David1

Schizofrenie

Hallo iedereen,ik loop momenteel stage als opvoeder binnen een PVT en de meeste onder de bewoners lijden aan schizofrenie.We proberen dan ook de mensen te behandelen zoals we zelf zouden willen behandeld worden maar wie mij toch nuttige tips kan verlenen in hoe het best om te gaan met deze mensen zou ik wel dankbaar zijn. Jullie laten maar iets weten.
Groeten David.
Britt'79

Re: Schizofrenie

Hallo,

Mijn broer heeft nu ongeveer 15 jaar diagnose schizofrenie. Sinds kort is hij overgeplaatst van een afdeling op de psychiatrie naar een PVT.

Ik kan dus enkel spreken uit eigen ervaring met mijn broer. Hij stelt vooral rust op prijs en moet zich geregeld een
keer terugtrekken op zijn kamer. Soms is muziek of enige andere afleiding ((mensen)drukte, tv,...) te overweldigend voor hem, dit zéker in tijden van zijn psychoses.
Hij vertoeft graag in een rustige omgeving met mensen die hem wel kunnen stimuleren en niet "pushen". Ik denk dat daar de moeilijkheid ligt: hen zo betekenisvol mogelijk door de dag loodsen, zonder dat het voor hen een verplichting lijkt om dingen te doen. En dat lijkt mij alleszins niet altijd even gemakkelijk, maar wel een uitdaging die voor veel voldoening kan zorgen.

Ik wens je in ieder geval veel succes!

groetjes,

Britt
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Schizofrenie

Welkom David :)
Inzicht als Uitweg..

Terug naar “Voorstellen (2007-2011)”