Gebruikersavatar
Yassi@17
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 mei 2017 23:10

Goede vriend verliefd op mij

Heey,

Ik wil het er liever niet over hebben omdat ik het hele ding al akelig vind maar ik zit ermee...

Mijn beste vriend vindt mij leuk en ik weet niet meer wat de vriendschap nu nog waard is? sinds dag 1 dat wij elkaar kennen, ik had het meteen al door en zijn omgeving vertelde het mij ook.

Nu was ik vorige week met hem en 2 anderen naar de Kermis gegaan, ik heb me nog nooit zo geclaimed en gecontroleerd gevoelt als toen, hij liep continu naast of achter me. Richting het einde wilde we met z'n 3en in de breakdance, omdat dit per 2 en niet meer kan heb ik gewacht zodat ik niet met hem samen hoefde, later wilde ik samen met de broer van die vriend van hem nog in de breakdance zodat ik wel een keer erin was geweest, we hadden afgesproken dat we naar het vuurwerk zouden kijken maar nu konden wij niet meer mee, hij zette alles op alles om mij mee te krijgen naar het vuurwerk en dan kon ik ook niet langer bij die broer zijn. Ik maakte er een smoesje van en wij gingen in de breakdance en hun liepen aan, toen we later richting hun liepen kwam het er allemaal uit, ik moest het gewoon kwijt.... hij snapte mij en luisterde naar m'n verhaal.

Toen we later weer bij elkaar waren zei die vriend van mijn vriend dat hij nog de kroeg in ging, die vriend van mij zei dat hij meeging want daar waren nog meer mensen die hun kende, ik zei dat ik naar huis ging want ik moest een lange dag werken, die jongen van de breakdance rit zei dat hij ook moest werken en die zou mee fietsen (er zat niks achter) tot die vriend van mij ineens zei dat hij ook maar ging? Puur omdat wij anders met z'n 2en zouden zijn wat hem niet stond. Ik raakte echt geïrriteerd door die vriend van mij.
Thuis had ik nog geappt met die jongen over die vriend van mij, ik vind hem qua uiterlijk echt gewoon niet aantrekkelijk, al zijn interesses boeien me net zoveel als een berg poep, maar we hadden het altijd gezellig en hij zorgde goed voor me dat ik veilig thuiskwam enzo, ik heb het bij hun thuis ook altijd leuk. Hij hielp en helpt me overal bij. Maar hij is nog niet bijna m'n type?! Ik werd al misselijk bij het idee. Nu had ik hem dat geprobeerd duidelijk te maken en hij gaf toe dat hij verliefd op me is, ik ben ook de enige meid in z'n vriendengroep : $ ik zou uren kunnen typen waarom ik niks met hem zou willen verder :(
Maar goed, sinds dien hebben we ook geen contact gehad maar nu is de vriendschap ook fucked ben ik bang.... sinds afgelopen zondag ben ik samen met een andere vriend van mij, wij waren ook al lang bezig en zondag vroeg ie me :) helemaal gelukkig ik, maar die andere jongen is mijn beste vriend en ik heb hem nog niks verteld puur omdat ik hele scenario's in me hoofd krijg wat er zou kunnen gebeuren.
ik deed al een paar maanden ontzettend ongeïnteresseerd en afstandelijk in de hoop dat hij me zou vergeten op dat gebied, maar in plaats daarvan werd het alleen maar erger!

Ik voel me er slecht bij dat ik op die manier zo schijnheilig moet doen tegenover hem, zo ben ik helemaal niet maar ik kan niets anders doen? Ik zou willen dat we normaal door kunnen gaan als vrienden maar volgens mij zit hij echt met een gebroken hart, ik ken hem en weet dat dit soort dingen hem enorm zwaar liggen :(

Iemand tips of een advies?
☆☆☆You have to get lost before you find yourself☆☆☆ #Iamlosingmyself
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Goede vriend verliefd op mij

Yassi@17 schreef: 26 jul 2017 12:04 Mijn beste vriend vindt mij leuk en ik weet niet meer wat de vriendschap nu nog waard is? sinds dag 1 dat wij elkaar kennen, ik had het meteen al door en zijn omgeving vertelde het mij ook.
Als ik je verhaal lees stelde die vriendschap vanaf het begin al niet zo veel voor. Zijn interesses boeien je net zoveel als een berg poep, je vindt hem niet aantrekkelijk en wordt zelfs misselijk bij het idee dat hij jouw type zou zijn. 001_rolleyes
Misschien had je vanaf het begin af aan al duidelijk moeten zijn en moeten zeggen dat hij al zijn dromen dat het wat tussen jullie zou kunnen worden beter uit zijn hoofd kon zetten. Aan de andere kant vond je het wel fijn als hij je veilig thuis bracht, dat hij voor je zorgde en dat het bij hem thuis gezellig was. Ik vind dat je hem ook een beetje hebt gebruikt.

Wees duidelijk, zeg tegen die vriend dat je zijn gedrag vervelend vindt. Dat had je eigenlijk vanaf het begin moeten doen. Ik vind dat je zelf ook een beetje schuldig bent aan deze situatie door zo onduidelijk te zijn.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Yassi@17
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 mei 2017 23:10

Re: Goede vriend verliefd op mij

Dus voor een goede vriendschap moet je dezelfde interesses hebben, iemand aantrekkelijk vinden en elkaars type zijn? Daar ben ik het niet mee eens maar dat is mijn mening, ik vind het best lullig van je dat je zegt dat ik hem heb gebruikt? Dit is echt niet waar? Ik doe niet voor niets een zorgopleiding omdat ik juist het beste met anderen voor heb en anderen voor mezelf zet?

Hij is verslaafd aan auto's, alles wat met auto's of brommers of dat soort dingen te maken heeft. Ik heb stemmingswisselingen die zich uiten in paniek gedachten, ik kan niet met iemand doodleuk praten over auto's als die gedachten die ik dan krijg voornamelijk over het milieu gaan? Maar dit staat ergens in een andere post van mij. Maar ik laat hem in z'n waarde dus ik hou mn mond erover.

Als ik iets negatiefs over hem zeg zoals hij doet naar mij toe ben ik hem kwijt, dat weet ik zeker want zo is hij nou eenmaal. Ik ken hem langer dan gisteren. En ik ben niet egoïstisch dat ik die vriendschap voor mezelf wil hebben maar juist tegenover hem wil ik dat het weer normaal gaat omdat hij al heel onzeker is. Ik wil niet weer de 100e voor hem zijn die nadat hij gevoelens kreeg het contact verbreekt... dat is juist het ding wat ik hem niet aan wil doen... m'n eerste bericht kwam misschien wat lomp over maar ik ben radeloos en ik bedoel het niet bitcherig... en als hij mij de laatste niet aan het claimen en controleren was en mij gewoon de ruimte gaf die ik nodig heb was het niet eens ten sprake gekomen? Ik kon niet eens rustig een appje sturen naar iemand zonder dat hij met z'n neus op m'n beeldscherm zat? En dan geef ik een grens aan op de (blijkbaar onhandige) manier zoals ik doe :unsure: maar dan is het ook weer niet goed?
Dan weet ik het ook niet meer hoor :|
☆☆☆You have to get lost before you find yourself☆☆☆ #Iamlosingmyself
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Goede vriend verliefd op mij

Yassi@17 schreef: 26 jul 2017 16:31 Dus voor een goede vriendschap moet je dezelfde interesses hebben, iemand aantrekkelijk vinden en elkaars type zijn? Daar ben ik het niet mee eens maar dat is mijn mening, ik vind het best lullig van je dat je zegt dat ik hem heb gebruikt? Dit is echt niet waar? Ik doe niet voor niets een zorgopleiding omdat ik juist het beste met anderen voor heb en anderen voor mezelf zet?

Hij is verslaafd aan auto's, alles wat met auto's of brommers of dat soort dingen te maken heeft. Ik heb stemmingswisselingen die zich uiten in paniek gedachten, ik kan niet met iemand doodleuk praten over auto's als die gedachten die ik dan krijg voornamelijk over het milieu gaan? Maar dit staat ergens in een andere post van mij. Maar ik laat hem in z'n waarde dus ik hou mn mond erover.

Als ik iets negatiefs over hem zeg zoals hij doet naar mij toe ben ik hem kwijt, dat weet ik zeker want zo is hij nou eenmaal. Ik ken hem langer dan gisteren. En ik ben niet egoïstisch dat ik die vriendschap voor mezelf wil hebben maar juist tegenover hem wil ik dat het weer normaal gaat omdat hij al heel onzeker is. Ik wil niet weer de 100e voor hem zijn die nadat hij gevoelens kreeg het contact verbreekt... dat is juist het ding wat ik hem niet aan wil doen... m'n eerste bericht kwam misschien wat lomp over maar ik ben radeloos en ik bedoel het niet bitcherig... en als hij mij de laatste niet aan het claimen en controleren was en mij gewoon de ruimte gaf die ik nodig heb was het niet eens ten sprake gekomen? Ik kon niet eens rustig een appje sturen naar iemand zonder dat hij met z'n neus op m'n beeldscherm zat? En dan geef ik een grens aan op de (blijkbaar onhandige) manier zoals ik doe :unsure: maar dan is het ook weer niet goed?
Dan weet ik het ook niet meer hoor :|
Nee hoor, je hoeft voor een goede vriendschap iemand niet perse aantrekkelijk te vinden, of waarbij alles hetzelfde zou moeten zijn. Een paar gelijkenissen is wel meegenomen natuurlijk, omdat het ook een beetje aantrekkingskracht is. En ik vind ook niet dat jij hem hebt gebruikt. Soms werken vriendschappen een heel leven, soms werkt het een tijd en daarna kan het voorkomen dat het verminderd. Dat is heel zonde, maar dat kan wel gebeuren. Ik vind de bewoordingen en conclusies van Volhoudertje eerlijk gezegd ook veel te snel en zeer overtrokken, maar dat heeft hij wel vaker. Zo ook nu vind ik.

Blijf je grenzen aangeven.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Jane-doe
Berichten: 148
Lid geworden op: 15 apr 2017 18:03

Re: Goede vriend verliefd op mij

ik deed al een paar maanden ontzettend ongeïnteresseerd en afstandelijk in de hoop dat hij me zou vergeten op dat gebied, maar in plaats daarvan werd het alleen maar erger!
Ik vind dit eerlijk gezegd niet fair richting hem toe als het je beste vriend is en ook op de manier hoe je over hem praat vind ik persoonlijk niet oké, maar goed, daar zullen meningen over verschillen. Ook is het, denk ik, wel een bekend feit dat mannen hints vaak niet snappen en dat je het direct en duidelijk moet vertellen. Erg lastig want je bent bang voor de gevolgen, maar wel nodig. Het enige ding wat je kunt doen in deze situatie is het hem gewoon vertellen, je zit nu zelf met een vervelend gevoel en hij ook waarschijnlijk want hij begrijpt er niks van.
Als het niet gaat zoals je zou willen, herinner jezelf er dan aan dat alles stroomt en niets blijft. In welke situatie je ook zit, het is tijdelijk. Ook dit zal weer veranderen. Het leven is soms imperfect.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Goede vriend verliefd op mij

Yassi@17 schreef: 26 jul 2017 16:31 ... m'n eerste bericht kwam misschien wat lomp over maar ik ben radeloos en ik bedoel het niet bitcherig...
Laten we het er inderdaad maar op houden dat je woordkeus verre van subtiel is.

Het is niet aan mij om een waardeoordeel over jullie vriendschap uit te spreken, maar ik zet er toch wat vraagtekens bij. Niet dat vriendschap altijd gebaseerd moet zijn op gelijkheid, maar je hebt jezelf een rol toebedeeld waardoor je het niet makkelijk maakt voor jullie twee. Het klinkt allemaal heel nobel dat je hem niet wilt kwetsen en niet 'de honderdste' in zijn leven wilt zijn die het contact verbreekt nadat hij gevoelens voor een meisje heeft gekregen, maar dat zet wel de toon voor de manier waarop jullie met elkaar omgaan.

Dat je een zorgopleiding bent gaan volgen omdat je 'het beste met anderen voor hebt en anderen op de eerste plaats zet' is prima, maar ik denk niet dat het verstandig is om zo'n instelling door te laten sijpelen in je privé leven. Het is een goede werkhouding, maar je beste vriend is geen patiënt die zorg verdient. Zo laat je hem niet in zijn waarde.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Goede vriend verliefd op mij

Dat je een zorgopleiding bent gaan volgen omdat je 'het beste met anderen voor hebt en anderen op de eerste plaats zet' is prima, maar ik denk niet dat het verstandig is om zo'n instelling door te laten sijpelen in je privé leven. Het is een goede werkhouding, maar je beste vriend is geen patiënt zie zorg verdient. Zo laat je hem niet in zijn waarde.
Daar ben ik het mee eens.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

Terug naar “Overige problemen en vragen”