Superwoman

Re: het maken van een handleiding hoe ik reageer

Natuurlijk zullen er mensen zijn die er meer verstand van hebben maar om mij dan woorden en een rol in mijn schoenen schuiven die totaal niet passen gaat mij gewoon te ver.
Nergens heb ik gezegd dat iemand beter zijn/haar best moet doen. Ik heb alleen uitgelegd dat er in communicatie 2 partijen zijn en dat het geen kwestie is van dat slechts 1 iemand rekening hoeft te houden met de ander. Een reactie zoals die van emperor kan ik dan ook totaal niet plaatsen binnen het topic en vind ik erg jammer en te negatief.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15133
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: het maken van een handleiding hoe ik reageer

Superwoman schreef:Een reactie zoals die van emperor kan ik dan ook totaal niet plaatsen binnen het topic en vind ik erg jammer en te negatief.
Dat is jammer, want ik kan die reactie namelijk wel plaatsen.
Maar goed, om on-topic te blijven, (het maken van een handleiding hoe ik reageer)
hebben niet veel mensen een handleiding op dit vlak?
* Liebe Macht Frei *
Leeuwtjuh

Re: het maken van een handleiding hoe ik reageer

Tja, ervaringsdeskundige ben je of je bent het niet... Dat wil echter niet zeggen dat alle 'autisten' hetzelfde zijn, toch?
Beetje generaliserend om te denken dat er maar één mogelijke oplossing is?
Ik denk dat we allemaal wel een handleiding hebben - autistisch of niet.
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: het maken van een handleiding hoe ik reageer

Ik herken alle punten die Emp opnoemt 300% en van al dat mijn' best' doen om mee te draaien ben ik nog eens fysiek stukgegaan.

Een niet zo voorzichtige psych zou er mischien obsessief compulsieve of ontwijkende persoonlijkheids stoornis op plakken.

Whatever denk ik dan, ik doe het het al 40+jaren mee en ik maak ervan wat er te maken valt.

Volgens mij komt iedereen met een soort handleiding. In hoeverre de maatschappij (whaahaa) of de personen waar je mee omgaat er rekening mee (willen)houden ligt aan hun.

Het enige dat ik weet is dat ik er 'moet' mee leven en met wat geven en nemen langs beide kanten heb ik ondanks mezelf toch een goede relatie en een paar vrienden kunnen maken in mijn kleine wereldje.

so i may be broken, but i 'm ok :cool:
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Superwoman

Re: het maken van een handleiding hoe ik reageer

Blijf nog even natrappen, bedankt!

Zal nog eens een keer proberen met iemand mee te denken...

Terug naar “Autisme Spectrum Stoornissen”