Mennocluimans

In de knoop over mijn diagnose

Hallo iedereen,

Ik pieker al een hele tijd over mijn Diagnose namelijk Klassiek Autisme (Autistishe stoornis).
Ik geloof hier namelijk niet in en mensen in mijn omgeving vinden niet dat ik vreemd over kom en in mij zelf getrokken.
Nou was mijn Diagnose hier voor PDD-NOS waar ik eerder in geloof.
Ik heb ook veder op deze site http://tests.psychologiemagazine.nl/Gez ... %20autisme
een testje gedaan om te kijken wat er uit zou komen en ik heb maar 13 punten behaald.
Veder sta ik ook open voor vragen van een ander en heb ik een luisterend oor.
Ik zoek ook graag Contacten met anderen en help anderen graag veder.
Het liefst hoor ik dingen van te voren. Ik kan op zich goed tegen veranderingen.
En mijn IQ is niet al te hoog ik geloof 85 en mijn EQ daar is niks mis mee.

Hopelijk kunnen jullie me hier bij veder helpen.
Met vriendelijke groet,
Menno.
Tineke

Re: In de knoop over mijn diagnose

Hallo Menno,

Hier een lotgenoot. Ik heb de zelfde diagnose als jij, maar ik twijfel niet meer over mijn diagnoses. Ik kan mij er wel veel in vinden. Een IQ zegt niks. Al heb je een laag IQ kun dan kan je klassiek en pp-dnos hebben.
Een autist hoeven niet alle kenmerken te hebben. Al kan je tegen veranderingen dan kan je als nog klassiek autisme hebben. Een laag IQ komt wel het vaakst voor bij klassiek autisme. Als je er echt niet in geloofd dat die diagnose klopt. Kun je het beste naar een psychiater of psycholoog gaan en zeggen dat jij je meer kan vinden in pp-nos. Wel wil ik zeggen dat vanaf 17 mei de nieuwe dsm 5 uitkomt en word alle vormen van autisme ASS met milde of ernstige vorm van autisme.

Voor veel meer info wil ik je door verwijzen naar www.autismekenmerken.net
Gebruikersavatar
mereltje333
Berichten: 175
Lid geworden op: 21 aug 2010 14:45

Re: In de knoop over mijn diagnose

Hoi Menno,

Bij mij werd er eerst ook gedacht dat ik PDD-NOS had, maar later is dit veranderd in klassiek autisme. Ik herkende mezelf hier ook niet helemaal in. De grote dingen die altijd genoemd worden zag ik bij mezelf niet zo. Ik heb na mijn diagnose psycho educatie gedaan en dat heeft mij toen erg goed geholpen. Nu herken ik wel dingen van de diagnose. Ik kan ook goed luisteren en heb ook liever dat ik dingen van te voren weet. Ik heb ook een normaal iq en help graag ook anderen. Niet alles uit zich zoals het beschreven staat. Ik herken mezelf meer in de kleine dingetjes die er wel bij horen. Misschien is het een idee om psycho educatie te doen. Dan kom je erachter wat autisme voor jou betekent. Mij heeft dat erg geholpen.
Tineke

Re: In de knoop over mijn diagnose

Hadden jullie ook een taalachterstand op de lagere school?
Mennocluimans

Re: In de knoop over mijn diagnose

Een klein beetje.
Ik had op vroegere leeftijd ook niet echt moeite om Contacten te zoeken met anderen.
Mennocluimans

Re: In de knoop over mijn diagnose

Ik heb er net eens met een leiding gevende over gehad en wat blijkt dat ik me helemaal heb vergist.
Ze bedoelen dat ik een Ass heb.
Dit onderzoek was namelijk helemaal niet oud en ik op internet maar zoeken wat het betekende maar internet is ook niet alles.
Gebruikersavatar
mereltje333
Berichten: 175
Lid geworden op: 21 aug 2010 14:45

Re: In de knoop over mijn diagnose

Hoi,

Nee ik had geen taalachterstand op de lagere school. Ik ben juist goed in taal. Rekenen was eerder een probleem.
Tineke

Re: In de knoop over mijn diagnose

En verder ook geen achterstanden. Meestal krijgt iemand de diagnose klassiek autisme als er ook achterstanden zijn in de ontwikkeling of een verstandelijke beperking. Ik zelf had een taalachterstand op de basisschool en begrepen dingen moeilijker dan mijn klasgenoten, waardoor ik naar speciaal onderwijs moest. Rekenen daar was ik wel heel goed in. Ik was 1 van de beste kinderen uit de klas die goed in rekenen was. Het heeft ook te maken met hoeveel kenmerken iemand heeft geloof ik. Of dat genoeg is weet ik niet.
Gebruikersavatar
mereltje333
Berichten: 175
Lid geworden op: 21 aug 2010 14:45

Re: In de knoop over mijn diagnose

hoi,

Volgens mij had ik verder geen achterstanden. Bij klassiek autisme zijn er 3 punten die je moet hebben om die diagnose te krijgen geloof ik. Blijkbaar heb ik ze alle drie alleen in mindere mate. Maar nu maken ze geen onderscheid meer en is het gewoon ass.
Gebruikersavatar
mereltje333
Berichten: 175
Lid geworden op: 21 aug 2010 14:45

Re: In de knoop over mijn diagnose

Trouwens ik heb ook nooit op speciaal onderwijs gezeten. Misschien wel als het toen al duidelijk was geweest. Ik volg nu gewoon ook een studie en dat gaat hartstikke goed. Met leren enzo had ik nooit moeite, wel met sociale contacten en dat ik eigenlijk nergens bij paste. Ik ben daardoor wel sterker geworden.
Tineke

Re: In de knoop over mijn diagnose

Dat is vanaf mei alleen krijgen sommige mensen nu al de diagnose ASS. Wij hebben nog de diagnose klassiek autisme tot 17 mei en daarna ASS.
Tineke

Re: In de knoop over mijn diagnose

mereltje333 schreef:Trouwens ik heb ook nooit op speciaal onderwijs gezeten. Misschien wel als het toen al duidelijk was geweest. Ik volg nu gewoon ook een studie en dat gaat hartstikke goed. Met leren enzo had ik nooit moeite, wel met sociale contacten en dat ik eigenlijk nergens bij paste. Ik ben daardoor wel sterker geworden.
Als je geen moeite had met leren dan hoefde je natuurlijk ook niet naar speciaal onderwijs al was er bekend dat je autisme hebt. Dat hebben alle autisten moeilijkheden op sociaal gebied. Anders zijn ze geen autist.
Mennocluimans

Re: In de knoop over mijn diagnose

Ik heb vandaag met een Psychiater gesproken over een onderzoek die er aan zit te komen en die denk dat ik idd PDD-NOS heb.
Ze hebben alleen toen tijdelijk blijkbaar mijn Diagnose naar Klassiek Autisme gezet omdat ik toen voldeed aan die kenmerken maar daar in nu geen spraken meer van en je leert er uiteindelijk mee om gaan.

Terug naar “Autisme Spectrum Stoornissen”