rood schreef:
pone,
ergens kan ik wel in je situatie komen, maar ik versta niet goed van dat je als je een meisje heel goed ziet zitten dat altijd wederzijds is. wat liep er dan in je huidige relatie fout? mss moet je je daarbij vragen stellen en dan verder kijken.
heb je die test afgelegd bij een dokter of psychiater, want dit zijn wel zware diagnoses.
wat je depressieve stemming betreft, pieker er niet teveel over dat doet je alleen maar depressiever voelen. doe dingen die je graag doet in je vrije tijd. en geloof me als de tijd daar is zal er wel een meisje zijn die jou ook verstaat! en betreffende dat werk, je werkt toch e! je doet moeite dus ik denk niet dat dat een hekelpunt kan vormen.
hoop niet teveel en ga er niet naar op zoek, het komt vanzelf!
Hallo Rood,
Ik heb me die vragen zeker weten gesteld, in de eerste relatie had ik nog wel last van een identiteitscrisis en zij ook. Ik was nog naïef, onzeker en zij al helemaal. Daarna kreeg ik een relatie met een meisje met problemen en ik zelf zat ook nog niet helemaal lekker in me vel. Dat is allemaal een paar jaar geleden. De afgelopen relatie was ik begonnen omdat ik nog veel last had van depressieve klachten en van mezelf maar vond dat ik het maar moest doen. Ik had niet veel gevoelens voor haar, achteraf vond ik het een verschrikkelijk mens en doet het me ook niets dat ze op haar studentenvereniging met een ander heeft zitten krikken. Ik snap je goed bedoelde advies, maar ik heb zoveel tijd gehad en zoveel zelfconfrontatie gehad dat ik mezelf al bijna alle vragen gesteld heb en ik blijf ze nog stellen.
Ik heb die test bij een GZ-psycholoog afgelegd, volgens haar heeft bijna iedereen met ADHD wel trekjes van persoonlijkheidsstoornissen. Voornamelijk Borderline, Anti-Sociaal, Narcisme, Theatraal, Obsessief compulsief of natuurlijk een mix ervan. Ik geloof niet dat ik beide zwaar heb en daarom worden het ook trekken genoemd. Als me omstandigheden slecht zijn komt het wel naar voren, maar dan moeten ze wel slecht zijn. Voor mij was langdurig werkeloos zijn en steeds weer ontslagen worden slechte omstandigheden. Ik ging steeds weer solliciteren en me eerste indruk was goed, maar ik werd er snel uitgeflikkerd en dat werkte er deprimerend. Zware diagnose? Ik vind het moeilijk te zeggen. Herkenning bij borderline= Niet tegen stress kunnen en bij teveel stress, extreme stemmingswisselingen, teveel stress kan lijden tot paranoïde en randpsychotische verschijnselen. Maar, dit is door me leven er op aan te passen goed te voorkomen. Van anti-sociaal herken ik niet zo heel veel in terwijl ik daar hoger op scoor. In slechte omstandigheden kan ik roekeloos zijn, ik wilde dood en wat me naasten er van vonden deed me niets. Ik reageerde ook over op dex-amfetamine. Ik ben best hard voor mezelf en kan ook hard voor anderen zijn, maar dit heb ik alleen ontwikkeld uit zelfbescherming. Ik ben gewoon hard geworden in de omstandigheden waar ik in zit is dat ook gewoon ook het beste anders zullen mensen over je heen lopen en dat is vaak genoeg gebeurd, nu zal dat niet meer gebeuren, sterker nog niemand doet een poging, ik straal uit dat er niet met me gefuckt kan worden en daar hebben mensen alleen maar respect voor, Rare wereld he. En misschien dat ik tegenwoordig weinig angst ken. Ik wilde bijna zeggen weinig onzekerheid, maar zo een topic naar dit en het verlangen naar een vrouw kan je misschien wel onzekerheid noemen, ik weet het niet, maar ik vind dat ik wel erg zeker ben in sociale omstandigheden. Ik ben soms wel wat onzeker over mijn maatschappelijk positie, 10 uur mogen werken en een uitkering. Ik weet gewoon dat veel vrouwen daar op afknappen.
Mijn depressieve stemmingen zijn het beste te voorkomen door regelmatig te leven, veel te sporten en goede contacten onderhouden. Over dat niet op zoek gaan klinkt allemaal wel leuk en aardig, maar als je werk heb waar je niemand bij tegenkomt en geen collega's hebt leer je ook geen nieuwe mensen kennen. Heen en weer flirten kan geen kwaad. Voor mijn gevoel heb ik wel genoeg meisjes gezien om te weten wat ik ongeveer wil. Naar mijn mening moet je als man zijn wel een beetje op zoek gaan, wel een beetje jagen, je merkt op den duur toch wel of het wat is of niet. ik heb vroeger heel wat heen en weer gedate en beschouw het als positief omdat ik er van geleerd heb. En weetje ik zie het gewoon als een avontuur, ik hecht er niet gelijk veel waarde aan en doe me ding, het zal wel.
En dat ik niet moet hopen en verlangen, ik denk dat iedereen er zo nu en dan naar verlangt en ik geloof ook niet perse dat het slecht is, zolang het maar geen obsessie wordt en je zomaar een relatie instapt om jezelf wat wijs te maken. Ik heb mooie herinneringen aan de tijden dat ik verliefd was, dat is misschien wel het mooiste wat je kan overkomen. Maar, zoals ik al eerder zei, ik ben best hard en zal hierin geen domme keuzes maken.