Gebruikersavatar
parsie
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 apr 2015 17:33

Re: Cocaine/speed en autisme

Enne... een beetje aardig voor jezelf blijven he, met mediteren. Je hoeft niet perse autisme te hebben om met meditatie te merken dat je gedachten alle kanten opvliegen. Dat doet iedereen. Daarom is meditatie met begeleiding soms beter. In ieder geval: ik, (zonder autisme) heb veel meer aan geleide meditatie, of meditaties waar je bezig wordt gehouden bv met je ademhaling. Genoeg CD's te koop. Mijn vriendin (vermoedelijk wel met autisme) gaat wekelijks naar Zen...
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Cocaine/speed en autisme

parsie schreef:Enne... een beetje aardig voor jezelf blijven he, met mediteren. Je hoeft niet perse autisme te hebben om met meditatie te merken dat je gedachten alle kanten opvliegen. Dat doet iedereen. Daarom is meditatie met begeleiding soms beter. In ieder geval: ik, (zonder autisme) heb veel meer aan geleide meditatie, of meditaties waar je bezig wordt gehouden bv met je ademhaling. Genoeg CD's te koop. Mijn vriendin (vermoedelijk wel met autisme) gaat wekelijks naar Zen...
CD's kunnen inderdaad zeker helpen. Met eigen voorkeuren, maar dat is meestal. :)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Cocaine/speed en autisme

Via Youtube is ook veel te vinden aan rustigevende muziek. Muziek en geluiden die voor meditatie helpend kunnen zijn.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
YutaYuneYunesson
Berichten: 132
Lid geworden op: 21 nov 2011 23:17

Re: Cocaine/speed en autisme

Hoezo zouden mensen met autisme bij voorbaat niet willen mediteren of het kunnen begrijpen? Wat een onzin weer zeg.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Cocaine/speed en autisme

YutaYuneYunesson schreef:Hoezo zouden mensen met autisme bij voorbaat niet willen mediteren of het kunnen begrijpen? Wat een onzin weer zeg.
Tja, het is dan denk ik toch vaak de oordelen die te snel gegeven worden.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
ChocoBerry
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 dec 2015 13:46

Re: Cocaine/speed en autisme

YutaYuneYunesson schreef:Hoezo zouden mensen met autisme bij voorbaat niet willen mediteren of het kunnen begrijpen? Wat een onzin weer zeg.
Ben ik het mee eens dat heeft er totaal niets mee te maken ;)
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Cocaine/speed en autisme

Alleen kan je sommige uitsprak niet kwalijk nemen. Iedereen leert.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Cocaine/speed en autisme

Uitspraken*
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
erikduizend
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mar 2016 18:04

Re: Cocaine/speed en autisme

Interessant topic.

Zelf ben ik als autist jarenlang wanhopig opzoek geweest naar omgaan met mijn autistische symptomen; meditatie, yoga, mindfullnes, cognitieve gedragstherapie, emdr, muziektherapie, PMT, creatieve therapie, NOVreflextherapie, een dieet...Maar niks hielp. Totdat ik antipsychotica ging uitproberen. Zo ben ik geeindigd bij Zyprexa. Helaas krijg ik een lage dosis ivm de bijwerkingen (overgewicht, diabetus type II, borstgroei, impotentie) en dit middel geeft mij eindelijk rust in mijn hoofd. Wel ben ik vaak nog angstig in sociale situaties. Toen ik 15mg Zyprexa kreeg, was ik veel ontspannender en kon ik makkelijker praten in groepen mensen. Nu met die lage dosis ben ik helaas wel weer wat angstiger, maar daarin tegen voel ik weer wat meer. Terwijl ik wat rustiger ben in mijn hoofd en niet steeds verlang naar drugs.

Binnenkort ga ik heel misschien Baclofen nemen naast de Zyprexa. Dit schijnt ook de kenmerken van autisme wat te verlichten. Voornamelijk de overprikkeling en de gespannenheid.

Sterkte aan iedereen die rondlopen met zo'n vervelende autistische stoornis. Ik vind het geen leuke stoornis.
Gebruikersavatar
mercer
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 apr 2016 19:36

Re: Cocaine/speed en autisme

Wat cocaine betreft sluit ik me aan bij de afraders: of het helpt of niet, het is gevaarlijk.

Dat gezegd hebbende, ik vermoed dat de reden waarom coke effectief kan zijn is dat 1) onzekerheid verdwijnt, die vaak normaal flink aanwezig is bij mensen die hun leven lang 'anders' zijn geweest, en 2) het excessief 'piekeren', observeren, rumineren, overprikkeld zijn, etc. valt weg omdat je met coke fantastisch bent en niets er meer toe doet.

Dit beschrijft op hilarische wijze wat het effect is (ook uit eigen ervaring): https://www.vice.com/nl/read/ik-heb-coke-gebruikt

Er zijn meerdere onderzoeken die aangeven dat het bij autisme heel behulpzaam is om 'uit je hoofd' te komen. Niet de hele tijd een soort monoloog, gedachtestroom, of gepieker mee te maken. Hoewel coke me hier een slechte oplossing voor lijkt, is meditatie heel effectief gebleken. En hoewel ik het absolutiet niet zomaar zou aanraden, heb ik ook wel goede ervaringen met (licht!) MDMA gebruik, zeker wanneer anxiety (angsten?) aanwezig is, wat vaak het geval is.

Maar ik zou altijd aanraden om in eerste instantie niet te veel met zelf-medicatie bezig te zijn. Daar heb ik persoonlijk erg slechte ervaringen mee (hoewel ook goede).
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Cocaine/speed en autisme

mercer schreef:En hoewel ik het absolutiet niet zomaar zou aanraden, heb ik ook wel goede ervaringen met (licht!) MDMA gebruik, zeker wanneer anxiety (angsten?) aanwezig is, wat vaak het geval is.
Ik denk dat het sowieso een een slechte zaak is om middelen te gebruiken die alleen illegaal verkrijgbaar zijn. Alles wat chemisch is kun je beter door de plee spoelen, met troep zoals MDMA (XTC) moet je niet
eens willen experimenteren, ook al gaat het om het kleine doseringen.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
justloseit
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 mei 2016 12:26

Re: Cocaine/speed en autisme

Psychedelische drugs zoals LSD of paddo's kunnen je nadien ook veel minder autistisch laten voelen. Op MDMA kun je je heel sociaal gaan voelen. Zelf kreeg ik de sterke behoefte om met mensen te praten, terwijl ik dit nooit heb als mede-autist. Maar het is veel beter om te gaan mediteren. Als je dat elke dag doet krijg je steeds meer rust in je hoofd. Die drugs brengen alleen maar ellende met zich mee.

Terug naar “Autisme Spectrum Stoornissen”