swaggerlol

Graag willen afvallen.

Ik wil zo graag afvallen. Heeft iemand tips? In dit lichaam voel ik me niet oke. Ik wil met vrienden weg zo als naar het strand en dat ik me t-shirt uit kan. Dat je niet die vet pack ziet. Alle tips zijn welkom.
Gebruikersavatar
GeenPijn
Berichten: 5314
Lid geworden op: 18 feb 2011 00:51

Re: Graag willen afvallen.

We kunnen van alles roepen maar het beste is een life style verandering iets wat je dus kan volhouden alle tips ten goede vaak begin je drastisch waar door je het snel zat raakt en je weer vol eet waardoor je zwaarder eindigt dan je begon. Dan zijn er nog tips die elkaar tegenspreken of van verjaardagspraat afkomstig zijn geen goed idee.

Het beste advies wat ik je kan geven ga naar een professional, een voedingsdeskundige of diëtist dus.
Die weet waar hij/zij het over weet en kan je ook 1 a 2 wekelijks begeleiden dat is makkelijker vol te houden dan wat tips van niet professionals.
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.
TheEmperor85

Re: Graag willen afvallen.

GeenPijn schreef:Het beste advies wat ik je kan geven ga naar een professional, een voedingsdeskundige of diëtist dus.
Kost dat duur?
Gebruikersavatar
GeenPijn
Berichten: 5314
Lid geworden op: 18 feb 2011 00:51

Re: Graag willen afvallen.

Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.
Gebruikersavatar
Niek33
Berichten: 397
Lid geworden op: 04 okt 2010 16:14

Re: Graag willen afvallen.

Hey, hoe is het daar? hallo!

Allereerst wil ik tegen je zeggen dat je het woord Afvallen uit je hooft moet zetten, zo ook Gewicht. Waarom? ...wat betekend Afvallen dan? Bijna niemand kan daar een goed antwoord op geven. Wat jij wilt is dat je minder lichaamsvet wilt. En daar moet je je op focussen. Niet op gewicht oid. Want bijna iedereen gaat dan aan lijnen denken, minder eten, cardio training, en dat soort dingen. En daar bereik je bijna altijd níet het gewenste resultaat mee. Dat komt omdat het eigenlijk heel inwikkelt ligt hoe je lichaam werkt, hoe voeding werkt, en hoe goede beweging werkt.
Wat je qua voeding moet doen is eiwitrijk en zo voedzaam mogelijk eten, dus geen troep eten. De supermarkt ligt voor 90% vol met die troep bijvoorbeeld.
Qua beweging kan ik je zeggen, zoveel mogelijk spiermassa flink aan het werk zetten! Dus niet wandelen of kalm fietsen oid. Je lichaam heeft een "prikkel" nodig om je stofwisseling in een hoge versnelling te zetten. Krijgt je lichaam die Prikkel niet?... dan kun je rekenen op geen resultaat, of nihil.

Ik kan je er erg veel over vertellen hoe het allemaal werkt, maar voor nu wil ik je vragen om op de link te klikken en het volgende goed door te lezen.
Alvast veel succes!!

*geen links naar andere fora s.v.p*
TheEmperor85

Re: Graag willen afvallen.

Niek, als je iemand graag een linkje geeft naar een ander forum, doe dit s.v.p dan even via PB.
Gebruikersavatar
Niek33
Berichten: 397
Lid geworden op: 04 okt 2010 16:14

Re: Graag willen afvallen.

TheEmperor85 schreef:Niek, als je iemand graag een linkje geeft naar een ander forum, doe dit s.v.p dan even via PB.
Oh, sorry, wist niet dat dat niet mocht. Doe ik dat ff via PB [045]
swaggerlol

Re: Graag willen afvallen.

Beste leden die op deze bericht hebben gereageerd.

Zelf heb ik chronische vermoeidheid. Ik moet zelf dus goed opletten wat ik doe met sporten etc. Ik heb 7 jaar gelden met me arts gesproken en die wist een oplossing. (Wat wil ik liever niet zeggen het is schaamtelijk) Helaas heb ik dat 4x gedaan het is niet gelukt. Ik was toen een paar maandjes slank. Nu sport ik 1x per week omdat ik ook veel loop met me stage. Maar dat vind ik niet genoeg. Daarom mijn bericht

gr
swggaerlol
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: Graag willen afvallen.

Niek33 schreef: Wat je qua voeding moet doen is eiwitrijk en zo voedzaam mogelijk eten, dus geen troep eten. De supermarkt ligt voor 90% vol met die troep bijvoorbeeld.
hier kan ik het van harte mee eens zijn! Vooral wat de troep betreft. De aanpak van weinig koolhydraten en relatief veel plantaardig eiwit heeft goede papieren.
Qua beweging kan ik je zeggen, zoveel mogelijk spiermassa flink aan het werk zetten! Dus niet wandelen of kalm fietsen oid. Je lichaam heeft een "prikkel" nodig om je stofwisseling in een hoge versnelling te zetten. Krijgt je lichaam die Prikkel niet?... dan kun je rekenen op geen resultaat, of nihil.
.....en dit vind ik dan weer kolder. Je eigen niveau is prima. Al heeft voldoende beweging beslist zin.

En bedenk ook: je lichaam heeft vitamine B nodig, zink, magnesium en carnitine om vetten correct te kunnen afbreken.
Verder heeft "nuchter bewegen" grote voordelen: niet alleen het bewegen zelf, maar je traint je lichaam om de suikers die normaliter al/nog in de spieren zitten daadwerkelijk te gebruiken.
Gebruikersavatar
Niek33
Berichten: 397
Lid geworden op: 04 okt 2010 16:14

Re: Graag willen afvallen.

Janneke schreef: ....en dit vind ik dan weer kolder. Je eigen niveau is prima. Al heeft voldoende beweging beslist zin..
Dat mag ;) ...maarja, wat is je "eigen niveau"? Of wat is überhaupt 'een' efficiënt niveau?
Janneke schreef:En bedenk ook: je lichaam heeft vitamine B nodig, zink, magnesium en carnitine om vetten correct te kunnen afbreken.
Verder heeft "nuchter bewegen" grote voordelen: niet alleen het bewegen zelf, maar je traint je lichaam om de suikers die normaliter al/nog in de spieren zitten daadwerkelijk te gebruiken.
Hier geef je het al aan met het woordje "training" Dat is wat ik bedoel met een 'prikkeling' voor je lichaam. Je lichaam veranderd echt niet als je qua beweging iets doet wat het met gemak al kan. Een trainingsprikkel kan ook klein zijn, maarja, dan laat dergelijk resultaat ook erg lang op zich wachten. Da's dus een keuze.
Maar,.. voeding is veruit het belangrijkste wanneer je zulke doelen hebt! Je kunt sporten tot je het spreekwoordelijke 'ons' weegt,. als je (teveel) troep/slechte dingen eet, kom je niet tot gewenste resultaten.
Wanneer je cardio'achtige dingen gaat doen, is het dus zeer raadzaam je hartslag aanzienlijk te verhogen zodat je lichaam de juiste energiereserves kan aanspreken.
Als je het hebt over b.v wandelen is dit een in-efficiente manier om echt iets aan overtollig vet te doen aangezien dit (voor veel mensen) nauwelijks echt een prikkel is voor het lichaam. Ook went je lichaam hier erg snel aan, dus wat ga je dan doen? Ook spreekt je lichaam in het begin eerder spiermassa aan als energieleverancier dan vetten.
Je "valt dan wel af" ...maar niet het gewenste helaas.
Het is dus nogal lastig zomaar te zeggen wat je allemaal "moet" doen,... wel kun je zeggen wat efficiënte manieren zijn of van overtollig lichaam's-vet af te komen. Welke het dan moet worden voor jou hangt af van hoeveel motivatie je hebt, hoeveel tijd en energie je ervoor hebt? ;)
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: Graag willen afvallen.

Niek33 schreef:
Janneke schreef: ....en dit vind ik dan weer kolder. Je eigen niveau is prima. Al heeft voldoende beweging beslist zin..
Dat mag ;) ...maarja, wat is je "eigen niveau"? Of wat is überhaupt 'een' efficiënt niveau?
...er zijn allerlei burners en "wat voor ellende al niet" in de handel: gewoon op het schap laten staan.
Wel is het zo, dat nogal wat mensen (...ook, of misschien wel juist dikke mensen) ondervoed kunnen zijn: met te weinig zink, etc. etc. gaat afvallen niet lukken: goed eten, voldoende groenten en fruit vooral, en plantaardig eiwit, dat helpt.
Niek33 schreef:
Janneke schreef:En bedenk ook: je lichaam heeft vitamine B nodig, zink, magnesium en carnitine om vetten correct te kunnen afbreken.
Verder heeft "nuchter bewegen" grote voordelen: niet alleen het bewegen zelf, maar je traint je lichaam om de suikers die normaliter al/nog in de spieren zitten daadwerkelijk te gebruiken.
Hier geef je het al aan met het woordje "training" Dat is wat ik bedoel met een 'prikkeling' voor je lichaam. Je lichaam veranderd echt niet als je qua beweging iets doet wat het met gemak al kan.
...ik vermoed: jij leest mijn woordje training, vergeet de rest en maakt er je eigen ding van.

Wat ik bedoel is niet per se dat mensen lang of zwaar nuchter *moeten* bewegen - maar DAT dit gebeurt. Dat een lichaam weer gewoon wordt "leert", die suikers (technisch: glycogeen) te gebruiken.
Dat is de training - en wellicht is het niet iets, wat iedereen met gemak al kan, maar wel iets, dat iedereen met gemak hoort te kunnen. (Kun je het werkelijk niet, dan heb je een redelijk gevorerd stadium diabetes 2. Met beginnende diabetes 2 kun je dit nog ''leren''. Lukt dat, is ook meeen de diabetes van tafel.)
En deze kleine prikkel is niet recht evenredig met "als je kiest voor kleine prikkels duurt het langer". Als je je alvleesklier weer traint om te doen wat hij/zij moet doen, heb je daar sowieso veel profijt van.

Niek33 schreef:Wanneer je cardio'achtige dingen gaat doen, is het dus zeer raadzaam je hartslag aanzienlijk te verhogen zodat je lichaam de juiste energiereserves kan aanspreken.
;) persoonlijk denk ik, dat je lichaam altijd de juiste energiereservers aanspreekt.

Wil je je vet kwijtraken, maak dan gewoon, dat je lichaam de hele dag draait op vetverbranding: daar is dat vet tenslotte voor (koolhydraten verbranding is in feite voor noodgevallen).
Niek33 schreef:Als je het hebt over b.v wandelen is dit een in-efficiente manier om echt iets aan overtollig vet te doen aangezien dit (voor veel mensen) nauwelijks echt een prikkel is voor het lichaam.
...ik denk eerlijk gezegd, dat die hele prikkel niet nodig is.
Vet is er, om verbrand te worden - alleen zijn veel mensen anno 2014 gewend, om non stop koolhydraten binnen te krijgen, zodat je je vetverbranding uitschakelt.
Gewoon terugschroeven van koolhydraten, honger voorkomen door je alvleesklier weer te activeren en zijn/ haar werkt te laten doen en je lichaam de juiste micro nutrienten geven (groente en fruit) - dat zet zoden aan de dijk.

Verder stammen we af van mensen die plm. 6 uur per dag liepen. En wij zitten echt niet anders in elkaar dan onze voorouders.
Dus dat je lichaam snel gewend raakt aan wandelen, dat geloof ik grif - het is het gezondste en natuurlijkste om te doen. Het geeft ook niet voor niets zoveel rust in je hoofd.

Terug naar “Overige problemen en vragen”