Gebruikersavatar
Gabriel16
Berichten: 116
Lid geworden op: 03 jun 2014 22:02

Is het slecht om één nacht niet te slapen?

Het is nu bijna 2:30 en ik ben nog wakker. Ik ben veel aan het leren, want ik zit in de toetsweek. Mijn toetsweek is vorige week begonnen. Vandaag heb ik wiskunde en filosofie en morgen Engels als laatste. Ik verplicht mezelf om een 8 of 9 te halen en bij wiskunde zelfs een 10. Ik ga volgend jaar naar 6 vwo en ik wil heel graag boven de 8 gemiddeld staan. Ik sta nu 8.1 of 8.2.

Is het slecht om één keer helemaal NIET te slapen? Ik wil gewoon doorleren.

Ik ben sowieso niet een grote slaper...
Gebruikersavatar
FlowerPower2020
Berichten: 6775
Lid geworden op: 30 jun 2013 21:54
Locatie: Mentha Aquatica

Re: Is het slecht om één nacht niet te slapen?

Gabriel16 schreef:Het is nu bijna 2:30 en ik ben nog wakker. Ik ben veel aan het leren, want ik zit in de toetsweek. Mijn toetsweek is vorige week begonnen. Vandaag heb ik wiskunde en filosofie en morgen Engels als laatste. Ik verplicht mezelf om een 8 of 9 te halen en bij wiskunde zelfs een 10. Ik ga volgend jaar naar 6 vwo en ik wil heel graag boven de 8 gemiddeld staan. Ik sta nu 8.1 of 8.2.

Is het slecht om één keer helemaal NIET te slapen? Ik wil gewoon doorleren.

Ik ben sowieso niet een grote slaper...
Hoe spijtig dan ook je moet slapen. Een mens heeft des nachts juist rust nodig. Om de boel te verwerken van de vorige dag. Zonder slaap een paar dagen is gewoon niet goed voor je lichaam. Je betaald daarvoor een hoge prijs qua gezondheid.

Het is leuk dat jw zoveel ambitie hebt maar wat is er mis met een 5,5?
Ga lekker slapen dan kan je morgen weer goed tegen aan . Anders zitje te kknikkebollen en kan je niet concentreren.

Maar.. het is jou leven, dit mag je zelf uitmaken.
Understand: you been understood
elgebak

Re: Is het slecht om één nacht niet te slapen?

Het zal je concentratie waarschijnlijk geen goed doen. Je hebt slaap nodig om informatie te verwerken. Stoppen met leren en gaan slapen zorgt over het algemeen voor betere resultaten dan nog langer doorgaan met leren en niet gaan slapen. Het zou in dat geval zonde zijn als je je tijd verdoet met leren terwijl dit op den duur toch geen zin meer heeft. Beter is om gewoon op tijd te beginnen met leren, zodat je voldoende tijd hebt voor zowel leren als slapen.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Is het slecht om één nacht niet te slapen?

Gabriel16 schreef:Is het slecht om één keer helemaal NIET te slapen?
Nee, natuurlijk niet. Een gezonde jonge knul moet daar gerust tegen kunnen, die slaap haal je later wel weer in. Wat is dat nou voor domme vraag? Je zit toch op het VWO? Echt zo'n vraag van iemand die met veel moeite een 8 gemidddeld kan halen voor zijn toetsen! 001_tongue

Als je een nacht doorhaalt om te leren schiet je er absoluut niets mee op. Mensen zijn 's ochtends namelijk het beste in staat om lesmateriaal te verwerken. Tot diep in de nacht doorgaan met 'leren' levert je echt niets op. Neem het maar van mij aan, ik ben ook jong geweest en student. 001_tongue Maar je leert die les het uiteraard beste door op je bek te gaan. 011

Wat me meer zorgen baart is je doorgeslagen ambitie. Leuk dat je al je vakken een 8 gemiddeld wil staan, maar wat wie wil je daar mee imponeren? Ik ben daar niet van onder de indruk,
zeker niet als je dat wilt bereiken door een nachtje slapen over te slaan.

Het bewijst eens te meer dat er mensen zijn die heel erg slim willen lijken, maar dat ècht slimme mensen zich niet gek laten maken en gewoon op tijd naar bed gaan als ze een belangrijk examen willen halen. 001_tongue
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Loesje1999
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 feb 2014 19:42

Re: Is het slecht om één nacht niet te slapen?

Gabriel16 schreef: Ik ga volgend jaar naar 6 vwo en ik wil heel graag boven de 8 gemiddeld staan. Ik sta nu 8.1 of 8.2.
:-o Maar waarom dan? Over een paar jaar herinner niemand dat cijfer meer en heb je al die tijd voor niks zo je best gedaan. Beter haal je het gewoon met gewone cijfers.
Gebruikersavatar
Gabriel16
Berichten: 116
Lid geworden op: 03 jun 2014 22:02

Re: Is het slecht om één nacht niet te slapen?

volhoudertje schreef:
Gabriel16 schreef:Het bewijst eens te meer dat er mensen zijn die heel erg slim willen lijken, maar dat ècht slimme mensen zich niet gek laten maken en gewoon op tijd naar bed gaan als ze een belangrijk examen willen halen. 001_tongue
U bent niet de meest flexibele denker of wel

Ik kan 200+ woordjes voor Frans leren in minder dan een dag, dus praat niet waar u niks van weet. Ik wil gewoon het maximaal haalbare eruit halen. Dit is de reden dat ik gewoon niet wil slapen, want ik heb een erg competitieve persoonlijkheid. Ik kan makkelijk gewoon slapen en niet leren en alsnog een 7 halen, maar daar kan ik geen genoegen mee nemen. Dus nogmaals: praat niet alsof u me kent en de redenen allemaal weet, want ik heb niet alle redenen genoemd.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Is het slecht om één nacht niet te slapen?

Desondanks wat je beschrijft Gabrièl heeft iedereen voldoende slaap nodig. In veel gevallen is het zo dat het lichaam en de geest uiteindelijk kunnen tegenwerken. Met eventueel uiteenlopende gevolgen.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Is het slecht om één nacht niet te slapen?

Gabriel16 schreef:Ik wil gewoon het maximaal haalbare eruit halen. Dit is de reden dat ik gewoon niet wil slapen, want ik heb een erg competitieve persoonlijkheid.
"Gabriel ga eens slapen!"
"Nee mamma, ik heb een erg competitieve persoonlijkheid!"
Jammer dat je al een puber bent, als je kleuter zoiets zegt is het nog schattig! 011
Gabriel16 schreef:Dus nogmaals: praat niet alsof u me kent en de redenen allemaal weet, want ik heb niet alle redenen genoemd.
Oh, noem die andere redenen dan ook even op waarom je niet wilt slapen? Ik benieuwd!
Tot diep in de nacht leren om een examen of tentamen te halen? "Been there, done that," hoor jongen, maar ik ben er al veertig jaar eerder dan jij achter gekomen dat het niet werkt. 001_tongue
Maar je mag gerust eigenwijs zijn en er achter komen dat je ongelijk hebt.
Ik wens je veel plezier met je nachtelijke studie escapades. ;-)
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Gabriel16
Berichten: 116
Lid geworden op: 03 jun 2014 22:02

Re: Is het slecht om één nacht niet te slapen?

Ik heb voor beide vakken van die dag een 8 dus ssshhhhh!! Mijn methode heeft gewerkt.

Andere redenen zijn dat ik zo laat leren ook leuk vind en dat ik van uit mezelf nooit veel slaap. Bij mij is uitslapen in vakanties tot 9 uur ofzo :P

ik kan misschien eerder beginnen en dan gwn slapen ja... ik hoef sowieso minder tijd in leren te stoppen om een hoog cijfer te halen. Dat kan zeker niet iedereen zeggen op mijn school.

Volhoudertje, tijden veranderen. Ik weet niet hoe het 40 jaar geleden was, maar ik maak niet die diachrone vergelijking.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Is het slecht om één nacht niet te slapen?

Gabriel16 schreef:Volhoudertje, tijden veranderen. Ik weet niet hoe het 40 jaar geleden was, maar ik maak niet die diachrone vergelijking.
Ach jongetje, toch! [027] Tuurlijk ben je niet in staat om die 'diachrone' vergelijking te maken.
Daar moet je in de eerste plaats uitgeslapen voor zijn 001_tongue en over voldoende feitenkennis en
ervaring beschikken. Je komt pas kijken op deze wereld, dus allicht kom je aanzetten met een
platitude als "tijden veranderen."

Gefeliciteerd met je studie resultaten, hoor knul. 001_tongue
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Overige problemen en vragen”