Hoi Reventon,
welkom op het forum!
...en is jouw nick nou een omkering van "not, nooit"?
Het belletje wat bij mij gaat rinkelen is als je zegt:
Reventon schreef:
maar ik heb altijd volgehouden tegen iedereen dat er met mij niks mis is. terwijl dat wel zo is.
Soms is het mensen hun 2e natuur, om "zich flink te houden", er is al ellende genoeg in de wereld, mijnouders hebben met mijn broer al een boel te stellen - etc.
Op zich allemaal waar, maar als je idd gaat reageren zoals jij omschrijft, heeft het zin om aan te pakken.
Een groot circus is denk ik niet nodig. Stap naar de huisrats en vraag om een eerste lijns psycholoog.
Reventon schreef:
Ik denk zelf dat het beter is, om er eerst met iemand over te praten die helemaal los staat van de situatie.
Dat kan daar - het lijkt me een prima idee.
Reventon schreef:
Daar heb ik wel een paar goede vrienden voor, maar die wil ik liever niet met mijn problemen opzadelen. Die hebben hun eigen problemen en ik ben bang dat ik dan de indruk wek dat ik hun alleen maar zie als een uitweg voor mijn problemen.
En alles wat ik hun vertel snappen ze toch niet, simpel weg omdat ze dat niet meemaken. Dat neem ik ze dus ook niet kwalijk, maar is heel lastig als ik echt ergens mee zit.
"Alles met mate" - ik denk, dat het goed is, om je vrienden van je problemen te vertellen. Maar ze zijn geen psycholoog, hebben ook hun dingen etc. Dus verwacht er niet alle begrip en hulp etc. van.
Maar vrienden ZIJn er voor, om dingen aan te vertellen!!
Reventon schreef:
En ik zit niet echt bepaald te wachten op allerlei begeleiding enzo. Mijn broer heeft op dit moment 3 begeleiders en hij is vaak weg voor gesprekken enzo, maar dat wil ik echt niet.
als er dan wat moet gebeuren, dan het liefst zo klein mogelijk
Rev
Tja - bij PDD NOS geldt vaak, dat men er geen laars van snapt en er dus een heel circus op gang komt (met jargonnees waar een normaal mens geen iota van snapt).
Vrees niet, dat is bij jou denk ik niet aan de orde.