crypt0read

Psycholoog schakelt wanneer politie in?

Kan iemand mij vertellen, wanneer de psycholoog de politie moet inschakelen? Kan dat al zijn als het gaat om duistere verlangens?
Leeuwtjuh

Re: Psycholoog schakelt wanneer politie in?

Owjee, wat heb je nu weer gedaan? :o
elgebak

Re: Psycholoog schakelt wanneer politie in?

Wat voor verlangens heb je? Zolang je verlangens hebt maar niets doet kan de politie voor zover ik weet niets doen. Volgens mij mag je zelfs plannen maken voor een terroristische aanslag of iets dergelijks, zolang het maar bij een plan blijft. Je kan niet gepakt worden voor iets wat je (nog) niet hebt gedaan.
Leeuwtjuh

Re: Psycholoog schakelt wanneer politie in?

Nou, wat betreft een terroristische aanslag; wanneer jij als dreigend wordt ervaren (voor de samenleving) door de pliesie, sturen ze écht wel een AT op je dak hoor, wanneer ze vinden dat dat nodig is...

Maar toch; ik ben benieuwd waarom TS dit vraagt :D
crypt0read

Re: Psycholoog schakelt wanneer politie in?

Nou, het is meer dat ik graag open wil praten met mijn psycholoog. Het gaat voornamelijk om zwartgallige gedachtegangen. Gedachtes over moord, zelfmoord, mensen psychisch kapot willen maken, etc. Destructief (raar) gedrag, waar ik broodnodig iets aan moet doen. Volgende week heb ik een afspraak met een psycholoog :) Toch maar eens de stap genomen.
TheEmperor85

Re: Psycholoog schakelt wanneer politie in?

Leeuwtjuh schreef:Nou, wat betreft een terroristische aanslag; wanneer jij als dreigend wordt ervaren (voor de samenleving) door de pliesie, sturen ze écht wel een AT op je dak hoor, wanneer ze vinden dat dat nodig is...
Inderdaad. Bij 'eminente' (directe) dreiging zullen de meeste psychs echt wel de pliesie inschakelen. Ik weet eerlijk gezegd niet exact hoe het met de geheimhouding van psychologen zit, maar de geheimhoudingsplicht van (bijv.) advocaten stopt op het moment dat client een schema laat zien van zijn geplande aanslag/moord, zij het in overleg met de Deken. Om maar een voorbeeld te noemen.

Maar bij verlangens naar (zelf)moord, alleen de verlangens, zal de psycholoog vooral op je in praten en wellicht als aller uiterste geval tot gedwongen opname overgaan.
Leeuwtjuh

Re: Psycholoog schakelt wanneer politie in?

crypt0read schreef:Nou, het is meer dat ik graag open wil praten met mijn psycholoog. Het gaat voornamelijk om zwartgallige gedachtegangen. Gedachtes over moord, zelfmoord, mensen psychisch kapot willen maken, etc. Destructief (raar) gedrag, waar ik broodnodig iets aan moet doen. Volgende week heb ik een afspraak met een psycholoog :) Toch maar eens de stap genomen.
Zolang je erbij zegt dat je zoiets nooit zou doen, denk ik niet dat jouw psycholoog het nodig vind om het beroepsgeheim te breken en de politie in te schakelen. Dat ligt er aan in hoeverre jouw gedachten een bedreiging zijn. Misschien kun je dat van tevoren met je psycholoog bespreken, dat je dat lastig vind om er open over te praten omdat je bang bent dat er consequenties aan verbonden zitten waardoor je niet vrijuit kunt zijn. Misschien kunnen jullie dan samen tot een oplossing komen.

Ik denk in ieder geval niet dat men dat 'zomaar' doet. Wanneer jij beloofd om volgende week woensdag om kwart over 12 een bom te laten ontploffen in winkelcentrum 'blabla' in jouw woonplaats *kijk, hier zijn de foto's; zo wil ik het aanpakken*- loop je die kans in ieder geval wel :nod:
crypt0read

Re: Psycholoog schakelt wanneer politie in?

Precies. Exacte plannen heb ik niet. Het is meer: "als ik over straat loop en die vrouw staart naar mij of ik vind haar bij voorbaat al stom, dan heb ik zin om haar kapot te slaan en aan stukken te ........."


Vrees dat ik nooit echt over mijn agressieprobleem ben heen gekomen :confused: Ik uit het gewoonweg op een andere manier.
Leeuwtjuh

Re: Psycholoog schakelt wanneer politie in?

Nou, misschien ter geruststelling; ik denk dat ook wel eens, weliswaar in mindere mate, maar toch wel soms wanneer ik erg opgefokt ben. En ik kan je verzekeren dat 3 van mijn beste vriendinnen net zo denken :lol: Dus wanneer de politie wordt gewaarschuwd, laten ze ons dan ook maar in rekenen. Ik had dat vanmiddag nog met een achtjarig vervelend jochie in de Wibra die echt het bloed onder iedereens nagels vandaan haalde. Hij zat het uit te lokken - dat wel, maar toch. Volgens mij wilde iedereen hem wel wat aandoen :D Zelfs zijn eigen moeder :lol:

Wanneer het echt gaat om 'aanstaren' of iemand wiens gezicht je gewoon niet aan staat, dát herken ik dan weer niet. Maar ach, je zit niet voor zweetvoeten bij een psych, dus ik denk niet dat het zo'n vaart zal lopen wbt politie enzo.
Gebruikersavatar
GeenPijn
Berichten: 5314
Lid geworden op: 18 feb 2011 00:51

Re: Psycholoog schakelt wanneer politie in?

Je zal vast niet de eerste of de laatste zijn. ;-)

Gewoon doen, je hoeft ook niet meteen met het ergste te beginnen, bouw rustig op.
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.
Erik

Re: Psycholoog schakelt wanneer politie in?

Nee joh, daarvoor wordt de politie niet ingeschakeld. Pas als je daadwerkelijke plannen hebt om iemand om het leven te brengen zou dat eventueel kunnen gebeuren.

Goed dat je die stap hebt genomen. Wees open daarin, alleen dan kunnen ze je helpen.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Psycholoog schakelt wanneer politie in?

Zolang bij het gedachten blijft is het niet een directe aanleiding om de politie in te schakelen. Zodra je daadwerkelijk uitvoering gaat geven aan die gedachten wordt het een ander verhaal. Mensen denken nou eenmaal ook wraakzuchtige en boze gedachten. Dat is niet gelijk een reden om naar de politie te gaan voor een hulpverlener.
Inzicht als Uitweg..
crypt0read

Re: Psycholoog schakelt wanneer politie in?

Nou ja, ik word binnenkort behandeld door AFPN (algemeen forensisch psychiatry noord-nl)..Eens zien of zij iets aan de zieke kant van mijzelf kunnen doen.
crypt0read

Re: Psycholoog schakelt wanneer politie in?

In hart en nieren vrees ik een harde moordenaar te zijn. Maar ik word tegen gehouden door een bang, onzeker persoon dat ook in mij schuilt.
Gebruikersavatar
Radius
Berichten: 827
Lid geworden op: 05 aug 2011 21:53

Re: Psycholoog schakelt wanneer politie in?

In de meesten als niet ieder van ons schuilt een moordenaar. Die komt bij de meesten gelukkig alleen in bijzondere omstandigheden tot uiting. Maak het niet te zwaar en maak je er niet zoveel zorgen om. Je hebt je inhibities die je weerhouden van gewelddadig gedrag en dat is normaal en gezond.
Neem weg, de sluier van illusie
Neem waar, de vreugde in het absolute
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24449
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Psycholoog schakelt wanneer politie in?

In de meesten als niet ieder van ons schuilt een moordenaar.
Eerlijk gezegd vind ik dat best een gevaarlijke uitspraak ...
Daarmee zeg ik niet dat het niet kloppend is, dat laat ik in het midden.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Radius
Berichten: 827
Lid geworden op: 05 aug 2011 21:53

Re: Psycholoog schakelt wanneer politie in?

Mijn woorden kunnen soms wat cru overkomen, maar zijn zo niet bedoeld. Met de bovenstaande uitspraak bedoel ik dat in extreme omstandigheden vrijwel iedereen tot extreme daden in staat is. In het dagelijks maatschappelijk leven komt dit gedrag meestal niet tot uiting, maar er zijn veel mensen die gespannen of gefrustreerd zijn. Negatieve emoties gaan vaak gepaard met gedachten aan geweld. Sterkere emoties brengen heftiger gedachten te weeg. Dit is een menselijk verschijnsel en niets om je voor te schamen. Wel is het van belang om bij herhaaldelijke gedachten en gevoelens na te gaan wat de bron van frustratie is. Het is voor iedereen aangenamer als mensen in een staat van innerlijke vrede verkeren, om nog maar te zwijgen van eventuele wandaden die voorkomen moeten worden.
Neem weg, de sluier van illusie
Neem waar, de vreugde in het absolute
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24449
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Psycholoog schakelt wanneer politie in?

Radius schreef:Mijn woorden kunnen soms wat cru overkomen, maar zijn zo niet bedoeld. Met de bovenstaande uitspraak bedoel ik dat in extreme omstandigheden vrijwel iedereen tot extreme daden in staat is. In het dagelijks maatschappelijk leven komt dit gedrag meestal niet tot uiting, maar er zijn veel mensen die gespannen of gefrustreerd zijn. Negatieve emoties gaan vaak gepaard met gedachten aan geweld. Sterkere emoties brengen heftiger gedachten te weeg. Dit is een menselijk verschijnsel en niets om je voor te schamen. Wel is het van belang om bij herhaaldelijke gedachten en gevoelens na te gaan wat de bron van frustratie is. Het is voor iedereen aangenamer als mensen in een staat van innerlijke vrede verkeren, om nog maar te zwijgen van eventuele wandaden die voorkomen moeten worden.
Oh zo bedoelde je dat. Ik begrijp het... :) Ik snap dat het niet zo bedoeld is. Maar een uitleg is bij dit soort dingen soms fijner.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Erik

Re: Psycholoog schakelt wanneer politie in?

crypt0read schreef:Nou ja, ik word binnenkort behandeld door AFPN (algemeen forensisch psychiatry noord-nl)..Eens zien of zij iets aan de zieke kant van mijzelf kunnen doen.
Grappig, ik ben daar ook in behandeling.
crypt0read

Re: Psycholoog schakelt wanneer politie in?

persoonlijkheidsproblematiek + kenmerken van psychopathie. Is hetgeen dat uit mijn onderzoek is voortgekomen. Als kind had ik de diagnose PDDNOS en ADHD. Ach, ik word behandeld. Eerst volledig stoppen met mijn middelengebruik.
Leeuwtjuh

Re: Psycholoog schakelt wanneer politie in?

crypt0read schreef:persoonlijkheidsproblematiek + kenmerken van psychopathie. Is hetgeen dat uit mijn onderzoek is voortgekomen. Als kind had ik de diagnose PDDNOS en ADHD. Ach, ik word behandeld. Eerst volledig stoppen met mijn middelengebruik.
Niet om flauw te doen of iets dergelijks, ik ben echt serieus, maar ik had deze uitkomst wel verwacht...
Ik hoop dat je ze dichtbij je durft te laten komen en dat je je ook laat helpen :)
crypt0read

Re: Psycholoog schakelt wanneer politie in?

+ kenmerken van een psychose :lol: Maar hoezo had je dat verwacht? :D Autist oke, maar de associatie met psychopathie gaat mij een stap te ver 023
Leeuwtjuh

Re: Psycholoog schakelt wanneer politie in?

Nou ja, gezien jouw forumhistorie op meerdere accounts (die deels waren om te trollen, dat weet ik ;) maar waar soms ook een hele erge kern van waarheid in te vinden was tussen het grappen door) zag ik die persoonlijkheidsproblematiek wel aankomen, als ik eerlijk ben. Je hebt geen fijne jeugd/achtergrond gehad en hebt je daardoor niet 'goed' kunnen ontwikkelen. Je hebt je ontwikkelt via de mogelijkheden die je op dat moment had.

Trekken van psychopathie, tja, ik weet niet hoe ik dat uit moet leggen... Je doet me aan mijn broer denken - al ver voor onze ontmoeting, haha, en die had een soortgelijke diagnose met 'trekken van' :D Gewoon weinig levensdoelen, slechte beheersing van het gedrag, en dergelijke. En soms ben je gewoon nou eenmaal een hufter - via internet dan 8) In reallife vond ik je hartstikke meevallen, maar ik kan mij nog een reactie herinneren waarbij ik over mijn zwangerschap sprak en je zei: ik zal jeugdzorg vast op de hoogte brengen. You can be a real jerk, zonder gevoel hoe het op een ander overkomt. Dat heeft mijn broer ook, vandaar. Ik stuurde hem btw een foto van mijn knappe ventje waarbij hij reageerde met: wat een mooi kind! Gelukkig lijkt ie niet op jou. Dat terwijl dat ventje eigenlijk heel erg op mij (en hem) lijkt. Nou ja, dat soort dingen dus.

Het zijn 'gewoon' bepaalde trekken die ik herken vanuit eigen ervaring. Maar daarom sla ik dus niet stijl achterover. Wel vind ik dat je je daar niet door moet laten tekenen. Het is 'slechts' een diagnose van dit moment. Over een jaar of 2,3 ben JIJ weer anders en zal jouw diagnose ook anders zijn. En ik hoop dat je dat voor ogen houdt. "Trekken van..." betekent net zoveel in een bepaalde tijdsperiode als iemand die zijn ontbijt/lunch niet heeft gegeten te bestempelen met "trekken van anorexia".
crypt0read

Re: Psycholoog schakelt wanneer politie in?

011 :-o: :lol: Dat van die jeugdzorg is wel erg en had ik indd gezegd:p

Maar ik snap je punt. Trek mij er ook niet zo heel veel van aan. Vind het alleen "bijzonder" :nod:

Terug naar “Overige problemen en vragen”