Gebruikersavatar
Nora79
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 mei 2015 16:18

Ongerustheid over een kennis

Een kennis van ons heeft het afgelopen jaar veel meegemaakt.
Zij is alleenstaande moeder met 1 kind van 9 jaar.

In oktober 2015 liep haar relatie van 2 jaren kapot. Nieuwbouw begonnen, die moet verkocht geraken nog steeds; verhuizen naar nieuw appartement dat ze huurt...
Haar ex was boos op haar, heeft spullen van haar kapot gedaan en haar voor hoer uitgemaakt. Zelf zei ze tegen mij dat ze ook wel fouten had gemaakt, maar ging der niet diep op in.
Ze schilderde vooral haar ex - vriend af als de slechte en stelde zichzelf eerder als slachtoffer op.

Amper een maand na de break-up had ze een ander appartement gehuurd, én was er een jonge man bij haar komen samenwonen. Hij was ziek (herstellende van bloedkanker) en zij was zijn verpleegster geweest gedurende 2 jaren (die samen/parallel/tegelijkertijd liepen met haar relatie die kapot is gegaan).
Zij heeft nooit open kaart gespeeld over haar ware relatie met de jonge man, wilde me doen geloven dat hij met haar samenwoonde omdat hij een slechte thuissituatie had, een boze stiefmoeder blabla.
Zelf geloofde ik er niks van (je gaat niet zomaar samenwonen). In de loop van het jaar zag ik haar met die jonge gast op hun appartementje: 2 verliefde tortelduiven. Ze bloosde toen ze hem aan mij voorstelde en ze gedroegen zich verliefd.
Hij was heel erg religieus: bijbel, rozenkransen, kaarsen, kruisbeelden, spreuken van geloof,...

Nu was die jonge man hervallen in september 2016 en amper 1 maand later is hij al gestorven. Ondertussen begraven.
Ik wist via sms van haar dat hij terug ziek was en toen ik belde om te vragen hoe het was, zaten ze op intensieve afdeling. Zaterdag heb ik haar gebeld om te vragen hoe het was, ze nam niet op: maar kreeg 2 minuten later wel een sms dat hij de avond ervoor overleden was. Ik heb toen gecondoleerd via sms. Volgende dag gebeld, maar ze nam niet op. Dus hield ik afstand, aangezien ik dacht dat ze't nu heel zwaar en druk zou hebben.

Ik kreeg geen rouwbrief, maar online kon je wel condoleren. Op de rouwbrief stond onder de naam van de overledene: 'echtgenoot' van....

Wat moet ik daar allemaal van denken?
Ik ben bang dat zij hieraan onderdoor gaat. Ze is ook zo geheimzinnig, loog er zelfs over tegen me (hoewel ze wel iets met me gaat drinken, of ik wel es bij haar thuis mag langskomen,....) Zo raar allemaal.

Mijn vriend zegt dat ik ze moet laten doen. Hij vindt dat ook raar.

Iedereen heeft natuurlijk recht op privacy. Waarom zou ik het me nog aantrekken dan?
Langs één kant sluit ze mij (en heel veel mensen) buiten, langs de andere kant ben ik mss 1 van de weinigen tegen wie ze zelfs vertelde dat hij hervallen was/dood is....

Wat zouden jullie doen?
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Ongerustheid over een kennis

Nora79 schreef:Een kennis van ons heeft het afgelopen jaar veel meegemaakt.
Zij is alleenstaande moeder met 1 kind van 9 jaar.
Het forum is ervoor bedoeld om je eigen problemen en vragen te bespreken, niet die van een ander.
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Overige problemen en vragen”