Frenzy
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 jul 2017 20:18

Re: Hoe vind je een goede instantie om te testen op ass?

Misschien een flauwe. Maar als je het afmeet in mate van populariteit misschien naar de grootte van de wachtlijst kijken. :P

Overigens zou je ook naar het forum van Stichting AutSider gaan. Veel info daar omtrent ASS.

Ik las daar laatst volgens mij een aanbeveling richting Annelies Spek. Dat dat een goede zou zijn wel. Zelf gewoonweg een diagnose bij GGZ maar misschien is er een betere optie of een goede die minder 'mainstream' is?

Succes in elk geval!
Gebruikersavatar
parsie
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 apr 2015 17:33

Re: Hoe vind je een goede instantie om te testen op ass?

De route van mij en mijn partner is geweest:

Eerst een aantal internettesten gedaan. Die deden we beide, voor mijn partner. Onze inzichten verschilden wel, maar er kwam voor beide testen uit dat er mogelijk sprake was van autisme. Daarna ben ik op gesprek geweest bij het RAC, regionaal autismecentrum. Daarna is mijn partner daar op gesprek geweest. Zij vonden het een goed idee om het diagnosetraject in te gaan en hebben haar aangemeld bij de GGZ.
Omdat het om autisme bij een niet meer heel jonge vrouw ging was het RAC daar ook wel alert op. Dat wordt namelijk nog wel eens gemist in een onderzoek.
Gedurende het onderzoek heb ik erg getwijfeld aan wat er uit zou komen. De onderzoekster was nog bezig met afstuderen en kwam met opmerkingen dat autisme meestal voor het derde jaar zichtbaar wordt. Zit je daar als 60plusser. Maar de onderzoeken gaven toch Asperger aan.
Vervolgens bleken er geen voorzieningen om verdere begeleiding te krijgen. Ook daar heeft het RAC zich tegenaan bemoeid en partner krijgt nu begeleiding via MEE.

Ik ben heel blij met hoe het tenslotte gegaan is en de vorderingen die we sindsdien gemaakt hebben.

Terug naar “Autisme Spectrum Stoornissen”