Woof

Pdd-nos en bij de politie?

Hallo,
Ik ken iemand met pdd-nos en die zit bij de politie. Als een soort agent volgensmij. Kan je met een stoornis als pddnos bij de politie werken? Ik heb mij nog nooit echt verdiept in deze stoornis dus ik weet er nog niet veel van.
Ik dacht namelijk dat je gescreend wordt e.d als je bij de politie wilt.

Nou, ik hoor het wel! :)
Leeuwtjuh

Re: Pdd-nos en bij de politie?

Ja hoor dat kan :)

Er wordt bij de politie gekeurd op verschillende onderdelen. Wanneer je deze keuring door komt en het proces positief doorloopt (ook de sporttest en het antecedentenonderzoek) dan kun je werkzaam worden bij de politie als agent. Misschien is de diagnose later gesteld toen hij er al werkte? Of misschien ondervind hij er in zijn functie weinig tot geen hinder van...

Er zijn verschillende functies en daardoor worden ook verschillende mensen aangenomen. Iemand die goed is in computers (ik noem even een voorbeeld) kan altijd nog bij de digitale recherche zonder de sporttest te hoeven doorlopen. Zo is dat met meerdere functies. Het gaat er om dat jij een aanvulling bent in het team, en dat je iets te bieden hebt.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15133
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Pdd-nos en bij de politie?

Woof schreef:Ik dacht namelijk dat je gescreend wordt e.d als je bij de politie wilt.
Je vraag impliceert dat het vreemd zou zijn dat iemand met de diagnose PDD-NOS bepaalde politietaken doet.
Die kennis van je is door de selectie gekomen, dus het zal wel meevallen.
En je kunt nog zo veel screenen wat je wilt, Milly Boele is uiteindelijk ook door een politieagent vermoord,
dat zegt dus niets.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24449
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Pdd-nos en bij de politie?

Jij bent vaak zo lekker direct Volhoudertje, daar houd ik wel van. :tongue: Maar je hebt wel gelijk. Ook al kom je door een screening, dan nog is er geen zekerheid of je in de toekomst iets niet kan of juist iets doet, wat gewoon echt niet kan en wat dan ook gevolgen kan hebben voor je baan. Het voorbeeld van VHtje is daarbij een goed voorbeeld.
Maar des al niet te min, je zeker kan iemand met iets als PDD-NOS bij de politie, zoals Leeuwtjuh al heeft geschreven, juist omdat er meer taken zijn en misschien heeft je kennis er niet veel, of helemaal geen last van.

Zie het zo; er zullen ook vast mensen, al dan niet met een andere term uit het autisme spectrum, in de zorg werken. Die kans is ook aanwezig en die kunnen het misschien net zo goed doen. :)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Woof

Re: Pdd-nos en bij de politie?

Oke, bedankt voor de reacties! :)
Achja een politieagent kan ook plots een psychose krijgen of een bepaalde diagnose nadat hij in dienst is genomen. You never know.
Ik was gewoon ff benieuwd :)
Apologize

Re: Pdd-nos en bij de politie?

Wil je bij de politie?
Apologize

Re: Pdd-nos en bij de politie?

Ah oke. Ik denk misschien is dat het nut van dit topic.
rareRuudje

Re: Pdd-nos en bij de politie?

Ik ken verschillende mensen met PDD-NOS en Asperger, die een hoge functie bekleden. Ik ken zelfs een nogal onder prikkelde autist, die een vrij stressvolle baan heeft. Of althans een baan die voor mij te veel stress op zou leveren. Als ik lees over alle pluspunten van autisme zie ik er een aantal die zelfs handig zouden zijn bij de politie. Goed overweg kunnen met computers is al genoemd, maar wat dacht je van details waarnemen die andere mensen missen? Een sterk geweten en sterke drang naar rechtvaardigheid?
Verder ben ik nergens verplicht te vermelden dat ik autisme heb en is er gelukkig zo ver ik weet geen enkele wet die mij verbied een bepaald beroep uit te oefenen.
TheEmperor85

Re: Pdd-nos en bij de politie?

Jij bent wel van de topic bumps he Ruudje? :tongue:
Gebruikersavatar
Radius
Berichten: 827
Lid geworden op: 05 aug 2011 21:53

Re: Pdd-nos en bij de politie?

Ach, mensen moeten hun mening kunnen uiten. Het is toch prima dat over veelbesproken onderwerpen niet telkens nieuwe discussies worden aangemaakt.

Inderdaad zullen er agenten zijn met een autisme-spectrum stoornis die zeer goed werk verrichten. Wel is het in het algemeen zo dat als mensen heel sterk ergens in uitblinken, ze op andere gebieden tekort kunnen schieten. Daarom zullen rechercheurs altijd met zijn twee op pad gaan en werken onderzoekers in teams. Een persoon met autistische trekken kan daar een belangrijke rol in spelen als hij of zij over de juiste talenten beschikt.
Neem weg, de sluier van illusie
Neem waar, de vreugde in het absolute

Terug naar “Autisme Spectrum Stoornissen”