Rodrigo_Borgia

Rodrigo Borgia

18 dec 2010 19:50

Beste forumers,

Ik ben een 16 (M) jarige Lelystedeling, met al een flinke geschiedenis. (al zeg ik 't zelf)

Ik heb eigenlijk al m'n hele leven psychische en lichamelijke klachten. Ik heb van kinds af aan heel veel darmklachten gehad waar geen dokter raad mee wist, ik ben hier uiteindelijk 2 jaar geleden voor opgenomen in het ziekenhuis, maar er werd niks gevonden. Vrij snel hierna kreeg ik psoriasis.
Er was niks gevonden voor mijn darmklachten, tot ik 8 maanden geleden naar het ziekenhuis ging omdat mijn gewrichten gezwollen waren en mijn rug heel pijnlijk was. Ik had al wel langer last van m'n rug, maar dit werd door mijn omgeving niet zo serieus genomen. (en nog steeds niet)
Nu is duidelijk dat ik Artritis-Psoriatica heb en daar alle tijd de klachten vandaan kwamen.
(Heb ook nog twee oog-correcties gehad en m'n amandelen zijn verwijderd na een streptokok infectie)

Nu het psychische deel:
Zolang ik me kan herinneren zie ik (voornamelijk als het donker is) mensen en demonen. Toen ik een kind was (Ja met 16 zit je op jongvolwassen) waren deze hallucinaties nog heel vaag en eigenlijk ook kleurloos (Zeg maar zoals spoken op tv), maar nu sinds 11 maanden (ongeveer) zijn ze veel duidelijker zichtbaar, veel langer zichtbaar, in kleur en vaak gewoon angstaanjagend.
Mijn ouders (en ik) hebben het toen ik kind was maar gezien als een rijke fantasie.
Het is nog veel meer, als kind al had ik altijd het gevoel dat ik achtervolgd werd en ik hield altijd alle ingangen van de kamer nauwlettend in de gaten. (Inc. het raam op de 2e verdieping)
Het afgelopen jaar is alles compleet veranderd en veel erger geworden.

Hieronder een lijstje met mijn klachten:
Hallisunaties
Angst (achtervolgd worden)
Moeite met tijdsbesef (Tijden verspringen)
Chaoot
Buiten m’n eigen lichaam voelen (Iets doen, en zien, maar niet kunnen realiseren)
Stemmingswisselingen
Over-emotioneel reageren
Moeite met slapen
Nachtmerries
Realistische dromen (Voelen en denken)
Realistische hallisunaties nu (in korte flitsen, maar soms ook uren lang) (Soms demonen, soms mensen)
Controleer alle mogelijke plekken. (Deuren die op een kier staan, achter een (douche)Gordijn in kasten, putjes, etc.)
Kijk heel vaak achterom
Hoor geluiden die er niet zijn. (Meestal vreemde geluiden als piepen en zoemen, maar soms ook onverstaanbare stemmen)
Voel dingen zoals een hand op m’n schouders als het niet zo is.
Maak veel ruzie
Denk dat mensen dingen zeggen die ze werkelijk niet zeggen.
Denk vaak dat ik word uitgelachen
Zie en hoor mensen me soms uitlachen terwijl dat niet zo is.

Nu heb ik gisteren besloten dat ik het zat ben en dat ik hulp nodig ben, ik ben nog de zelfde dag naar de huisarts gegaan, die mij tot mijn verbazing uiterst serieus nam.
Het heeft mij veel moeite gekost ook daadwerkelijk naar de huisarts te gaan. Uiteindelijk moest ik door een stevige sneeuwbui voor 25 minuten en moest ik nog 75 minuten wachten in de wachtkamer. Met veel moeite ben ik gebleven en nu heeft m'n huisarts een verzoek naar een psychiatrische jongeren instelling gestuurd met het verzoek zo spoedig mogelijk een afspraak met mij te maken.

Ik praat tegenwoordig helemaal niet meer met mijn familie en vrienden hoe ik me psychisch voel, vooral vanwege al mijn klachten. Ik begin ook al mijn sociale contacten te verliezen, mede doordat ik niet meer sport vanwege mijn Artritis-Psoriatica.

Nu heb ik mij hier aangemeld om toch maar eens te spreken met mijn "lotgenoten".

Met vriendelijke groet,
Rodrigo Borgia

Opa Black

Re: Rodrigo Borgia

18 dec 2010 22:32

Van harte welkom geheten op dit forum.

Reborn

Re: Rodrigo Borgia

19 dec 2010 22:03

Welkom op het forum!
Hopelijk vind je hier je plekje :)
Every passing minute is a chance to turn it all around