pepijn80

Paniekaanvallen en Hypergondor (pepijn80)

In 2008 ben ik opgenomen geweest vanwege continue paniekaanvallen en angst voor ziektes! Bij elke klacht zocht ik op wat ik kon hebben en nu 3 jaar later ben ik weer terug bij af. Ben al erg gespannen van nature, maar begin door te draaien omdat ik altijd bang ben voor ziektes. Leidt een redelijk teruggetrokken leven dat wil zeggen, woon thuis en heb weinig vrienden. Ben inmiddels 30 en ben dus constant bang voor een ongeneeslijke ziekte. Heb al weer een batterij aan medische afspraken staan, maar wie herkent dit?
Kom graag in contact met lotgenoten!
Matta87

Re: Paniekaanvallen en Hypergondor

uhh allereerst welkom!
ik heb ook last van paniekaanvallen, heeft lang geduurd voordat de medicijnen aansloegen en nu gaat 't ongeveer 80% goed en 20% slecht. Maar er zit godzijdank verbetering in.

De laatste keer dat ik aanvallen kreeg was 4 jaar terug (voordat het een maand geleden weer begon), dus wat dat betreft weet ik ook hoe 't is om weer in dat schuitje te zitten. en iedere keer is het even heftig en weet je er steeds weer geen raad mee..

angst voor ziektes of iets dergelijks heb ik geen ervaring mee.

mijn remedie is zoveel mogelijk doen en zoveel mogelijk afleiding zoeken, totdat het beter gaat (medicijnen aanslaan)
Matta87

Re: Paniekaanvallen en Hypergondor

misschien dat het beter is dat dit topic verplaatst wordt naar "Stress, angsten en fobieen".
Mocht iemand, net zoals jij en ik, op zoek zijn naar lotgenoten dan zullen ze toch eerst in die sectie rondbladeren.

Maar wanneer komen de paniekaanvallen precies? Bij mij voornamelijk als ik niets te doen heb, maar soms ook gewoon tijdens een voorstelling of een sportdag. Ik heb dan echt de neiging om naar mensen toe te gaan en te knuffelen.. Iets wat ik normaliter nooit doe (mijn ouders keken ook raar op). Tijdens een paniekaanval ga ik meestal een blokje lopen en proberen echt rustig te worden: diep door m'n neus ademhalen en mond uitademen en proberen niet na te denken "waarom heb ik dit?" want op dat moment denk je niet rieel en kom je er toch niet uit.

Ben benieuwd hoe jij ermee omgaat en hoe jij reageert. Maar ook of je inzicht hebt in de "trigger", wat veroorzaakt bij jou die reactie? (stress, eenzaamheid of in jou geval de angst voor ziekten?)
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Paniekaanvallen en Hypergondor

Welkom Pepijn :)
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Paniekaanvallen en Hypergondor

Hartelijk welkom op het forum. :)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
patsas
Berichten: 7089
Lid geworden op: 19 jun 2006 18:01
Locatie: Eindhoven

Re: Paniekaanvallen en Hypergondor (pepijn80)

Welkom op het forum, Pepijn! ;)
Leven is het meervoud van lef
All that we are is the result of what we have thought
Fall seven times, stand up eight!

Terug naar “Voorstellen (2007-2011)”