psyqkritiek

nuttige info verbeter ggz

Lees meer: http://behappyverbeterggz.webnode.nl/

Verbeter de geestelijke gezond van alle mensen dan zijn de mensen weer gelukkig.
Ongelukkige mensen hebben vaak een psychisch probleem, vaak hebben ze dat zelf niet eens door, ze vinden het ongelukkig zijn normaal...
Gelukkige mensen zorgen voor een goede en fijne maatschappij.
Gelukkige mensen zijn gezond, lichamelijk en geestelijk.
Hart problemen, overgewicht en hoge bloeddruk hebben vaak ook te maken met psychische problemen.
Gelukkige mensen doen het positieve.
Hoeveel ellende er is door geestelijke problemen in deze maatschappij, onnodig allemaal.
Geestelijke gezondheid is een grondrecht voor iedereen
Geef de patient zelf deze keuze of men pillen wil slikken of een behandeling wil volgen. Bij de huisarts wordt je totaal niet voorgelicht, ik werd naar PSYQ gestuurd en ik wist niet eens wat de bedoeling was van mijn behandeling, dat werd allemaal geheim gehouden, als ik het allemaal geweten had wat PSYQ met mij deed dan was ik meteen weggelopen bij PSYQ. Zwakke patienten die niet weerbaar zijn worden zo behandeld bij PSYQ, schandalig toch.


Lees meer: http://behappyverbeterggz.webnode.nl/
Gebruikersavatar
Psycholoog Dea
Berichten: 191
Lid geworden op: 27 nov 2013 16:59

Re: nuttige info verbeter ggz

Het is goed dat je zo kritisch tegenover de zorginstellingen staat, het is belangrijk dat er goed wordt gekeken naar wat er zoal gebeurt.

Daarentegen klink het wel erg makkelijk om te zeggen: "Verbeter de geestelijke gezond van alle mensen dan zijn de mensen weer gelukkig." Het is inderdaad belangrijk om de geestelijke gezondheid te bewaken en te bevorderen, maar het is niet zo simpel om de mensen zo weer even gelukkig te maken. Of is dat niet het punt dat je wilt maken?
Psycholoog Dea van de online Psychologenpraktijk Boom.
psyqkritiek

oorzaak terugval

Deze conclusie is geabasserd op eigen ervaringen met de GGZ.

De huisarts heeft al een selectie, als voorbeeld een depressieve patient.

De ene patient die wordt naar psychotherapie gestuurd, dat is gewoon een fatsoenlijke goede behandeling zonder pillen. Hier wordt gewerkt aan een echte oplossing en wordt de oorzaak onderzocht.

De andere patient wordt naar PSYQ gestuurd en krijgt daar een behandeling waarbij de oorzaak uit het hoofd wordt gepraat, terwijl eigenlijk het wegnemen van de oorzaak de halve oplossing is. Terugval kans na deze behandeling bij PSYQ is erg groot omdat de oorzaak nog steeds zal bestaan. Daarnaast is het de bedoeling dat de patient maar wat pillen slikt om staande te blijven omdat de oorzaak blijft bestaan.

De behandeling bij PSYQ kost handen vol geld en duurt veel langer dan psychotherapie, dus psychotherapie is uiteindelijk goedkoper en er is minder kans op terugval, op langer termijn ook goedkoper.

Er is dus iets goed mis in de GGZ.....

Terug naar “Ervaringen met en 'reclame' voor hulpverlening”