CKAMSTERDAM

Chi Kung -Zo makkelijk kun je wat doen voor je herstel!

Ik geloofde het eerst zelf niet, maar mijn eigen ervaring met mijn herstel en het beoefenen van Chi Kung heeft diepe indruk op mij gemaakt, ik beoefen het nu 9 jaar en blijf mij verbazen over de kracht van deze heel eenvoudige Chinese oefeningen. Deze tip wil ik jullie niet onthouden!

Chi Kung (Qi Gong) is een in China ontwikkeld systeem van oefeningen, bedoeld om energie, kracht en gezondheid te versterken en te verzorgen. ‘Chi’ betekent energie en ‘Kung’ staat voor het ontwikkelen ervan.

De stijl die ik beoefen heet Zhan Zhuang Chi Kung. Zhan Zhuang (spreek uit ‘djam djong’) vormt de basis voor vele krijgs- en geneeskunsten en omvat fysieke, mentale en spirituele aspecten. In China maakt Zhan Zhuang deel uit van vele internal martial arts en de reguliere geneeskunde – Zhan Zhuang wordt in ziekenhuizen met succes preventief en curatief toegepast.

Zhan Zhuang is bekend geworden door een aantal stilstaande houdingen, daarom wordt het ook `staan als een boom`genoemd. Zhan Zhuang is echter meer: het kent vele bewegende en stilstaande oefeningen die een ieder op het eigen niveau staand, zittend, liggend of lopend kan trainen. Aandacht voor houding, ademhaling, focus en ontspanning tijdens een inspanning kenmerken de oefeningen.

Chi Kung is geschikt voor volwassenen, ziek of gezond, topsporter of ongetraind, stijf of lenig: iedereen kan op het eigen niveau meedoen! Je kunt het ook al ben je ziek, je kunt zelfs liggend trainen. Omdat ik zo veel resultaten heb gezien, ben ik les gaan geven in Chi Kung.
Laatst gewijzigd door CKAMSTERDAM op 16 sep 2012 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Privacy gegevens verwijderd. Zie forumregelement.
knoM

Re: Chi Kung -Zo makkelijk kun je wat doen voor je herstel!

Geweldig dat je het deelt en dat het je het helpt maar ik geloof er geen zak van .

Terug naar “Positieve verhalen en tips”