Gebruikersavatar
Fets
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 apr 2016 00:04

Geschrokken

Goed, er ging even flink wat mis en sloeg aan de drank en reageer daardoor te hevig en gebruik geen taal meer en zoek naar woorden en gebruik dan muziek.

Inmiddels ben ik 6/7 jaar verder en overal wel geweest van Psychiatrie met medicatie tot epilepsie met medicatie. Nergens begreep men mij en ik bleef maar vertellen wat er is en niemand luisterde. Ik wordt moe, ik begin boos te worden, dingen gaan door elkaar (geuren,kleuren,smaken) ik krijg soort aanvallen (epilepsie) en voel mij telkens twee personen. Overal is het direct psychotisch gedrag, verslavingsproblematiek (alcohol) en schreeuw om aandacht of het is wel om dat je een slechte jeugd hebt gehad. Uiteindelijk nog verder pushen en dan maar agressie gaan gebruiken om gehoord te worden en het glas te breken waar ik mij telkens zo achter voel. Gemeente erbij en justitie vanwege "stalking/dreiging" gedrag en het onophoudelijk moeten mailen naar mensen en telkens muziek gebruiken. Kom zo bij een kliniek terecht voor alcohol verslaving en ook daar gaat direct alles weer op de oude toer en de zelfde verhalen, dus weer boos en frustratie's en mailen met agressie.

Uiteindelijk zelf een diagnose opgesteld aan de hand van DSM classificatie's en een gericht uitleg erbij. Vanuit lokatie A naar de forensische psychologie gestuurd die dus wel alle mails eens zijn gaan doornemen en op mijn allereerste gesprek krijg ik de wereld lijsten die ik moest invullen en nu afgelopen maandag op het tweede gesprek en nog een aantal testen heb ik al een voorlopige diagnose dat ik mogelijk autisme heb omdat alle testen dit uitweizen. En nu ineens is het wel logisch dat ik zeg, twee personen, moe, frustratie glas en verwerking van zintuigen die niet goed gaan.

En daar vecht ik nu al tegen vanaf mijn 13de om duidelijk te maken dat er iets niet klopt en heb dat feitelijk een aantal maanden geleden opgegeven en had al 1 keer een overdosis genomen en 1 keer dat ik op de rem moest omdat ik anders iemand anders had meegenomen. En nu ineens valt de hele puzzel op zijn plek en word ik gehoord. Met het gevolg dat ik in paniek raak nu omdat ik niet meer weet wat ik nu moet.

En nu raak ik volledig van slag en krijg de afgelopen dagen allemaal paniek aanvallen en voel mij niet goed worden, ik voel mij nu ineens helemaal instorten en weet niet waar ik het moet zoeken. Alles voelt nu niet meer logisch en ik ben erg bang nu.
Gebruikersavatar
Fets
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 apr 2016 00:04

Re: Geschrokken

Toch heel even verder typen anders blijf ik maar trillen en kom niet tot rust. Hoewel ik even niet weet wat ik moet typen maar zolang het maar iets is is het mij wel best nu. Ik moet gewoon even typen en niet te veel nadenken omdat ik te veel van slag ben en dit als zeer dreigen overkomt bij mij en ik niet weet wat ik moet. Typen maakt rustig als ik kan typen maakt het rustig en daar komt ook mijn dwangmatig mailen vandaan. Ik verstuur op een goede dag maar een 50 mails ongeveer naar willekeurige mensen die ik niet ken maar die accepteren dat van mij en hebben op de achtergrond ook geholpen naar hulpverleners toe. Als ik onrustig ben moet ik typen en als het steeds erger begint te worden dan moet ik telkens op de verzend knop drukken en blijf ik maar berichten mailen/posten. En dan komt er steeds meer muziek in en raak overstuur en gefrustreerd en sla dan uiteindelijk door en verlies alles op dat moment. Als ik niet tot rust kom dan verdwaal ik in mijzelf en dan begin ik dus ook alles met smaak, geur en kleur door elkaar te halen en worden mijn woorden steeds onlogischer en chaotischer voor een ander. En ik moet muziek blijven gebruiken omdat het veilig is dan en dat maakt dat ik kan communiceren op die momenten.
Gebruikersavatar
Fets
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 apr 2016 00:04

Re: Geschrokken

Waarom dat rip verzenden moeten drukken is zodat het weg is, dan is het weg en zit het niet meer in mij, ik moet dan op de knop drukken en dat maakt rustig. En dan probeer ik geen muziek te gebruiken om iets te vertellen maar op een gegeven moment moet ik muziek gebruiken en ik moet typen.
Gebruikersavatar
Fets
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 apr 2016 00:04

Re: Geschrokken

Okee heel even wat rust nu, en mijzelf herpakken. Even niet verder nadenken en gewoon weer nutteloos videoclips analyseren, zo kom ik weer tot rust en moest even typen.
Gebruikersavatar
Fets
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 apr 2016 00:04

Re: Geschrokken

Trouwens met hele persoonlijke ervaringen reageren werkt niet bij mij omdat ik de helft ervan toch niet meekrijg. Heb een ongelofelijke moeite om teksten van anderen te vertalen voor mijzelf terwijl ik zelf eindeloos weg kan typen en val zelfs mensen aan omdat ik de teksten niet meer snap soms. Het liefste wil ik plaatsje's of video's zien omdat het makkelijker. En als mensen iets willen vragen dan mag dat, geef alleen doodeerlijk antwoord ook al gaat het soms te ver.

En nee, ik kan er nog even niets mee dat er nu een voorlopige diagnose is die waarschijnlijk klopt. Ben er behoorlijk door van slag.
Gebruikersavatar
Fets
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 apr 2016 00:04

Re: Geschrokken

Ik raakte behoorlijk van slag toen de arts zij dat het helemaal niet zo vreemd hoeft te zijn dat ik alles kan vervormen tot kleuren smaken en geuren en dat het best wel past bij wat hij denkt. En het kwam heel hard aan dat er nu een paar keer is gezegd dat ik niet gek ben. Want dit is waar ik mij extreem veilig bij voelde dat ik mij kon voordoen als een gek, en nu begint men ineens te zeggen dat het niet zo is.

Ik wist niet of ik moest lachen of huilen of dat ik kwaad moest worden en dacht dat hij mij voor de gek hield. Het voelde allemaal compleet onrealistisch en niet waar en angstig.
Gebruikersavatar
Fets
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 apr 2016 00:04

Re: Geschrokken

En dan ineens krijg je allemaal informatie over hoe je dingen herhaalt en dat je een abnormale interesse hebt in muziek en de videoclips en dat je motoriek niet goed is op fijn gebiedt en weet ik het allemaal. En dat komt allemaal ineens op je af en je weet niet beter dan dat je gek bent.
Gebruikersavatar
Fets
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 apr 2016 00:04

Re: Geschrokken

En ik voel helemaal geen herkenning maar juist paniek en geen opluchting of rust.
Gebruikersavatar
Fets
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 apr 2016 00:04

Re: Geschrokken

En alles gaat nu ineens heel snel en duurt het allemaal geen weken meer en vertelde ze direct in het tweede gesprek al wat de uitslagen zijn omdat ze mij niet meer willen laten wachten en morgen moet ik alweer op gesprek en ik wete het even niet. En het voelde verschrikkelijk toen iemand van hun zij dat ik de moed heb opgegeven en dat ik aan het afbouwen ben en aan het voorbereiden. En ik voel mij vreemd emotioneel omdat ik mij betrapt voelde en er gebeurt nu zoveel wat ik even niet kan verwerken en voel mij zo vreselijk onrustig.
Gebruikersavatar
Fets
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 apr 2016 00:04

Re: Geschrokken

eels - beautiful freak
Gebruikersavatar
Fets
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 apr 2016 00:04

Re: Geschrokken

En nu ineens is er geen Fets en Stef meer en zeggen ze dat ik geen identiteit kan aanmaken.
Gebruikersavatar
Fets
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 apr 2016 00:04

Re: Geschrokken

En nu ineens is het niet meer erg dat er golven in de lucht zijn op een zonnige dag.
Gebruikersavatar
Fets
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 apr 2016 00:04

Re: Geschrokken

En ik heb jaren gesmeekt om antiepileptice en toen ik het kreeg raakte ik totaal in paniek omdat alles ineens sneller ging en het totaal het tegenovergestelde was van de verwachting dat ik een raam heb ingegooid bij de hulpverlening omdat ik dacht dat ze mij een placebo gaven omdat ik totaal anders reageerde dan wat ik van de medicatie heb gelezen en nu mag het straks wel weer. En zeggen ze dat het er voor kan zorgen dat er minder ruis in mijn hersenen komt en de verbindingen daardoor wat meer rust krijgen.
Gebruikersavatar
Fets
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 apr 2016 00:04

Re: Geschrokken

6 tot 7 jaar bezig en alles gedaan wat ik kon en nu ineens in een half uur legt men mij bot uit dat alles vreselijk mis is gegaan en dat ze niet begrijpen waarom niemand dit eerder heeft gezien.
Gebruikersavatar
Fets
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 apr 2016 00:04

Re: Geschrokken

En nu ineens gaat het van mijn hele leven als dom te zijn bestempelt naar mogelijk hoger begaafd (niet vastgesteld) en willen ze dat gaan onderzoeken en het staat haaks op mijn leven.
Gebruikersavatar
Fets
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 apr 2016 00:04

Re: Geschrokken

Maar ik kom tenminste tot rust nu.
Gebruikersavatar
Fets
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 apr 2016 00:04

Re: Geschrokken

Afbeelding
Gebruikersavatar
Fets
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 apr 2016 00:04

Re: Geschrokken

En nu is het niet meer raar dat mijn moeder heel vaak zegt dat ik vreemde woorden maak.
En nu is het ineens niet meer raar dat mensen vroeger op mijn werk regelmatig vertelde dat ik vreemde woorden gebruik
Gebruikersavatar
Fets
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 apr 2016 00:04

Re: Geschrokken

Mijn hele leven zeg ik tegen iedereen dat ik gek ben en ik heb mij nog nooit verdiept in autisme.
Ik weet niet beter dan dat ik gek ben.
Gebruikersavatar
Fets
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 apr 2016 00:04

Re: Geschrokken

Ik verdomme zelf naar de psychiatrie gegaan en aangedrongen op antipsychotica omdat het logisch leek te zijn.
Gebruikersavatar
Fets
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 apr 2016 00:04

Re: Geschrokken

En nu ineens klopt het dat ik op universitair niveau heb gewerkt bij de overheid zonder een diploma.
Gebruikersavatar
Fets
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 apr 2016 00:04

Re: Geschrokken

En nu ineens is het wel geloofwaardig dat ik systemen manipuleerde en dat niemand dat mocht weten.
Gebruikersavatar
Fets
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 apr 2016 00:04

Re: Geschrokken

Ze hebben mijn glas gebroken waar ik veilig was.
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Geschrokken

Kan je je vraag formuleren, of wat je duidelijk wil maken?

Wil je antwoord of raad? Mij ontgaat de kern in de chaos van je onsamenhangende opeenvolgende posts?

001_huh
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)

Terug naar “Autisme Spectrum Stoornissen”