Gebruikersavatar
meesterplaatser
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2015 11:15

Blessure verzinnen?

Dag forumleden,

Ik (21) maak mij enorm veel zorgen over mijn broer (24). Sinds 2 jaar kampt hij met enorm veel blessures, lies, RSI, bil, vingers en schouder klachten. Mijn broer en ik hebben dezelfde vriendengroep en ook zij merken dat hij enorm is verandert. Hij is niet meer de grappige gozer die wij vroeger zagen, maar is een saaie gast geworden die door blessures, zegt hij, nergens meer aan mee kan doen.
Hij doet nu al tijd 1,5 maand helemaal niks aan zijn studie, omdat dit niet kan ivm RSI, zegt hij. Het meest opvallende is dat hij het ene moment nergens last van lijkt te hebben en wel bijvoorbeeld meedoet met activiteiten (uitgaan, ergens naar toe gaan etc.) en op het andere moment kan hij weer helemaal niks. Mijn vrienden, ouders en ik begrijpen er hierdoor helemaal niets van.

Voorbeeld: afgelopen week waren we naar een feestje, hij besloot om op krukken te gaan ivm zijn liesblessure. Achteraf zegt hij: ik had beter niet op krukken kunnen gaan, nu heb ik enorm last van mijn handen/armen. Ruim een week later heeft hij hier nog steeds last van, wat in mijn ogen gewoon niet kan, omdat je maar ongeveer 5 uur met die krukken hebt gestaan en de blessure dan na 5 dagen allang al weg moet zijn getrokken. Ik heb hier dus sterk het vermoeden dat hij liegt over zijn blessures, maar de reden is voor mij een groot ?????

Afgelopen week ben ik stiekem met hem mee geweest naar de dokter en heb de situatie verteld aan de dokter. Hij gaat nu gesprekken volgen met een psycholoog. Mijn broer en ik hebben een super hechte band en deel altijd alles, ik kan het me haast niet voorstellen dat hij voor mij dingen achterhoudt.

Hebben jullie ooit te maken gehad met zo'n soortgelijke situatie? Ik zou graag wat advies willen over wat ik hierin kan betekenen.

Groetjes en bedankt!
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15139
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Blessure verzinnen?

meesterplaatser schreef:Afgelopen week ben ik stiekem met hem mee geweest naar de dokter en heb de situatie verteld aan de dokter. Hij gaat nu gesprekken volgen met een psycholoog. Mijn broer en ik hebben een super hechte band en deel altijd alles, ik kan het me haast niet voorstellen dat hij voor mij dingen achterhoudt.


Ik vraag me eigenlijk af hoe iemand ‘stiekem’ met iemand mee kan gaan naar de dokter. Ik vind het een merkwaardige omschrijving. 001_rolleyes Als je een vertrouwensband met iemand hebt is het natuurlijk nooit goed om dingen achter iemands rug te doen. Het lijkt me stug dat je via de dokter hebt vernomen dat je broer naar een psycholoog gaat, want artsen mogen geen vertrouwelijke informatie delen.

Als je wilt weten hoe de vork in de steel zit is het ‘t dan niet eenvoudiger om te vragen “Hee, wat is er de laatste tijd met jou aan de hand?”
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Psycholoog Dea
Berichten: 191
Lid geworden op: 27 nov 2013 16:59

Re: Blessure verzinnen?

Wat maakt het lastig om je zorgen open met hem te delen? Om hem te vertellen wat je ziet en dat je je afvraagt of er misschien iets anders aan de hand is?
Psycholoog Dea van de online Psychologenpraktijk Boom.

Terug naar “Overige problemen en vragen”