Sander75

Zit er even doorheen

Goedemiddag,
ik zit nu ongeveer 2 maanden met onzettende stemmingswisselingen, soms "vrolijk"maar vaker somber en neerslachtig, Gisteren was een zware dag, rond 15.00 uur ben ik in een kamertje gaan zitten (was op een dagbesteding, met mensen die allemaal in aanraking zijn of zijn gekomen met psychische problemen, moet er bij zeggen ik heb het daar erg naar me zin)en begon te huilen, dat ging niet meer over, pas rond 20.00 uur voelde ik me eindelijk weer wat rustiger.
Vandaag toch weer naar de dagbesteding gegaan, maar ging al weer na een half uur naar huis om dat ik weer begon te huilen, de begeleider, zei dat het inderdaad beter was om naar huis te gaan om tot rust te komen (begeleiding is meer dan uitstekend, dat wil ik wel even zeggen) mijn begeleiding is een vrouw waar ik misschien gevoelens voor heb, ik zeg misschien omdat ik snel "gevoelens"kan krijgen voor een vrouw als ze aardig en lief doet, helaas is ze onbereikbaar omdat ze eind deze maand weggaat en een vriend heeft, ik ga haar ook niets zeggen over mijn eventuele gevoelens voor haar.
Zijn dit "verliefdheids gevoelens" of is dit meer een soort vraag naar aandacht? Ik heb nooit vrienden gehad, en ook nooit een relatie (dit mede door mijn autisme). Dus mijn vraag eigenlijk, roep ik die gevoelens zelf op? Ze belde me een uur geleden op om te vragen hoe het met me ging, ik vond dat ontzettend lief van haar, en nu twijfel ik of ik morgen er weer naar toe zal gaan, ook terwijl ik weet dat ik nog tot rust ben gekomen, ik zou ook alleen gaan vanwege haar. Wat zijn dit voor gevoelens?
Ik zit er even doorheen, iemand raad?
Bedankt,
Sander
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: Zit er even doorheen

hey sander ,
je bent de laatste tijd bezig met een heleboel vragen over jezelf , je leven , je toekomstbeeld , je verwachtingen , ... en ja , dat is heftig. dat brengt emoties met zich mee , net omdat het vaak zo `vaag` is allemaal.
wat betreft die gevoelens voor je begeleidster. haar taak is nu eenmaal jou begeleiden en daar hoort lief en aardig zijn en interesse tonen in jou bij he. het gebeurt wel vaker dat mensen gevoelens van verliefdheid krijgen voor hun hulpverlener.
ik denk dat je momenteel ook erg kwetsbaar en gevoelig bent voor die dingen. ook al omdat je zo`n nood hebt aan een relatie , aan mensen `die je graag zien`.
momenteel loopt je emmer even over. en dat is rot en zwaar en moeilijk.
maar de enige manier om die emmer wat te ledigen is het aan te pakken. ballast waarover je blijft piekeren en geen oplossing voor vindt , gooi je best even overboord.
hoe doe je dat? door keuzes te maken denk ik. wat vind je nu het allerbelangrijkste?
rust in je hoofd?
oke , als die gedachten maar blijven komen als een lekkende kraan , moet je je eens afvragen : ga je die druppels opvangen of laat je ze gewoon wegstromen??
klinkt simpel. ik weet het. en ik weet ook dat het in praktijk veel moeilijker is.
maar het kan wel!! ook jij kan het!!
een raad die ik je nog wil meegeven : blijf maar lekker van je afschrijven , ook dat is een vorm van `hoofdje even leeg maken`.
heel veel sterkte sander!! [AAI]
Sander75

Re: Zit er even doorheen

Dank je wel Katleen

Terug naar “Autisme Spectrum Stoornissen”