nien.

Bij deze... (nien.)

11 dec 2010 13:05

Hallo allemaal,

Ik ben Nienke, 16 jaar. Misschien een beetje raar dat zo'n jong iemand zich hier nu voorstelt. Ik ben al mijn hele leven lang geinteresseerd in psychologie. Ik zit nu in mijn examenjaar van Havo en als ik slaag hoop ik creatieve therapie te mogen studeren met beeldende kunst.

Als klein meisje al tekende ik altijd alles van me af. Als ik boos was, stormde ik naar boven en dan tekende ik. Dan zat ik helemaal in mijn eigen wereldje en was mijn dipje zo weer weg. Natuurlijk doen veel kinderen dit, maar bij mij is het nooit weggegaan. En als je ook naar mijn schilderijen kijkt, zie je precies wat ik voelde op dat moment. Ik stuur al mijn emoties naar mijn handen en dan ben ik het kwijt (voor een tijdje).

Waarom een psychologie-forum? Ten eerste omdat ik het gewoon heel interessant vind en ten tweede omdat ik al een halfjaar heel erg ergens mee zit wat toch wel een hele grote psychologische kant heeft. Ik heb zelf therapie gehad. Ik ben altijd heel sterk emotioneel. Als er iets kleins gebeurd kan ik er helemaal door in paniek raken, huilen, boos worden. Dan ga ik hele dramatische scenario's in mijn hoofd maken en dit heeft mij met vele dingen al de kop gekost. Effin, therapie gehad en nu heb ik grotendeels er mee leren om te gaan.

Wat nu dat ene is waar ik mee zit; Ik ga even een juist topic opzoeken en dan zullen jullie dat wel lezen. Ik vind het heel fijn om analyses te horen van mensen en erover te praten met mensen die het snappen, of gewoon me willen helpen. Dit krijg ik wel thuis, maar die hebben allemaal hun mening al klaar en doen er makkelijk over. "Zet je eroverheen!" Ik vind het niet fijn dat mensen het maar een 'puberprobleempje' vinden, want dat is het absoluut niet. Dit gaat veel dieper dan een puberprobleempje.

Ik hoop hier veel dingen te leren!

x.

Memories
Moderator

Re: Bij deze...

11 dec 2010 13:36

Hoi Nienke welkom op het forum! :)
Het is helemaal niet raar dat je je hier hebt aangemeld, er zijn er zeker meer van je leeftijd.
Ik wens je veel succes en hopelijk voel je je hier snel thuis!

3some
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

Reborn

Re: Bij deze...

11 dec 2010 14:18

Welkom op het forum :)
Every passing minute is a chance to turn it all around

Minerva
Contacteer: Website Google+ Twitter

Re: Bij deze... (nien.)

13 dec 2010 21:42

Welkom Nien :)
Inzicht als Uitweg..