Gebruikersavatar
mereltje333
Berichten: 175
Lid geworden op: 21 aug 2010 14:45

Re: wie heeft ervaring met neurofeedback

Met alleen de thermo gaat het idd een stuk beter, is alleen wel saai, dus naar 5 min toch maar weer de film erbij gepakt. Had van iemand anders neuro. Mijn eigen therapeute meet door middel van een meetlint de juiste plek waar de elektrode moet komen, maar deze deed het door middel van voelen met de vingertoppen, wel raar. Het was voor mij wel een goede manier om te kijken hoe ik reageeer bij een vreemd iemand. Volgens mij reageerde ik wel sneller.Er vinden nog steeds kleine veranderingen plaats, zowel negatief als positief, zoals ik al eerder had verteld. Gelukkig volgende week mijn eigen therapeute weer. Dat is toch wel een heel stuk fijner!
Gebruikersavatar
mereltje333
Berichten: 175
Lid geworden op: 21 aug 2010 14:45

Re: wie heeft ervaring met neurofeedback

Vandaag ging het heel goed. De Oranje die onder de lijn moet blijven, bleef daar het meeste van de tijd onder. De groene die boven de lijn moet blijven wisselende nogal. 1,5 minuut voordat de sessie was afgelopen, kreeg ik ineens weer last van tintelende vingertoppen, links. Niet mijn linkerbeen, waar ik anders meestal wel last van krijg. Echt net voor het einde. Ging gelukkig wel snel weer weg. Omdat ik nog wel dingetjes merk (o.a. sneller reageren), krijg ik nog een stuk of 4 sessies, daarna wordt er weer gekeken en dan krijg ik waarschijnlijk weer een EEG. Die wordt dan vergeleken met de eerste EEG die ik helemaal op het begin heb gekregen. Hoop dat de veranderen doorzetten en het zich nog niet stabiliseerd.
Gebruikersavatar
mereltje333
Berichten: 175
Lid geworden op: 21 aug 2010 14:45

Re: wie heeft ervaring met neurofeedback

Ging goed vandaag :) . Linkerkant slaapt veel meer dan rechts ook buiten de sessies om. Lijkt wel alsof links veel meer is aangespannen dan rechts. Het kan ook zijn dat ik er te veel op let dat het lijkt alsof het tintelt, terwijl dit helemaal niet zo hoeft te zijn. Je rechterhersenhelft bestuurt je linkerkant. Er wordt getraind op de middellijn, dus het is onwaarschijnlijk dat het met neuro te maken heeft. Dat tintelen is ook niet bekend bij neuro.
Moest vandaag weer een vragenlijst van 90 vragen invullen. Om de 10 sessies krijg je zo'n vragenlijst en om de 2 weken een korte vragenlijst per mail. Dat is een speciale selectie die uit die 90 vragen voor jou is gemaakt.
Gebruikersavatar
mereltje333
Berichten: 175
Lid geworden op: 21 aug 2010 14:45

Re: wie heeft ervaring met neurofeedback

Neuro ging goed, hij zakte wel soms wat in maar dat kan gebeuren. Het gaat hetzelfde als de vorige keer. Ik ben ook in geen situaties geweest waarin ik het kan uittesten. Tintelingen en rare benengevoel had ik dit keer niet. Denk nog een paar keer en dan een EEG en dan is het klaar. Dan afwachten wat het op de lange termijn gaat doen.
Gebruikersavatar
mereltje333
Berichten: 175
Lid geworden op: 21 aug 2010 14:45

Re: wie heeft ervaring met neurofeedback

Ik denk dat het zich aan het stabiliseren is. Ik merk niets nieuws meer (behalve dan dat ik me wat zekerder voel, weet niet of ik dat al verteld had). Ik heb woensdag voor de laatste keer een sessie, maandag wordt er een 2e EEG gemaakt die dan wordt vergeleken met de eerste EEG die helemaal op het begin is gemaakt. Die maandag daarop heb ik een eindgesprek waarin de resultaten worden besproken. Dan ben ik klaar met neurofeedback.
Isaia

Re: wie heeft ervaring met neurofeedback

Ik hoop echt voor je dat het je brengt waar je op hoopt!!!
Gebruikersavatar
mereltje333
Berichten: 175
Lid geworden op: 21 aug 2010 14:45

Re: wie heeft ervaring met neurofeedback

Dankje! Dat hoop ik ook. Ik denk dat ik het pas goed kan merken als ik in september met een nieuwe opleiding begin. Kan alleen nog maar beter worden denk ik (werkt door op de lange termijn).
Gebruikersavatar
mereltje333
Berichten: 175
Lid geworden op: 21 aug 2010 14:45

Re: wie heeft ervaring met neurofeedback

Vandaag allerlaatste sessie gehad. Ging wel redelijk. Beetje last van mn linkerbeen. Het voelt nog niet als de laatste. Maandag EEG, ben benieuwd wat eruit komt!
Gebruikersavatar
mereltje333
Berichten: 175
Lid geworden op: 21 aug 2010 14:45

Re: wie heeft ervaring met neurofeedback

Net EEG gehad. Is nog een hele kunst op 10 min achter elkaar stil te zitten. 1 keer 10 min met ogen open en 1 keer 10 min met ogen dicht. 2 grote afdrukken van de elkrodes op mn voorhoofden en vies haar natuurlijk :tongue: . Over een week wordt het besproken, ben benieuwd wat er uit gaat komen en of je echt een groot verschil gaat zien met de eerste EEG.
Gebruikersavatar
mereltje333
Berichten: 175
Lid geworden op: 21 aug 2010 14:45

Re: wie heeft ervaring met neurofeedback

Ik had vandaag een down momentje, die nog niet helemaal over is. Heb ik al een tijdje niet meer gehad. Waarschijnlijk komt het door iemand die over het nieuwe schooljaar begon en daar te diep op in ging (ga met een nieuwe studie beginnen), dus ik denk dat dat het getriggerd heeft + nog een paar andere dingen waardoor het teveel werd. Hoop dat het snel weer over is...
Esterre

Re: wie heeft ervaring met neurofeedback

mereltje333 schreef:Ik had vandaag een down momentje, die nog niet helemaal over is. Heb ik al een tijdje niet meer gehad. Waarschijnlijk komt het door iemand die over het nieuwe schooljaar begon en daar te diep op in ging (ga met een nieuwe studie beginnen), dus ik denk dat dat het getriggerd heeft + nog een paar andere dingen waardoor het teveel werd. Hoop dat het snel weer over is...
Hoop dat je je snel weer oke gaat voelen :)
Gebruikersavatar
mereltje333
Berichten: 175
Lid geworden op: 21 aug 2010 14:45

Re: wie heeft ervaring met neurofeedback

Net eindgesprek gehad. Er is niet heel veel verschil te zien tussen de EEGS. Komt waarschijnlijk omdat ik het ene moment trage golven heb en het andere moment weer niet. Er is wel te zien dat het trage golven gebied zich meer naar achteren heeft verplaats. Het zat eerst net boven mn voorhoofd. Vooraan bevindt zich de informatie verwerking. Als je het verloop van de sessies bekijkt zie je ook dat er een daling is van de trage golven.

Wat ik heb gemerkt van het hele neuro avontuur is dat ik veel sneller regeageer(komt dus omdat het gebied zich meer naar achteren bevindt).

Een geruststellende gedachte is dat niet niet slechter kan worden, maar alleen maar beter of hetzelfde!

Ik denk dat ik op de lange termijn beter kan zeggen wat het voor mij heeft betekent. Ik denk dat een nieuwe studie beginnen daarvoor een goed experiment is. Nu kan ik alleen maar zeggen, ben blij dat ik het gedaan heb en dat ik hierdoor sneller reageer en minder blokkeer!
Gebruikersavatar
mereltje333
Berichten: 175
Lid geworden op: 21 aug 2010 14:45

Re: wie heeft ervaring met neurofeedback

Het is wel raar om geen neuro meer te hebben. Bijna een half jaar lang ben ik 2 keer per week daar naar toe te gaan. Beetje raar dat het nu klaar is.

Ik kan het iedereen aanraden. Voor mij heeft het veel betekent. Ik reageer veel sneller en ben opener. Het is een stap in de goede richting, maar ik ben er nog niet.
Let wel op: het is geen wondermiddel!
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: wie heeft ervaring met neurofeedback

Klinkt goed Mereltje ! Dank voor je verslaglegging :knuffel:
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
mereltje333
Berichten: 175
Lid geworden op: 21 aug 2010 14:45

Re: wie heeft ervaring met neurofeedback

Graag gedaan! :)

Mocht iemand nog vragen hebben, stel ze gerust!
Gebruikersavatar
mereltje333
Berichten: 175
Lid geworden op: 21 aug 2010 14:45

Re: wie heeft ervaring met neurofeedback

Ik merk nog steeds dat de veranderingen doorzetten. Ik doe dingen die ik normaal niet makkelijk zou doen. Het is met grote tussenposen dat ik dit doe. Hoop dat het blijft doorgaan en vaker gaat voorkonmen.
Gebruikersavatar
mereltje333
Berichten: 175
Lid geworden op: 21 aug 2010 14:45

Re: wie heeft ervaring met neurofeedback

Update: Volgens mij kan ik dingen beter handelen dan voorheen. Vroeger als ik bijv minder leuk nieuws te horen kreeg, was ik hier soms dagen mee bezig in de vorm van piekeren.
Volgens mij is dit nu minder geworden.
Gebruikersavatar
mereltje333
Berichten: 175
Lid geworden op: 21 aug 2010 14:45

Re: wie heeft ervaring met neurofeedback

Ik was vandaag in de dierentuin met een vriendin. Had een paar keer korte gesprekjes met onbekende mensen. Vertelde mijn vriendin dat ze niet zeker wist of het wel mijn stem was tijdens die gesprekjes. Was ze helemaal verrast! :) Vroeger deed ik dat namelijk nooit.
Gebruikersavatar
mereltje333
Berichten: 175
Lid geworden op: 21 aug 2010 14:45

Re: wie heeft ervaring met neurofeedback

Ik heb altijd als ik naar de psycholoog ga of een ander therapeut of soms als het gesprek heel spannend is, last van raar zicht. Vooral dus bij een psycholoog. Het centrale gedeelte, het midden is scherp. De zijkanten zijn vaag. Het lijkt net alsof deze niet uit genoeg pixels bestaan (waaschijnlijk oculaire hoofdpijn door spanning). Nu merk ik de laaste tijd dat ik minder last heb van dit rare zicht. Geen idee of dit door de neurofeedback komt of door iets anders. Het is in iedergeval een goed teken.
Gebruikersavatar
mereltje333
Berichten: 175
Lid geworden op: 21 aug 2010 14:45

Re: wie heeft ervaring met neurofeedback

Ik ben sinds maandag begonnen met een nieuwe opleiding en heb nu 4 dagen school gehad.
Ik merk dat ik makkelijker contact kan maken met mensen en minder gespannen/zenuwachtig ben. In en groep zeg ik ook meer. Eigenlijk ben ik van mezelf geschrokken dat het redelijk goed gaat. Alleen met slapen, ben ik nog een beetje te druk in mijn hoofd. Komt denk ik door alle nieuwe indrukken.
Isaia

Re: wie heeft ervaring met neurofeedback

Fijn dat het beter met je gaat. Succes met je studie. Welke studie doe je?
Gebruikersavatar
mereltje333
Berichten: 175
Lid geworden op: 21 aug 2010 14:45

Re: wie heeft ervaring met neurofeedback

Dankje! Ik studeer biologie. Erg leuk tot nu toe!
Isaia

Re: wie heeft ervaring met neurofeedback

Biologie lijkt me een leuke studie :)
Gebruikersavatar
mereltje333
Berichten: 175
Lid geworden op: 21 aug 2010 14:45

Re: wie heeft ervaring met neurofeedback

Ik ben vorige week een week op praktijkweek geweest, waarbij ik in een hostel verbleef. Ik keek hier van te voren erg tegen op, omdat ik dan de hele dag met vreemde mensen en in groepen verkeerde. Het is uiteindelijk helemaal mee gevallen. Weet niet of het door neuro komt of door iets anders, maar ben helemaal blij dat ik neuro heb gedaan! En totaal geen spijt van!

Terug naar “Ervaringen met en 'reclame' voor hulpverlening”