauw is het alweer een week geleden dat ging snel. Welkom terug love3
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24449
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: mijn ervaring

Welkom terug, Eithnec. :)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: mijn ervaring

en morgen weer fris en monter opstaan!!
ja , mooie boom. ik hou ook van bomen , zonder bomenknuffelaar te zijn hoor.
cheerqd5 blij dat je terug bent! cheerqd5
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: mijn ervaring

ik knuffel ze ook niet hoor maar ze maken me wel rustig ik kan er gerust even voor gaan zitten en gewoon kijken naar die boom en ja ons terras stond aan die boom dus dat scheelde wel

ik ben ook wel blij dat ik weer terug ben een week is voldoende met deze doelgroep nu nog even inkopen doen en dan eten en rusten en de was doen enzovoorts
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: mijn ervaring

puur op het gevoel
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: mijn ervaring

en dan is er dat gevoel dat het gewoon niet goed gaat althans op dit moment,
en dan huil ik en blijf ik maar huilen en wil ik gewoon wegkruipen en is het gewoon teveel

was ik een uur te laat bij de dokter en had ik daarvoor helemaal stress was ik helemaal in paniek

zegt chat vriendin (niemand van hier) dat ze niet altijd het gevoel heeft dat ze haar hart kan luchten omdat ik soms nogal kort antwoord en dat raakte me ook wel want soms kan ik er gewoon niets aan doen ik bedoel mijn bedoelingen zijn goed en oprecht alleen zit die stomme beperking me soms in de weg waardoor ik nogal onbeholpen stuntelig overkom ofzo weet ik veel soms is het gewoon teveel allemaal teveel zeg ik de foute dingen doe ik de foute dingen

Het voelt het op men werk alsof ik de helft mis van wat er gebeurd ik ben zo vaak niet 'mee' met wat er gebeurd als er wordt gelachen als er iets wordt verteld hoor ik het soms in keulen donderen of ben ik even 'weg' waardoor ik moet vragen wat er net gebeurd is alsof ik echt in een waas leef zoals die stagementor voor de grap zij op men sollicitatiegesprek o zei hij damp syndroom komt dat dan omdat je een waas voor je hebt
zal best zeker

morgen maar weer herbeginnen ofzo
en o ja lichamelijk gaat het ook slecht omdat het weer niet meezit
alles komt samen denk ik

[zucht]
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
FlowerPower2020
Berichten: 6775
Lid geworden op: 30 jun 2013 21:54
Locatie: Mentha Aquatica

Re: mijn ervaring

[AAI]
zegt chat vriendin (niemand van hier) dat ze niet altijd het gevoel heeft dat ze haar hart kan luchten omdat ik soms nogal kort antwoord en dat raakte me ook wel want soms kan ik er gewoon niets aan doen ik bedoel mijn bedoelingen zijn goed en oprecht alleen zit die stomme beperking me soms in de weg waardoor ik nogal onbeholpen stuntelig overkom ofzo weet ik veel soms is het gewoon teveel allemaal teveel zeg ik de foute dingen doe ik de foute dingen
Het enige wat je kan zeggen is dat je het goed bedoeld. Maar het is wel rot dat je dan zo'n reactie krijgt. Jij neemt de moeite om te chatten en om haar hart-uitluchtingen te beantwoorden. Het lijkt mij dat ze daar heel erg blij om moet zijn dat jij die moeite allemaal neemt. Het is jammer dat ze dat niet zegt.
Het voelt het op men werk alsof ik de helft mis van wat er gebeurd ik ben zo vaak niet 'mee' met wat er gebeurd als er wordt gelachen als er iets wordt verteld hoor ik het soms in keulen donderen of ben ik even 'weg' waardoor ik moet vragen wat er net gebeurd is alsof ik echt in een waas leef zoals die stagementor voor de grap zij op men sollicitatiegesprek o zei hij damp syndroom komt dat dan omdat je een waas voor je hebt
zal best zeker
Ik volg ook niet altijd alles, alle grapjes of alle gesprekken. Als ik niets zou mogen misschien zou ik ontzettend moe worden. Nee, dat wordt een taak op zich. Het is niet erg als je wat mist. Als het belangrijke informatie is willen ze het vast ook nog een keer aan jou vertellen. Vervelend dat je er niet altijd bij bent, maar dat zou ik maar gewoon accepteren. Het is wat het is.
morgen maar weer herbeginnen ofzo
en o ja lichamelijk gaat het ook slecht omdat het weer niet meezit
alles komt samen denk ik
Vandaag ging het niet lekker. Morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen!
Understand: you been understood
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: mijn ervaring

tnx koen, vandaag ga ik er weer voor
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: mijn ervaring

ik kon wel huilen daarnet, maar ik heb het niet gedaan waarom niet gewoon om men omaatje niet van streek te maken en om men moeder het zwijgen op te leggen die blijkbaar niet begrijpt hoe kwetsend haar woorden over komen, de discussie ging deze keer om mijn ogen, ik ben licht gevoelig vrij extreem waardoor men rechter oog vaak dicht hangt
nu vind ze dat esthetisch niet kunnen en vind ze het bovendien een soort van laksheid dat ik men oog laat dichthangen en niet meer moeite doe om het open te houden en het toch wel slechter is geworden ten opzichte van vroeger, terwijl ik als ik me kwaad maak wel prima beide ogen kan open houden, ogen zijn gemaakt om open te zijn blablabla je moet echt vaker naar de oogarts soort van laks in opvolging en voegde ze er aan toe een goede houding vind jij ook niet belangrijk

waarom???
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24449
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: mijn ervaring

eithnec schreef:ik kon wel huilen daarnet, maar ik heb het niet gedaan waarom niet gewoon om men omaatje niet van streek te maken en om men moeder het zwijgen op te leggen die blijkbaar niet begrijpt hoe kwetsend haar woorden over komen, de discussie ging deze keer om mijn ogen, ik ben licht gevoelig vrij extreem waardoor men rechter oog vaak dicht hangt
nu vind ze dat esthetisch niet kunnen en vind ze het bovendien een soort van laksheid dat ik men oog laat dichthangen en niet meer moeite doe om het open te houden en het toch wel slechter is geworden ten opzichte van vroeger, terwijl ik als ik me kwaad maak wel prima beide ogen kan open houden, ogen zijn gemaakt om open te zijn blablabla je moet echt vaker naar de oogarts soort van laks in opvolging en voegde ze er aan toe een goede houding vind jij ook niet belangrijk

waarom???
Het laatste woordje is een goede vraag naar je moeder toe. Misschien toch maar eens de vraag rechtstreeks stellen. Je hoeft je natuurlijk niet op de kop te laten zitten.
Wat ik overigens wel goed begrijp, is dat als ze dit uit bezorgdheid aangeeft. "Misschien toch maar wat vaker naar de oogarts gaan (misschien kan hij of zij iets doen), het is toch erger geworden dan vroeger". Dat zijn toch uitingen van bezorgdheid (misschien terechte bezorgdheid.)
Maar ze is helaas niet zo goed in het verwoorden van dingen zo blijkt en dat kan kwetsend zijn. Ze had bepaalde zinnen achterwege kunnen laten. Ook al vindt zij het misschien moeilijk om te zien hoe je ervoor staat en hoe het met je gaat. Over het algemeen genomen, willen moeders en ook wel vaders, dat het goed gaat met hun kinderen. Dat zij soms onhandig zijn met het verwoorden van wat ze voelen, komt soms naar en niet echt steunend over.
Een goed gesprek is soms niets mis mee als jij daar iets voor voelt. Het is niet de bedoeling dat het telkens maar opstapelt. Dat kan je beter voorkomen.
Wat dat betreft is het ook niet erg en regelmatig juist goed om, hoe goed iemand het ook bedoeld, voor jezelf op te komen.

Mensen om je heen vinden het soms lastig met situaties en wat zij zien om te gaan. Maar hetzelfde geldt voor jou. Jij vind het met regelmaat ook lastig.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: mijn ervaring

ik slaap opnieuw niet zo best de laatste dagen
ook deze nacht was ik zonder echte reden heel erg onrustig soms op het angstige af geen idee waarom, het frustreerde me dat ik niet kon slapen dus stond ik op om de was op te bergen en de keuken op te ruimen
om 01u ging ik dan maar weer liggen maar de onrust bleef en ik heb amper geslapen waardoor ik met een behoorlijk zwaar hoofd opsta, de dag is nog lang ik ben pas om 19u15 weer thuis vanavond

[zucht]
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24449
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: mijn ervaring

Heb je nog overwegingen rondom het bericht over je moeder, Eithnec? :)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: mijn ervaring

neen en dat meen ik, ik heb meermaals proberen duidelijk maken dat zulke dingen me kwetsen door me open te stellen kwetst ze me vaak nog meer dus bij deze stel ik mij niet langer open voor haar ik toon haar niet langer dat het me raakt om mezelf te beschermen! genoeg is genoeg
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24449
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: mijn ervaring

eithnec schreef:neen en dat meen ik, ik heb meermaals proberen duidelijk maken dat zulke dingen me kwetsen door me open te stellen kwetst ze me vaak nog meer dus bij deze stel ik mij niet langer open voor haar ik toon haar niet langer dat het me raakt om mezelf te beschermen! genoeg is genoeg
Goed, als jij denkt dat het jouw gelukkiger maakt om alles in te slikken en verder te gaan, dan is dat een keuze die je zelf maakt. :knuffel:
Die beslissing kan alleen jijzelf nemen.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: mijn ervaring

ik ben op het moment zelf assertief genoeg, ze kent me ze weet hoe ik me voel ik zoek op andere manieren een uitlaat klep om men emoties te tonen ergens waar het wel veilig aanvoelt zoals hier bijvoorbeeld of praten met mensen die mij gevoelsmatig beter begrijpen
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24449
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: mijn ervaring

eithnec schreef:ik ben op het moment zelf assertief genoeg, ze kent me ze weet hoe ik me voel ik zoek op andere manieren een uitlaat klep om men emoties te tonen ergens waar het wel veilig aanvoelt zoals hier bijvoorbeeld of praten met mensen die mij gevoelsmatig beter begrijpen
Je hoeft het verder niet uit te leggen. :) Dat is niet nodig. Je weet zelf heel goed wat jij nodig hebt.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: mijn ervaring

vandaag voel ik me beter
op stage was de sfeer goed ook de nacht was goed heb beter geslapen dan de laatste dagen wat een opluchting is

ik heb nadien uit eigen beweging naar men moeder gebeld, zomaar en om aan te voelen of haar energie al wat gezakt was (als ze nog steeds vervelend was dan ging ik zondag gewoon niet langs om mezelf te beschermen)

het gesprek viel best mee ze was rustig ik was rustig zo kan het dus ook alleen niet altijd blijkbaar want ze voelt vaak krachtig aan en niet in + zin

ergens voelde ik me vandaag ook sterker in men schoenen wat helpt om contact met men moeder te zoeken

zondag gaan we bbqen samen met oma men broer en wellicht ook zijn vriendin, ik hoop dat het dan nog steeds goed aanvoelt

ergens vind ik het zo wel ok om men moeder niet te veel meer te tonen hoe de dingen me raken, nu ik dit echt toegepast heb merk ik dat ik ook sneller de draad weer kan op pakken ik zal het wel nog bespreken met de therapeute en het gemis aan geborgenheid zal altijd sluimeren en oplossingen moeten gezocht en uitgewerkt worden maar ik kan wel genieten van dagen dat ik beter in men vel zit

fijne avond lieve mensen

:knuffel:
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
Dromen1983
Berichten: 1137
Lid geworden op: 22 mar 2014 00:58

Re: mijn ervaring

Ik duim voor een fijne zondag met een gezellige bbq!
Sometimes you've gotta fall before you can fly
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: mijn ervaring

gistere was fijn echt genoten van de wandeling samen met senga
en dat levert naast onze selfie ook nog ander leuk foto materiaal op
en vanaaf was het supermaan die heb ik ook effe erop gezet

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24449
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: mijn ervaring

Prachtige foto´s!! Vooral de maan op de laatste foto. Om verliefd op te worden. :nod:
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: mijn ervaring

Afbeelding

ik was er van aangedaan, hij was men favoriete acteur ik heb bijna zen hele collectie bekeken
hij speelde echt met gevoel en legde hart en ziel in zen rollen hij was voor mij zeer zeker een hoog sensitief persoon hij zal gemist worden, een groot man dat was het

hopelijk vind je nu de rust die je zocht
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24449
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: mijn ervaring

Prachtman heengegaan. Groot artiest. Zo ontzettend jammer.

Rust in alle vrede.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”