Gebruikersavatar
Maatjeoppoten
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jan 2017 22:14

Maatje op Poten

Hoi!
Ik ben Willemien, 22 jaar en heb de afgelopen jaren gekampt met angststoornis, depressie en PTSS-klachten. Ik heb hiervoor veel intensieve therapie gevolgd waar ik gelukkig veel aan heb gehad. Toch kom je vanuit de therapie ineens weer in de gewone wereld en dan is het nog helemaal niet zo makkelijk om alles zomaar op te pakken. Tijdens mijn depressieve periode merkte ik dat mijn hond Dorus de enige was die me nog naar buiten kreeg, met hem voelde ik me veilig. Dorus was een Berner Sennen hond en niet geschikt om mee te gaan naar andere dingen dan het bos, daarom wilde ik na de therapie graag een eigen hond. Die kwam er, mijn labradoodle Jip! Best spannend om ineens de verantwoordelijkheid over zo'n klein kwetsbaar pupje te hebben. Tijdens de opvoeding kom je jezelf dan ook echt wel tegen. Jip heeft me geholpen weer met de trein te durven, op een zaterdagmiddag over de markt te lopen, de stad in te gaan, zo kan ik wel even verder gaan. Ik wilde hem zo graag goed trainen dat ik met hem naar van alles toe ging. Doordat ik met hem bezig was kon ik minder in mijn hoofd bezig zijn met paniekgedachten. Met Jip bij me voelde ik me veiliger.
Ook helpt hij enorm om een ritme vast te houden en regelmatig naar buiten te gaan.

Inmiddels gaat het best heel goed met mij en durfde ik weer naar de toekomst te kijken. Ik wilde altijd werken met kinderen en/of dieren. Het liefst wilde ik dit combineren en de kracht van dieren gebruiken om mensen te helpen. Dat vond ik in de opleiding tot therapiehondbegeleider. Inmiddels heb ik die succesvol afgerond en ben ik gestart met mijn eigen onderneming: Maatje op Poten!

Een hond kan zoveel voor je betekenen als je niet lekker in je vel zit. Wil jij ook een eigen Maatje op Poten? Ik kan je helpen!
Ik kan begeleiden bij de keuze, aanschaf en opleiding van een hond. Daarnaast begeleid ik je in het opbouwen van een band met je hond en kijken we waar je hem nodig hebt. Ik heb ook een speciaal straatangstproject, dit kan met een eigen hond of met mijn hond. Kijk voor meer informatie op mijn website www.maatjeoppoten.nl of op de facebookpagina van Maatje op Poten.

Heb je vragen of interesse neem dan gerust contact met mij op!
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Maatje op Poten

Jammer van al die dubbelposten...
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Maatje op Poten

Memories schreef:Jammer van al die dubbelposten...
Woef woef.
De overbodige dubbelposten zijn inmiddels verwijderd.
Het is niet de bedoeling om het forum onder te spammen met de zelfde mededeling.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
FlowerPower2020
Berichten: 6775
Lid geworden op: 30 jun 2013 21:54
Locatie: Mentha Aquatica

Re: Maatje op Poten

Memories schreef:Jammer van al die dubbelposten...
Vier dubbelposten. Zal wel slaan op de poten van de hond.
Understand: you been understood
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Maatje op Poten

koen0069 schreef:
Memories schreef:Jammer van al die dubbelposten...
Vier dubbelposten. Zal wel slaan op de poten van de hond.
:lol: Vind ik wel een goeie
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

Terug naar “Ervaringen met en 'reclame' voor hulpverlening”