rowiett

Jullie verhaal om de ANDERE KANT van adhd te belichten

Wat maakt mij nou boos, dat mensen allemaal een fout beeld hebben tegenwoordig over ADHD & alleen maar bekend staat dat wij ADHDérs hyperactief zijn.

Maar er zijn allerlei andere dingen die voorkomen bij ADHD, ook hele mooie dingen maar ook dingen die lastig zijn.
door middel van een facebook pagina probeer ik mensen te bereiken om ze te vertellen over de andere kant van ADHD.


Ik ben op zoek naar mensen met ADHD die hier graag hun verhaal over ADHD willen vertellen, wat hen juist uniek maakt & wat ADHD hen juist opgeleverd heeft.
Ook ben ik op zoek naar mensen die hun ervaring over ADHD willen vertellen, als hun kindje/partner of vriend ADHD heeft.

https://www.facebook.com/deanderekantvanADHD?ref=hl

Kijk op de link voor meer informatie
stuur me aub een berichtje cheerqd5
TheEmperor85

Re: Jullie verhaal om de ANDERE KANT van adhd te belichten

Prima initatief roweitt :)

Punt is alleen..mensen die geinteresseert/bekend zijn met ADHD weten al wat het inhoud, en de mensen die er niet bekend mee zijn, interesseert het blijkbaar ook niet (anders wisten ze er wel meer vanaf). En gaan er dus ook geen Facebook pagina voor bezoeken.

Een vervelende conclusie, maar zo werkt het nou eenmaal in onze maatschappij: ben je anders, dan hoor je er niet bij, en waarom je dan anders bent, dat wordt nooit onderzocht.
Iemand met ADHD zal altijd gezien worden als iemand die als een stuiterbal door het leven gaat, iemand met borderline is een dramaqueen, iemand met ADD is altijd sacherijnig en als er iemand in het nieuws komt die mensen heeft vermoord dan was dat vást een autist..
-Welcome to our ignorant world- :)
Superwoman

Re: Jullie verhaal om de ANDERE KANT van adhd te belichten

Ben toch blij dat ik dan blijkbaar in een andere wereld leef waarin mensen mijn strijd met mezelf herkennen en dat niet afdoen als dramaqueen. Waarin ik gewoon overal bij hoor, zelfs als ik denk dat het niet zo is.
Iets minder zwart-wit mag best.

Ja, er zullen mensen zijn die weinig van adhd begrijpen en zich er ook niet in willen verdiepen. Maar er zullen minstens zoveel mensen zijn die best openstaan voor wat adhd nou eigenlijk is maar onvoldoende in aanraking met adhd komen om het te kunnen begrijpen. Openheid geeft die mensen de kans om hun vooroordelen (die ze mogelijk hebben) aan te passen. En in deze tijd is facebook daar misschien een handig middel voor.
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Jullie verhaal om de ANDERE KANT van adhd te belichten

Het is enkel een vooroordeel als het niet onderbouwd is met feiten, dan word het gewoon een oordeel.Die eigenschappen die worden opgenoemd horen daarbij en zijn vatbaar voor die interpretatie.

En de meeste mensen nemen de kortste weg en onthouden enkel de simpele en (soms negatieve) eigenschappen van een label.De complexere diepgang interesseert hun weinig, tenzij ze er zelf mee te maken hebben.

Uitzonderingen bestaan gelukkig altijd.

Iniatieven als dit kunnen andere kenmerken belichten , wat niet wegneemt dat gedrag als stuiterbal en dramaqueen (of als dusdanig geinterpreteerd )erniet van toepassing zijn.Het is niet zwart /wit, het is enkel een uitvergroting van 1 eigenschap van een bepaalde aandoening.
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
rowiett

Re: Jullie verhaal om de ANDERE KANT van adhd te belichten

Jongens, bekijk het is positief!

Er zijn zat mensen die er wel anders over denken, die wel geïnteresseerd zijn in de mede mens.
Ik zelf doe een sociale studie en al die mensen vinden het al interessant.
Ook wil ik juist wel mensen bereiken die ermee bezig houden, dat ze dingen niet over het hoofd zien, zoals bijkomende stoornissen, daar mensen bewust van maken.

En het positieve te belichten.
Daarom heb ik jullie verhaal nodig. Ik heb binnen een dag al 35 likes en het groeit zelfs vandaag nog. Ik wil een filmpje maken om het duidelijk te maken.

Ik bedoel kijk maar naar pesten, een klasgenot had een filmpje gemaakt over pesten, Je zou zeggen dat die er al genoeg zijn, maar niet die echt laten zien hoe het pesten gebeurd. Hun filmpje is in 3 dagen meer dan 100000 keer bekeken, omdat ze laten zien hoe het echt is.
Het klopt misschien wel wat u zegt, met u conclusie, maar wie niet waagt wie niet wint, al zou ik er maar een iemand mee helpen.. Ik help mezelf er al mee om mijn frustaties over ADHD al te vertellen. Mijn schoonfamilie heeft bijvoorbeeld ook foute ideeën over adhd, hen vertel ik al dat het anders zit.
zo bereik je toch mensen.!!

Terug naar “Aandachtsproblemen (ADHD)”