Debbiemv4

Contact met medemoeders met kinderen met autisme

Ik ben een moeder met vier zonen. Twee daarvan hebben autisme. 1 van 11 en 1 van 6. Ik zou graag willen mailen met moeders die ook een kind hebben met autisme.

Met mijn zoon van 6 gaat het redelijk. Hij zit nu in groep drie, waar er structuur is en hij het best goed doet. In groep 2 was er nog sprake van het speciaal onderwijs. Maar het is ieder jaar maar zien wie er voor de klas komt en of het goed zal gaan. Sociaal gaat het niet zo goed dat hij op feestjes gevraagd wordt. Zelf merkt hij het nog niet, maar ik vind het wel moeilijk te zien dat zelfs van de jongetjes waarvan hij ze ziet als zijn beste vrienden, geen uitnodiging krijgt.

Mijn zoon van 11 zit in groep 8, reguliere onderwijs. Met hem gaat het de afgelopen twee jaar helemaal niet goed. Hij is zo anders dan anderen dat hij nu geen vrienden meer heeft.
Dit is zwaar.

Vriendelijke groeten
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Contact met medemoeders met kinderen met autisme

Welke vorm van autisme hebben ze? Wie heeft het vastgesteld?
Inzicht als Uitweg..
Moeder2

Re: Contact met medemoeders met kinderen met autisme

Hallo Debbie,

Het lijkt mij leuk om met jou in contact te komen. Mijn beide kinderen (meisje en jongen) hebben ook autisme en zitten in dezelfde leeftijd als jou kinderen. Ik herken een aantal dingen in jouw verhaal wat ik ook mee maak. Vooral met de oudste (meisje). Zij heeft overeenkomsten met jou jongen van 11 jaar.

Minerva, ter informatie voor jou tegenwoordig is er geen verschil meer tussen diverse vormen van autisme. In de medische wereld valt alles onder de noemer autisme.

Groetjes Olga
Tineke

Re: Contact met medemoeders met kinderen met autisme

Dat maakt wel tegelijk uit. Men krijgt nog steeds de diagnose klassiek autisme, asperger of ppdnos.
Per 17 mei word alles autisme spectrum stoornis en word er aangegeven of het gaat om een milde of ernstige ASS.
Moeder2

Re: Contact met medemoeders met kinderen met autisme

Waarom hebben mijn kinderen dan gelijk de diagnose ASS gekregen en geen klassieke autisme, PDD NOS of Asperger? De arts heeft aangegeven dat ze dat niet meer doen omdat alles vanaf dit jaar toch onder de noemer ASS gaat vallen. Het zal natuurlijk per kind verschillen of het een milde of ernstige vorm gaat. Mijn kinderen hebben vorig jaar de diagnose gekregen.
Tineke

Re: Contact met medemoeders met kinderen met autisme

ASS word ook wel vaak gesteld als er niet bekend is onder een welke vorm het valt. Op autivrouw zijn er nog steeds mensen die de diagnose klassiek autisme, asperger of ppdnos krijgen. Het zal per hulpverlener verschillend zijn. Dat is bij elke autist verschillend om welke vorm het gaat.

Terug naar “Autisme Spectrum Stoornissen”