Gebruikersavatar
FindingOut
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2016 08:23

Wat is "houden van"

Hallo,

Ik zit met mezelf in de knoop over het feit van wat is "houden van". Of anderzijds wat is "niet houden van of zelfs haten".
Iemand die goed is voor mij kan ik niet zeggen dat ik echt van hen houd en andersom iemand die slecht doet tegen mij, heb ik niet het gevoel dat ik ze kan haten...
Het probleem is niet zozeer dat ik gevoelloos ben, maar mezelf en daardoor ook anderen niet kan zeggen of ik echt van ze hou.
Ik heb een vrouw, een kind, ouders, broer, zus waar ik geen slechte band mee heb dus ergens veronderstel je wel dat je van ze houd.
Daar doe ik veel voor, alles wat in mijn mogelijkheid ligt, maar dit zou ik bijvoorbeeld voor iemand anders ook doen, dus waar ligt het verschil?
Is dit voor iemand herkenbaar?

groetjes,
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15132
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Wat is "houden van"

Ik zal je maar meteen een illusie ontnemen: er bestaat helemaal geen antwoord op de vraag 'wat is houden van'. :-)
Jij bent degene die in jouw leven invulling geeft aan het begrip 'houden van' en niemand anders. Hoe anderen 'houden van' of 'liefde' omschrijven is niet belangrijk, jij hebt daarin je eigen weg. Er zijn geen regels en geen normen. Je hoeft het niet eens uit te spreken, want het is voor de mensen in je leven duidelijk genoeg dat je van ze houdt.
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Overige problemen en vragen”