Gebruikersavatar
carinablokdorp
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 jan 2014 08:17

partner begrijpen

Mijn partner wil zich altijd beter voor tonen dan dat hij in werkelijkheid is bij een groep mensen.
Hij zal zijn fouten niet willen toegeven en is erg gesloten, hij zal wel heel wat vertellen over oppervlakkige zaken, maar niet over intieme zaken. Hij is erg trots vind ik en kan redelijk pochen soms over zijn talenten en hetgeen hij gepresteerd heeft. Is dit mannelijke macho gedrag of is er een bepaalde stoornis verborgen onder dit masker?

Ik wil mijn partner begrijpen om een betere relatie te bekomen, ik zie wel hoe hij zich gedraagt maar ik snap het niet goed. Ook mag niemand weten dat hij pillen neemt voor een ziekte. Ik heb mij per ongeluk mijn mond voorbij gepraat en ik zag aan zijn gezicht dat hij boos was, waarschijnlijk is dit typisch mannelijk gedrag om zich sterker te tonen.

Hij zegt ook altijd als je je kwetsbaar opstelt, dat de mensen dan stiekem met je lachen en dit tegen je kunnen gebruiken.

Ik weet niet wat ik er moet van denken.
Laatst gewijzigd door volhoudertje op 29 aug 2016 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Hoofdletters toegevoegd en interpunctie gewijzigd.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: partner begrijpen

Ik zou niet durven zeggen of bepaalde dingen echt verwijzen naar 'mannelijke macho gedrag' en al zeker niet naar een stoornis. Trots zijn en pochen, tja wat is daar zo erg aan? Je klinkt wel heel erg veroordelend.
Verder vraag ik me af waarom je sommige gedragingen van je partner als storend ervaart, ik geef hem op bepaalde punten zelfs gelijk. Waarom zou iedereen bijvoorbeeld moeten weten dat hij medicatie gebruikt? Dat hoeft niemand toch te weten?
En er zit best een kern van waarheid in dat je kwetsbaar opstellen ook tegen je gebruikt kan worden.

Kun je dit soort zaken ook met je partner bespreken? Wat zegt hij dan?
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
carinablokdorp
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 jan 2014 08:17

Re: partner begrijpen

ja dat gepoch en blaaskaak gedoe werkt erg op mijn systeem en op mijn zenuwen, ik kan dat niet goed verdragen, weet ook niet waarom , vooral als ik gestresseerd ben en mezelf niet zo goed in mijn vel voel en mij gespannen voel


ik vind dat hij redelijk vol van zichzelf is , en altijd gelijk wil hebben en dat hij mij niet genoeg ziet staan

ik vind ook dat hij erg gesloten is tegenover mij, als ik een vraag stel wil hij daar nooit op antwoorden als ze over intieme dingen gaat , dan wordt hij kregelig en gefrustreerd , met intieme dingen bedoel ik hoe hij over het leven denkt of hoe hij zich voelt , hij praat het liefst over het weer , en zijn hobbies en zijn werk ,

ik heb het gevoel dat hij een muurtje plaatst , en ik vind als jarenlange partner dat ik mag weten hoe hij over sommige dingen denkt , ik heb het gevoel dat we al jarenlang elk onze eigen gang gaan en wij niet nader tot elkaar komen, maar vanals ik een gesprek wil beginnen ook over iets dat mij interesseert hij weg wil , of nerveus wordt of opvliegend en dat hij het gesprek ontwijkt dan
Gebruikersavatar
carinablokdorp
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 jan 2014 08:17

Re: partner begrijpen

nog even bij melden dat de gesprekken wel thuis gebeuren als we alleen zijn, die gebeuren niet in groep , dit even ter verduidelijking , maar ik vind dat hij zich in groep wel erg pocherig en opschepperig gedraagt tegenover mannen en ook soms niet altijd zich wil bewijzen

ik begrijp nog minder ook waarom ik mij daar zo aan stoor
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: partner begrijpen

carinablokdorp schreef:Ik begrijp nog minder ook waarom ik mij daar zo aan stoor
Misschien is het goed om na te gaan waarom het gedrag van je partner je zo is gaan irriteren. Blijkbaar is er ook een tijd geweest waarin het je nog niet stoorde. Je zegt zelf dat het vooral gebeurt als je gestresseerd bent, niet zo goed in je vel zit en je gespannen voelt. Dit kunnen ook stress factoren zijn die geen direct verband houden met je relatie en als katalysator voor een gevoel van algehele irritatie kunnen werken.

Het is lastig als je het gevoel hebt niet goed met je partner te kunnen communiceren en hij een muurtje om zich bouwt. In zo'n geval zou een vorm van relatie counselling of relatie therapie een optie kunnen zijn om samen tot een oplossing te kunnen komen.
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Overige problemen en vragen”