Meisje221987 schreef:
Hoi Memories,
Noujah ik heb het gevoel dat ik niet begrepen wordt ( door niemand ) en heb het gevoel dat ik diegene ben die steeds fout zit omdat het mij elke keer ingepraat wordt... De enigste die me begrijpt is me vriend omdat hij ook alles aan me ziet... Ik wil niet dat me zus weet dat ik me arm open heb gekrabd want dan zegt me zus weer dat ze darm problemen heeft door dat gestress van wat ik haar geef... Ben 2 a 3 weken terug ingestort en me zus heeft alles mee gekregen... Me zus heeft daarnaar gezegd dat het aan mij lag dat ze die pijn had in de buik waardoor ik me natuurlijk gewoon lullig voel.... Ik wil het wel zeggen tegen me maatschappelijke werker alleen ben bang niet begrepen te worden en dat ze me zus automatisch gelooft omdat ze hele goede gesprekken met me zus heeft....
me maatschappelijke werker zegt dat ze niks zal delen met anderen maar tog omdat ik zo vaak ben terleurgesteld ben ik er gewoon erg angstig voor...
Hoi Meis,
...het gevoel dat ikkrijg, is dat jij in een familie woont, waar dingen niet echtlekker lopen.
Waarbij "niet lekker" betekent, dat de hele familie minof meer lijkt te hebben afgesproken, dat jij degene bent, die eerst in de hoek wordt gezte, waar vervolgens de klappen avllen.
Vooral dat je moeder eerst rot doet en daarna slijmt - grr!
En het moge waar zijn, dat je zus pijnin har buik had, nadat jij was ingestort - maar aangezien jij niet voor je lol instortte (...en ook al niet om haar te treitern...) vind ik niet, dat ze jou de *schuld* moet geven.
Enne; er gelden regels bij maatschappelijk werk, hoor.
Vraag je m.w.ster er maar naar!
...op zich, als ze een groot hart heeft, mag ze heus met de plaatselijek schoonmaakster praten over haar (= je zus haar) problemen. Tuurlijk.
Maar jij bent haar client en ze HOORT te zwijgen over jou.
En ze MOET professioneel omgaan, met wat haar ter ore komt: ook al zegt je zus "het is zwart" en jij zegt "dat het wit is" - dan mag ze jou evt. wel confrontren (Gosh, je zus zegt iets anders - je zus is haar client niet) maar dat mag ze niet tov. je zus. (Tjonge, wat interessant, mijnclient zei iets anders - MAG NIET.)
Het kan ook zijn, dat ze dat niet doet (jou confronteren) - omdat ze als professional WEET dat je zus en jij 2 verschillende personen zijn, die allebei anders zijn, anders kijken en wellicht ook anders behandeld worden...
(Wellicht ben jij bijv. de jongste en ben jij degene, die "het altijd gedaan heeft"? Vaak is dat maar 1 ieamnd in een gezin.)