Gebruikersavatar
Gertjan0808
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jun 2018 19:49

Kan mezelf niet afremmen

Oké, niet het grootste probleem in de wereld maar ik kan helaas nog wel eens doordraven. Een voorbeeld gaat zo:

- Ik heb een idee om iets te ondernemen met ander; fastfood halen, bioscoopje, gamen, museumpje, evenement in de stad, etc...
- Bij het idee vorm ik als het ware een scenario en zie ik mezelf een toffe tijd hebben.
- Dan benader ik iemand met dat idee. Ik doe dat heel spontaan door iemand "Kom we gaan de stad in." te appen. Kennelijk app ik zelden de vraag "Ga je mee de stad in." (Ik heb mijn verzonden berichten gecheckt.)
- Die persoon wijst het af. Andere afspraken of geen zin, en ik word vervolgens een soort van depressief omdat mijn scenario niet uitkomt. Ik begrijp de andere personen niet te gaan niet altijd. Dit omdat mijn scenario een soort van mijn inlevingsvermogen opzij lijkt te zetten.
- En dan ben ik weer terug bij het begin punt. Maar ik kan mezelf gewoon niet afremmen om nieuwe ideeën te verzinnen en weer een ander te appen / bellen...

Ik zou best minder impulsief willen worden, maar mezelf aan afspraken houden is ook zo moeilijk.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Kan mezelf niet afremmen

Gertjan0808 schreef: 10 okt 2018 18:08 En dan ben ik weer terug bij het begin punt. Maar ik kan mezelf gewoon niet afremmen om nieuwe ideeën te verzinnen en weer een ander te appen / bellen ...
Is dat even een tegenvaller, dat mensen niet op afroep beschikbaar zijn en ook lang niet altijd zin hebben in jouw geweldige voorstellen en plannetjes. Het lijkt of je een beetje in je kindertijd bent blijven steken. Als je vriendjes of vriendinnetjes niet met je willen spelen is het gelijk "jij bent stom, ik zoek wel iemand anders om mee te spelen." Je hebt een beetje last van onvolwassen verwachtingspatronen naar je kennissen en vrienden toe.

Misschien is dat het waar je op moet wachten: een beetje volwassen worden.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Radius
Berichten: 827
Lid geworden op: 05 aug 2011 21:53

Re: Kan mezelf niet afremmen

Je kan ook een hobby zoeken. Echte mannen worden immers nooit echt volwassen.
Neem weg, de sluier van illusie
Neem waar, de vreugde in het absolute
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Kan mezelf niet afremmen

Radius schreef: 12 okt 2018 13:27 Je kan ook een hobby zoeken. Echte mannen worden immers nooit echt volwassen.
Mijn God wat is dit nu weer voor afgezaagd' advies of bericht? Dat echte mannen nooit volwassen worden oke, maar dat wil niet zeggen dat ze zich er niet naar kunnen gedragen. Want anders kom je gewoon niet ver.
En over hobby zoeken gesproken, dat lijkt er bijna op alsof je reageert om maar te reageren en wat achter te laten bij dit bericht.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Radius
Berichten: 827
Lid geworden op: 05 aug 2011 21:53

Re: Kan mezelf niet afremmen

Nee hoor, ik zeg dat zodat hij minder vaak anderen hoeft lastig te vallen met impulsieve berichten en dus ook minder vaak teleurgesteld wordt.
Neem weg, de sluier van illusie
Neem waar, de vreugde in het absolute
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Kan mezelf niet afremmen

Oh wat interessant. En wat is jouw hobby, Radius?
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Kan mezelf niet afremmen

Radius schreef: 12 okt 2018 14:06 Nee hoor, ik zeg dat zodat hij minder vaak anderen hoeft lastig te vallen met impulsieve berichten en dus ook minder vaak teleurgesteld wordt.
Maar als iemand impulsief is en de drang heeft, wil dat niet zeggen dat een hobby hebben helpt om daar vanaf te komen. Want dwanggedachten zorgen ervoor dat je het vaak MOET doen. En dus is een advies met alleen hobby zoeken een loze kreet.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Radius
Berichten: 827
Lid geworden op: 05 aug 2011 21:53

Re: Kan mezelf niet afremmen

volhoudertje schreef: 12 okt 2018 14:10 Oh wat interessant. En wat is jouw hobby, Radius?
Ik vertel er graag uitgebreid over onder het genot van een kopje thee, maar het zou onbeleefd zijn dat in Gertjan's forumdiscussie te doen.
Memories schreef:
Radius schreef: 12 okt 2018 14:06 Nee hoor, ik zeg dat zodat hij minder vaak anderen hoeft lastig te vallen met impulsieve berichten en dus ook minder vaak teleurgesteld wordt.
Maar als iemand impulsief is en de drang heeft, wil dat niet zeggen dat een hobby hebben helpt om daar vanaf te komen. Want dwanggedachten zorgen ervoor dat je het vaak MOET doen. En dus is een advies met alleen hobby zoeken een loze kreet.
Impulsief zijn en dwanggedachten hebben zijn van een totaal andere orde.

Het doet menig mens goed om een passie te vinden, de een meer dan de ander. Het heeft geen zin hier verder aandacht aan te schenken voordat Gertjan gereageerd heeft, als hij nog meeleest.
Neem weg, de sluier van illusie
Neem waar, de vreugde in het absolute
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Kan mezelf niet afremmen

Radius schreef: 12 okt 2018 14:57 Het doet menig mens goed om een passie te vinden, de een meer dan de ander.
Ik denk niet het Gertjan0808 aan passie in zijn leven ontbreekt, anders had hij dat wel in zijn topic vermeld.
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Overige problemen en vragen”