*Mixje*

Stoppen met roken, blut en tóch op vakantie!

Dit topic is gemaakt om mijn vakantie belevenis te delen, en de daarbij behorende tips.

Het is wel wat vreemd om gelijk op mijn eerste forum dag dit topic te openen, aangezien ik normaal gesproken niet echt een forum type ben en niemand hier 'ken'.
Toch wil ik graag mijn beleving met jullie delen, ook in de hoop dat iemand er wat van opsteekt.

Maargoed, aankomende dinsdag ga ik een week op vakantie naar Zwitserland.
Het land waarvan ik ga stralen bij de gedachte, waar de natuur prachtig is, waar altijd wat te beleven is, kortom; waar mijn hart ligt.

Zoals in mijn voorstel-topic aangegeven is er het één en ander gebeurt, waardoor het niet heel gemakkelijk is geweest om dit voor elkaar te krijgen.
Een jaar geleden had ik niet durven denken/dromen dat ik alleen op vakantie zou gaan.
Ik bedoel; strak van de medicatie, geen geld, geen steun&begrip, opname.. Nee dat zou hem niet worden.

Mijn geheim om toch op vakantie te gaan: sparen, positief naar de toekomst kijken en.. sparen!
(Van het woord sparen kreeg ik driekwart jaar geleden nog spontaan kots neigingen, kun je nagaan ;))

Ik hoor veel in mijn omgeving 'ik kan niet op vakantie want ik ben blut', terwijl ze vaak wel werk hebben enz.
Geloof me, vrijwel iedereen kan sparen.
Het hangt er maar net vanaf hoe je je geld uitgeeft en wat je graag zou willen.
Ikzelf heb 60,- euro leef-geld waar ik alles van moet doen, ik heb hiervan gedurende een lange periode elke week 10,- apart gezet.
Daarnaast had ik gelukkig het recht op *een kwart* van mijn vakantie-geld waardoor ik dat ook voor mijn vakantie kon gebruiken.

En stel het gaat op een gegeven moment toch niet helemaal lekker met je gezondheid, dan heb je tóch weer wat extra's!

Nu de dag van vertrek bijna is aangebroken, ben ik zo blij en trots dat ik dit toch ga doen!
Gezien mijn lichtelijke achterdocht zal het wat lastiger zijn met de drukte op Schiphol, maar hierdoor laat ik het niet verpesten!!! 8)

En dan komt het grappige, je kunt je vakantie heel goed combineren met het stoppen met roken!
Mijn ultieme tip (naast de koude kalkoen) is dan ook om naar een land te gaan waar je erg graag komt, waar het mooi is en waar je de bevolking en de natuur niet zou willen belasten met jouw sigaretten.
In jouw voorkeurs-land wordt ook heus wel gerookt, maar ikzelf voelde me in het verleden wel eens schuldig als ik voor de zoveelste keer mijn sigaret op hun straat gooide.
Ik zit dit nu te typen met een nogal lekker sigaretje in mijn hand :p maar toch, ik weet dat het mij gaat lukken!
Als je echt wilt stoppen en 100% achter je motivatie staat, dan lukt het je!
Mijn reden dat ik vlak voor de vakantie stop is omdat ik dan de kans op eventuele bijwerkingen klein houdt.
Ik heb bij de vorige stop-poging in Zwitserland gemerkt dat ik in de eerste week nergens last van had, het ging zelfs verbazingwekkend makkelijk.
Bij terugkomst kwam ik weer in het oude patroon terecht.
Nu heb ik straks een grote stok achter de deur om van de sigaretten af te blijven.
Daarnaast wordt het een actieve vakantie waardoor de kans op aankomen kleiner is. (heb er erg veel moeite voor gedaan om het pillen buikje er wat af te krijgen).

Misschien herken je je in mijn verhaal, misschien niet, ik hoop dat je hier ook wat aan hebt!

Misschien hebben jullie ook tips en ervaringen?

Fijne (stop)vakantie alvast!! cheerqd5
*Mixje*

Re: Stoppen met roken, blut en tóch op vakantie!

Oh my wat een wall of text :badgrin:
Nee, samenvatten is niet mijn sterkste kant \o/
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Stoppen met roken, blut en tóch op vakantie!

023 Dus ik kan een maand naar Parijs om aansluitend een vliegtuig te nemen voor een paar weken in Aruba en dan een een weekendje shoppen in New York als ik wil proberen te stoppen met roken :-P


Eens kijken of ik dat kan verkopen thuis [applaus]

*Het is niet voor mij , maar voor mijn gezondheid...toch? :lol:


Fijne vakantie gewenst!
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Stoppen met roken, blut en tóch op vakantie!

Ik kan dat verhaal over die koude kalkoen niet helemaal volgen, eerlijk gezegd ... 001_rolleyes
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Stoppen met roken, blut en tóch op vakantie!

Oh .. dft001 nu snap ik 'm pas: 'Cold Turkey'. Ik nam het veel te letterlijk en dacht dat je om geld uit
te sparen koude kalkoen aan het eten bent! 011
* Liebe Macht Frei *
*Mixje*

Re: Stoppen met roken, blut en tóch op vakantie!

Ja dat hád gekunt , kalkoen is ook redelijk duur dus.... Haha nee :lol:

Kun je proberen Momo, je weet maar nooit, alles voor de gezondheid he :lol:
Winkelen is tenslotte over het algemeen ook best goed voor de gezondheid, toch? :oops:
Bowie22

Re: Stoppen met roken, blut en tóch op vakantie!

Ik heb met een half oog gelezen maar k denk dat een fijne vakantie wel op zijn plaats is! ( hele verhalen lezen is mijn sterke kant niet haha ) Je hebt het verdient na zon lange verzamel tijd.
johan799

Re: Stoppen met roken, blut en tóch op vakantie!

en hoe was het?

of ben je daar gebleven?

Terug naar “Positieve verhalen en tips”