anoniem5342
Contacteer: Website

Re: anoniem5342's topic

05 okt 2014 09:43

Ik ben namelijk BANG!

koen0069

05 okt 2014 10:58

anoniem5342 schreef:Ik ben namelijk BANG!
Heel vervelend dat bang zijn. :knuffel:
Volhouden. Welk aspect van de operatie ben je bang voor?
Is het de narcose? Is het bang zijn dat de operatie niet slaagt?
Of is het de effecten na de narcose? Of is het bang zijn voor de operatiekamer?
Hetep-di-nesoet in Asiris Chentiamentioe, aa-netjer, neb Abedoe...

anoniem5342

05 okt 2014 11:31

Koen,

Ik heb het vermoeden dat we eeuwig moeten leven. Kijk maar in de bijbel, we zijn onsterfelijke zielen. In beginsel, zijn we onsterfelijk.

anoniem5342

05 okt 2014 11:34

Ik wil voor altijd gelukkig leven.

koen0069

05 okt 2014 17:21

anoniem5342 schreef:Koen,

Ik heb het vermoeden dat we eeuwig moeten leven. Kijk maar in de bijbel, we zijn onsterfelijke zielen. In beginsel, zijn we onsterfelijk.
Wat heeft dit met een operatie te maken??? Ik ben je kwijt. En ik kijk liever niet in die (grote) bijbel. Ik kijk liever ergens anders naar ;-).
Hetep-di-nesoet in Asiris Chentiamentioe, aa-netjer, neb Abedoe...

anoniem5342

15 okt 2014 12:40

Ik ben bang.

Heeft iemand the maze runner gezien?

Of Lucy?

anoniem5342

16 okt 2014 18:45

Als je de Maze Runner ziet begrijp je wat voor angsten ik heb.

Of Matrix, Terminator 2 etc.

volhoudertje
Moderator

16 okt 2014 18:48

Hasta la vista, baby!
* Liebe Macht Frei *

Radius

16 okt 2014 20:12

Is het vrijheid waar je je zorgen over maakt?

Er bestaat een eeuwenoud politiek conflict tussen onbeperkte vrijheid en de bescherming van de zwakkeren. Onbeperkte vrijheid betekent anarchie, waarbij het recht van de sterkste geldt. Veel anarchisten gaan ervan uit dat de mens uit zichzelf in staat is tot moreel juist gedrag. In de praktijk gaan vrijheden echter vaak ten koste van hen die niet voor zichzelf kunnen opkomen (argument voor beperkende wetgevingen), terwijl het inperken van vrijheid juist gepaard kan gaan met uitbuiting (een argument voor anarchisme). Het laatste is niet zelden te wijten aan onrechtvaardige wetgevers, en veel terug te zien in het verleden, heden en in science-fiction films zoals "The Matrix".

Ik kan je niet vertellen of er hier in de toekomst al dan niet dergelijke dystopiën zullen bestaan. Voor sommige wereldbewoners is het leven nu al een hel. Het is mede afhankelijk van je geboorte. Hoe dan ook zal in extreme omstandigheden naast de wrede koelbloedige mens ook de heldhaftige mens zich manifesteren. Er kan vanalles kapotgaan, maar nooit is alle hoop verloren.

Als het waar is dat we eeuwig moeten leven dan is er geen reden om de dood te vrezen. Vertel me dan eens dit, wat is beangstigender dan de dood?
Al ben je zonder hoop, hou je niet van jezelf of voel je je schuldig
de wereld is vol onschuld en beter met dan zonder jou.

momo
Moderator

16 okt 2014 20:55

Radius schreef: Als het waar is dat we eeuwig moeten leven dan is er geen reden om de dood te vrezen. Vertel me dan eens dit, wat is beangstigender dan de dood?
het leven?
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)

TheEmperor85

17 okt 2014 04:51

momo schreef:
Radius schreef: Als het waar is dat we eeuwig moeten leven dan is er geen reden om de dood te vrezen. Vertel me dan eens dit, wat is beangstigender dan de dood?
het leven?
[applaus]

Radius

17 okt 2014 11:28

Heel grappig, maar dat lijkt te impliceren dat leven en dood elkaars tegenhanger zijn, wat volgens anoniem's theorie niet het geval is. Als het leven oneindig is, dan is de dood niet meer dan een onderdeel van het leven. Als de dood niet hetgene van het leven is dat anoniem het meeste plaagt, dan ben ik benieuwd welk aspect van het leven voor hem een reden is om het niet te willen voortzetten.

volhoudertje
Moderator

17 okt 2014 12:36

Radius schreef:Als de dood niet hetgene van het leven is dat anoniem het meeste plaagt, dan ben ik benieuwd welk aspect van het leven voor hem een reden is om het niet te willen voortzetten.
Ik lees nergens dat hij het leven niet wil voortzetten.
Anoniem5342 is bang om tijdens het lange, eeuwige leven dat hem naar eigen zeggen te wachten staat, ongelukkig te worden.
Die angst is echter volledig ongegrond, omdat er namelijk geredeneerd wordt binnen de veronderstelling dat het leven oneindig zou zijn. Voor dat laatste is geen overtuigend
bewijs te vinden.
* Liebe Macht Frei *

Memories

17 okt 2014 15:31

Radius schreef:Heel grappig, maar dat lijkt te impliceren dat leven en dood elkaars tegenhanger zijn, wat volgens anoniem's theorie niet het geval is. Als het leven oneindig is, dan is de dood niet meer dan een onderdeel van het leven. Als de dood niet hetgene van het leven is dat anoniem het meeste plaagt, dan ben ik benieuwd welk aspect van het leven voor hem een reden is om het niet te willen voortzetten.
Ik geloof ook niet dat hij het leven niet wilt voortzetten.

Ook ik geloof dat leven en dood met elkaar verbonden kunnen zijn. Maar ik ben absoluut niet bang voor de dood en wat erna komt. Ik zou zelfs niet weten waarom. Geen doodsangst voor mij. Ik heb er ook totaal geen negatief gevoel bij en denk eigenlijk geen enkele keer er negatief over. Misschien heb ik het ooit weleens gedaan, maar dat kan ik mij niet eens meer herinneren, dus dat zal vast maar van heel korte duur geweest zijn. Ik heb absoluut geen angst voor wat er komen gaat.

Overigens vraag ik mij af of Anoniem geholpen is met dit soort dingen. Want hij komt steeds op hetzelfde uit. Hij komt niet verder. Ook niet met teksten of adviezen. Hij lijkt in een eigen wereld te leven en dat is niet in dit geval positief. Hij lijkt de weg kwijt te zijn in het negatieve. Er zijn al vele pogingen gedaan om hem te vertellen dat het van belang is om hierbij toch hulpverlening in te schakelen, ook omdat er berichten zijn die heel zorgelijk zijn en die het vermoedden dat er iets moet gebeuren hieraan alleen maar versterkt, maar er lijkt eigenlijk totaal geen schot in te komen en op een gegeven moment begint het dan weer van voren af aan. Wat ik lees is steeds hetzelfde of varianten ervan en eigenlijk geen verschil. En ik vind dit toch allemaal wat anders dan alleen maar vertellen dat het leven niet stopt of dat er meer is na de dood. Er zijn genoeg mensen die dat vinden, maar wat daarin het verschil is, is dat die mensen toch heel vaak anders reageren, bijvoorbeeld niet zo in de knoop zitten en vaak geen taal uit slaan waaruit blijkt dat anderen volledig de weg kwijt raken bij die teksten. (Inclusief zichzelf verliezen, zoals bij Anoniem regelmatig wel het geval lijkt.) En dat is het één verschil wat eigenlijk overduidelijk is. Volledig de weg kwijt regelmatig op een negatieve manier, op een zorgelijke manier.
(En ik ben hier toch eigenlijk al een hele poos lid.)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

anoniem5342

19 okt 2014 08:38

Ik heb wat te vieren! Ik heb het bestaan gecreeerd voor eigen bescherming!

Ik ben god voor altijd!!!

anoniem5342

19 okt 2014 08:42

Allemaal voor mijn bescherming!!!!!!

anoniem5342

19 okt 2014 08:43

Ik ben bang voor de slechte dingen in het leven, aangezien je voor altijd leeft!

anoniem5342

19 okt 2014 08:44

Ik heb mijzelf voor altijd beschermd!!!

anoniem5342

19 okt 2014 08:47

PROTECT ME. PROTECT ME. PROTECT ME.
PROTECT ME 360 DEGREES. PROTECT ME.
Laatst gewijzigd door volhoudertje op 19 okt 2014 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodige herhalingen verwijderd

Radius

19 okt 2014 11:16

Zeg, houd je er wel even rekening mee dat al dat scrollen RSI kan veroorzaken? Straks geeft niemand nog antwoord.

Trouwens, de slechte dingen van het leven zou ik me niet al teveel zorgen om maken. Als je oneindig leeft heb je op een bepaald moment genoeg ervaring om met alles om te kunnen gaan. Ooit een ervaren parachutist horen zeggen dat hij bang is om te springen? Ongelukjes kunnen altijd gebeuren en als je sterft dan ben je toch niet werkelijk dood?

TheEmperor85

19 okt 2014 19:28

Radius schreef:Ooit een ervaren parachutist horen zeggen dat hij bang is om te springen?
Ja. Een ervaren parachutist zal je vertellen dat het moment dat je geen angst meer voelt om te springen, het moment moet zijn om er mee te stoppen.
Anders wordt het inderdaad je dood. (de meeste parachute ongelukken gebeuren namelijk wegens routinematig handelen)

anoniem5342

20 okt 2014 11:49

Voor dat laatste is geen overtuigend
bewijs te vinden.
Bedoel je geen overtuigend bewijs of eigenlijk meer geen overtuigende argumenten van waarom het leven oneindig is?

Okee, volgens de bijbel is het leven oneindig. Als je doodgaat, is er niet echt een reden van waarom mensen met hoge technologie niet in staat zouden zijn je weer levend te maken. Ze zouden bijvoorbeeld jouw hersenen kunnen herconstructrueren en dan leef je weer.

Gezien het leven volgens mij oneindig kan zijn is dit genoeg reden voor angst en het inroepen van bescherming!!!

Gelukkig zijn zielen de hoogste technologie dat er bestaat en is het altijd stabiel!!!

Pfff.... Ik weet niet wat ik moet denken!!!!!!!!!! Ik ben echt bang jongens!!!!!

anoniem5342

20 okt 2014 11:49

Sowieso moet ik mij altijd goed beschermen.

anoniem5342

20 okt 2014 11:52

Volhoudertje, volgens mij weet jij al wat er aan de hand is niet waar?

Nou, ik voel me net alsof ik half in dromenland zit.

Telepathisch heb ik vernomen dat "volhoudertje" al alles weet.

anoniem5342

20 okt 2014 11:52

Over wat er gebeurd is bedoel ik.

Terug naar “Aandachtsproblemen (ADHD)”