Gebruikersavatar
Lisa
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 mar 2016 20:45

Heb ik het syndroom van Asperger?

Hallo,

Ik plaats hier een berichtje omdat ik denk dat ik het syndroom van Asperger heb.
Waarom ik dit denk? Ik kwam laatst langs een artikel over dit syndroom en heb het vervolgens uit interesse opgezocht op Wikipedia, maar ook omdat ik mezelf er gedeeltelijk in herkende. Toen ik bij de kenmerken keek herkende ik mezelf er volkomen in , 80-90% klopte. Ik ben redelijk anti sociaal, heb encyclopedische kennis over sommige onderwerpen, ik was op de basisschool het typische 'loner' kind met hoge cijfers, heb een iq dat redelijk hoog is, en heb moeite met het begrijpen van andermans gevoelens of het uiten van mijn eigen.

Dit om zo maar even een paar dingen op te noemen.
Alvast bedankt
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Heb ik het syndroom van Asperger?

Lisa schreef:Ik kwam laatst langs een artikel over dit syndroom en heb het vervolgens uit interesse opgezocht op Wikipedia, maar ook omdat ik mezelf er gedeeltelijk in herkende.
Jezelf herkennen in een artikel wat je gelezen hebt op internet levert zelden een betrouwbare indicatie op.
Er zijn online tests die je kunt doen, maar ook daarvan geldt dat je de resultaten met een korreltje zout moet nemen.
Veel belangrijker dan het stellen van een diagnose is het erkennen van bepaalde knelpunten.
Als je bijvoorbeeld moeite hebt met het herkennen van emoties van andere mensen, of het uiten van je eigen mening, ligt het voor de hand om daar aandacht aan te besteden.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
jazzauti
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 dec 2015 21:54

Re: Heb ik het syndroom van Asperger?

hoi Lisa,

precies mijn verhaal! ik las er ook over en het leek wel of het over mijn leven ging. niet normaal. dus ik naar de huisarts met de vraag of hij me kon doorverwijzen naar de ggz voor onderzoek. dat deed hij.

als jij wilt weten of je autisme hebt, moet je dat professioneel laten onderzoeken.
wat vind je daar van?

Terug naar “Autisme Spectrum Stoornissen”