nieks

je m'apelle Niek (nieks)

goedendag leden

Ik kwam op dit forum al zoekende naar informatie over ASS en AD(H)D. Ik las een aantal interessante berichten op het forum waarbij ik de behoefte voelde te reageren. Hiervoor diende ik me eerst te registreren, zodoende. En zodoende stel ik me voor.

Ik ben 29 jaar en al eeuwen bezig met een opleiding.
Ong. 2 jaar geleden heb ik hierbij hulp gezocht bij Molemann (mental health clinic)
Na vele gesprekken heb ik de diagnose "sociale fobie / vermijder" mogen ontvangen.....

Enige tijd geleden heb ik wederom contact gezocht, omdat ik wederom vastliep.
Na een reeks van gesprekken, vragenlijsten en een IQ-test kreeg ik de diagnose ADD en ASS

Eerlijk gezegd kan ik niet zoveel met deze diagnoses, behalve dat ze wat meer inzicht bieden in.
Ik vind de manier van diagnoseren nogal dubieus. Het is een scoring van symptonen in gedrag, waarbij het onduidelijk is wat oorzaak en gevolg is. Daarbij wordt niet gekeken naar overeenkomsten met ASS of AD(H)D vanuit een open verhaal of beschrijving belemmeringen, maar wordt er gericht gekeken naar scoringsmogelijkheden. Of ik moeite heb iets (geen goed voorbeeld mentaal beschikbaar) , tja misschien wel, het is maar hoe je het ziet..... Terwijl dit symptoon wellicht helemaal niet uit een open verhaal als kenmerkend naar voren was gekomen.
Maar goed, ik wordt wel fijn begeleid en herken mezelf, maar vooral ook mijn vader en zoontje, in veel aspecten.
Of ik het echt heb ? dat laat ik maar temidden. Het is een complex vraagstuk.

Wie ben ik ?
ik ben 29 jaar, houd van koken. Ik ben al een eeuwigheid bezig met mijn opleiding. Heb twee heerlijke kinderen, welke ik kan beschrijven als een robot en een vlinder. Ik rijd in een hele gare onbetrouwbare Volvo.
Verder kan ik genieten van taal en puzzelen, ik lees graag de donald duck. De andere hobby's blijven goede voornemens. Ik kom er niet toe of misschien ben ik wel gewoon lekker lui :)

Ik vraag me erg af hoe andere mensen dingen beleven, zowel mensen met ASS of ADD en (nog) niet gediagnosticeerden.
Misschien is dit wel een stukje zoeken naar raakvlakken. Ik probeer de wereld om mijzelf duidelijk te krijgen en te ordenen. Ik wil de puzzel oplossen en ontdekken of het ADD/ ASS is waar mijn gedrag op stoelt of dat het mijn gedrag is wat ervoor zorgt dat ik positief scoor op ADD en ASS.


zoals de grote eens zei: "op laag water kun je alleen kippen zoeken als je ze wilt vinden"
Matta87

Re: je m'apelle Niek (nieks)

Welkom!

Wat opleidingen betref ben ik ook een laatbloeier, ik zit tegen de 29 jaar aan als ik alles in 1 keer zou halen.
Voor de rest kan ik je geen hulp bieden, maar er zullen vast wel mensen zijn die hier wel iets mee kunnen!
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: je m'apelle Niek (nieks)

Je m'apelle Mystica en Internet.

Bienvenue Nieks :)
Inzicht als Uitweg..
essaid

Re: je m'apelle Niek (nieks)

Hallo Niek

bienvenue ofterwijl welkom op het forum!
man van melle

Re: je m'apelle Niek (nieks)

welkom niek.

zo te zien ben je een beetje opzoek naar jezelf, succes ermee

Terug naar “Voorstellen (2007-2011)”