Gebruikersavatar
Gabriel16
Berichten: 116
Lid geworden op: 03 jun 2014 22:02

Is het slecht om te weinig calorieën binnen te krijgen?

Ik ben 20 en ik heb nog nooit gewichtsproblemen gehad (in de zin van te dik). Echter ben ik wel vaak aan de dunne kant. Ik ben nooit een grote eter geweest. Ik telde normaal nooit calorieën, nu ook niet, maar ik vroeg me laatst af hoe veel ik per dag at. Zo rond de 1000 per dag. Is dit slecht?

Ik denk trouwens dat groeien niks met eten te maken heeft, maar puur op geluk werkt. Ik ben 1.81m (of misschien iets langer), terwijl ik altijd zo'n moeilijke eter ben geweest. Dat is misschien niet super super lang, maar ook zeker niet klein; sommigen hebben mij namelijk altijd verteld dat je niet lang kan worden als je niet goed eet.
Gebruikersavatar
Mickey~
Berichten: 319
Lid geworden op: 16 mar 2016 17:57

Re: Is het slecht om te weinig calorieën binnen te krijgen?

Als je door het binnen krijgen van te weinig calorieën ondergewicht hebt dan is dit niet goed voor je gezondheid. Van ondergewicht kun je allerlei klachten krijgen. En het is slecht voor je organen. Dus ik zou je dan wel aanraden proberen meer binnen te krijgen, eventueel in consult met een dietist.
soms moet je doorgaan, tot je denkt dat je niet meer kunt, voordat het leven je weer een lichtpuntje gunt.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Is het slecht om te weinig calorieën binnen te krijgen?

Gabriel16 schreef:Ik telde normaal nooit calorieën, nu ook niet, maar ik vroeg me laatst af hoe veel ik per dag at. Zo rond de 1000 per dag. Is dit slecht?
1000 calorieën per dag binnen krijgen is voor een gezonde jonge man van 20 jaar veel te weinig.
Ik vraag me af of je dit werkelijk goed berekend hebt, want het normale verbruik voor voor iemand van die leeftijdscategorie ligt rond de 2500 a 3000.
Je lichaam zal ongetwijfeld gewend zijn aan de geringe hoeveelheid calorieën die het binnen krijgt,
maar over het algemeen kun je stellen dat 1000 calorieën per dag op de lange termijn, niet heel erg bevorderlijk voor je gezondheid is.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Is het slecht om te weinig calorieën binnen te krijgen?

Ik denk trouwens dat groeien niks met eten te maken heeft, maar puur op geluk werkt.
Wat maakt dat je dit denkt? Hoe kom je aan deze "wijsheid"? Het heeft weinig met geluk te maken namelijk vanuit medisch wetenschappelijk oogpunt gezien. Voor iemand die geen calorieën telt weet je wel dat je 1000 binnen hebt gekregen? Hoe kom je aan die kennis? Het klinkt alsof je er erg mee bezig bent geweest en ik krijg een beetje de indruk dat je best weet dat dit heel ongezond en slecht voor je is anders kwam je het hier zo niet vragen?
Inzicht als Uitweg..

Terug naar “Eetproblemen”