Het is nu vr sep 10, 2010 6:09 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Dexamfetamine gebruik met wiet: kan dat?
Nieuw berichtGeplaatst: vr feb 05, 2010 8:40 pm 

Ik slik elke dag 60 mg dexamfetamine voor mijn ADHD. Dit doe ik nu echt elke dag sinds drie weken. Daarvoor heb ik het nooit echt ingenomen ook al was het wel aan me voorgeschreven door de dokter.

Deze edicijnen werken goed tegen de problemen met mijn stoornis. Nu vroeg ik mij af of er iemand is die mij kan vertellen of ik terwijl ik onder invloed van deze medicijnen ben kan blowen.

Ik heb heel het internet afgezocht maar kon niks vinden over het gebruik van dexamfetamine 'als medicijn' en blowen.

Kan ik nog blowen zonder dat ik in risico's heb op iets gevaarlijks??

groeten Rikkert

Profiel E-mail  

Berichttitel: Re: Dexamfetamine gebruik met wiet: kan dat?
Nieuw berichtGeplaatst: vr feb 05, 2010 9:34 pm 

Ik denk dat je vragen over recreatief drugsgebruik beter op een ander forum kunt
plaatsen.

Profiel  

Nieuw berichtGeplaatst: vr feb 05, 2010 10:04 pm 

sorry als ik het verkeerd begrijp maar dit is geen drug vraag maar een vraag over ADHD... is dit niet een forum dat hulp bied hiermee?

Profiel E-mail  

Nieuw berichtGeplaatst: vr feb 05, 2010 10:08 pm 
Moderator

Dat klopt, maar wij weten niet zoveel over de samenstelling in combinatie met cannabis.

Profiel E-mail  

Nieuw berichtGeplaatst: vr feb 05, 2010 10:18 pm 

maar andere mensen met ADHD die in de zelfde situatie zitte kunnen mij er misschien toch mee helpen?

Profiel E-mail  

Nieuw berichtGeplaatst: vr feb 05, 2010 10:24 pm 
Moderator

We hebben niet zoveel blowende adhd'ers, denk ik.

Profiel E-mail  

Nieuw berichtGeplaatst: vr feb 05, 2010 10:27 pm 

al is er maar 1 dan is het toch eerlijk dat ik recht heb met hulp bij mijn ADHD? en dat ik de kans krijg mijn vraag te delen?

Profiel E-mail  

Nieuw berichtGeplaatst: vr feb 05, 2010 10:35 pm 

alles kan, maar of het verantoord is?

Een upper compenseren met een downer... Weet niet of dat wel zo slim is. Zou dat niet water naar de zee dragen zijn?

Profiel E-mail  

Nieuw berichtGeplaatst: vr feb 05, 2010 10:37 pm 

wat bedoel je upper met downer?

Profiel E-mail  

Nieuw berichtGeplaatst: vr feb 05, 2010 10:40 pm 

en wat bedoel je precies met verantwoord?

Profiel E-mail  

Nieuw berichtGeplaatst: vr feb 05, 2010 10:43 pm 
Moderator

Dexamfetamine word gezien als oppeppend middel, Cannabis is neerslachtig. Dus wellicht bedoeld logica dat het elkaar opheft?

Profiel E-mail  

Nieuw berichtGeplaatst: vr feb 05, 2010 10:46 pm 

op internet las ik dat dexamfetamine als speed gezien en gebruikt wordt en dat dat in verhouding met cannabis een slecht idee is. alleen omdat dexamfetamine op mij natuurlijk zo'n ander effect heeft vroeg ik me dus af ik ik het dan wel tegelijk kan gebruiken

Profiel E-mail  

Nieuw berichtGeplaatst: zo feb 07, 2010 11:21 pm 

ik slik 3 maal daags 10mg ritalin en daarmee gaat wiet prima

Profiel E-mail  

Nieuw berichtGeplaatst: ma feb 08, 2010 2:28 pm 
Moderator

Leeuwtjuh schreef:
Dexamfetamine word gezien als oppeppend middel, Cannabis is neerslachtig. Dus wellicht bedoeld logica dat het elkaar opheft?

Hoezo is cannabis neerslachtig? Bij mij versterkt het mijn stemming en het ontspant. Ik ga er juist beter van nadenken en kom op de beste ideeën en inzichten als ik blow. Mijn psych heeft zelfs gezegd dat ik beter een blowtje kan roken dan een oxazepam nemen. Ik slik geen middelen voor ADHD maar wel een AD.

Profiel E-mail  

Nieuw berichtGeplaatst: ma feb 08, 2010 8:39 pm 

nou cannabis is wel een kalmerend middel, misschien bedoelde hij/zij dat cannabis je rustig maakt en 'relax' en meer dan normaal terwijl je van speed juist meer energie enzo zou krijgen. Maar cannabis schijnt inderdaad te kunnen werken tegen ADHD hoewel dat bij mij niet het geval is. wel werkt dexamfetamine bij mij.
Maar als Cannabis als je kalmerend middel relaxer maakt en speed je juist oppept dan zou ddat dus niks uitmaken als je het tegelijk gebruikt.

Ik las dat als je speed en cannabis in een normale situatie combineert je dan angstaanvallen kan krijgen en dat dit geen slim idee is.

Alleen in mijn geval werkt dexamfetamine natuurlijk heel anders. Daarom vroeg ik me af of iemand (misschien uit eigen ervaring weet) of ik het wel tegelijk kan doen.

je zei dat je ritalin en cannabis tegelijk gebruikte. Wat voor werking had ritalin op jouw als ik vragen mag? werkte het als medicijn?

Profiel E-mail  

Nieuw berichtGeplaatst: ma feb 08, 2010 8:40 pm 
Moderator

Zoeza schreef:
Hoezo is cannabis neerslachtig? Bij mij versterkt het mijn stemming en het ontspant. Ik ga er juist beter van nadenken en kom op de beste ideeën en inzichten als ik blow. Mijn psych heeft zelfs gezegd dat ik beter een blowtje kan roken dan een oxazepam nemen. Ik slik geen middelen voor ADHD maar wel een AD.

Ja maar goed, jij bent de reincarnatie van Emile Ratelband... Dat werkt bij normale mensen wel als downer :D

Profiel E-mail  

Nieuw berichtGeplaatst: ma feb 08, 2010 9:12 pm 
Moderator

Leeuwtjuh schreef:
Zoeza schreef:

Ja maar goed, jij bent de reincarnatie van Emile Ratelband... Dat werkt bij normale mensen wel als downer :D

Ik ben ook een normaal mens hoor! Ik weet zeker dat ik niet de enige ben bij wie een jointje ontspannend werkt.

Profiel E-mail  

Nieuw berichtGeplaatst: di feb 09, 2010 8:38 am 

Beste rikkert .. je kan best nog blowen, maar er zijn 2 soorten wiet, 1 soort waar je actief van wort en eentje waar je passief van wort, dus kun je in plaats van 60 mg edicijn gewoon een beetje sativa blowen ? :nod:

Profiel E-mail  

Nieuw berichtGeplaatst: wo feb 10, 2010 1:28 pm 

nee ik ga zowiezo niet blowen als medicijn. Dexamfetamine wordt voorgeschreven en die cannabis dingen allemaal niet. er zulle vast wel discussies zijn dat het goed werkt maar er zullen vast redenen voor zijn dat het niet voorgeschreven wordt.

daar bovenop komt nog dan ik anderhalve maand geleden gestopt ben na 7 jaar verslaaft te zijn. ik vind het ongelovelijk smerig:P maar het was nooit gelukt te stoppen door de verslaving daarom ga ik niet roke alsmedicijn aangezien ik van ciggaretten soms in het ergste geval al moest kokhalzen :P

plus de smaak die ik zelfs van 1 ciggaret in mijn mond heb is al verschikkelijk :P

maar mag ik vragen waarom je denkt of weet dat ik nog kan blowen terwijl ik 60mg dexamfetamine heb geslikt?

Profiel E-mail  

Nieuw berichtGeplaatst: vr mei 14, 2010 1:32 pm 

Mijn vriend slikt Dexamfetamine, en blowt ook (hasj of wiet) en dat gaat goed, hij word er alleen TE relaxed van.. maar niet down of wat dan ook.

Profiel E-mail  

Nieuw berichtGeplaatst: do jul 22, 2010 7:59 pm 

Hoi Rikkert,

Kijk eens op www.drugsinfoteam.nl
Bij vraag en antwoord kan je je vraag aan een arts stellen die een eerlijk objectief antwoord geeft. Er zit daar een team die veel ervaring heeft met medicatie als ritalin, dex, concerta strattera etc. Zij weten je precies te vertellen wat de voor en nadelen zijn en waar je op moet letten als je blowt in combinatie met je medicatie.

Voor de mensen die nog vreemd tegen het gebruik van cannabis aankijken zou ik willen aanraden er ook eens een kijkje te nemen. Deze site is onderdeel van de brijder (verslavingskliniek). Erg interessante informatie op basis van feiten, niet op basis van fabels.

Voorbeeld van een leuk feitje.

- 30 glazen alcohol zorgt voor aantoonbare hersenschade, overigens is alcohol verbonden met meer dan 30 dodelijke aandoening, (leverziektes, nierziektes, korzakow enz)
- Cannabis (wiet, hash) veroorzaakt geen hersenschade, wel kan het gebruik van cannabis je hersenen zodanig uit balans brengen dat je er depressief van kan worden en het kan een al aanwezige sluimerende schizofrenie triggeren (dus niet veroorzaken). Meestal verdwijnen klachten veroorzaakt door het gebruik van cannabis nadat de gebruiker lange tijd (enkele maanden) niet gebruikt. Een ander nadeel van cannabis is dat als je het rookt het kankerverwekkend is (als je het eet of verdampt niet).

Het gebruik van Alcohol draagt meer risico's met zich meet dan het gebruik van Cannabis. Maar voor beide geld overdaad schaad. En het gebruik van drugs (ook alcohol) is nooit zonder risico's.

Er zijn veel mensen die cannabis gebruiken voor zelfmedicatie. Ik kan er niet zo heel goed tegen. Zo incidenteel geen probleem. Naar als ik 2 a 3 keer achter elkaar gebruik word ik er neerslachtig en depri van. dat verdwijnt meestal als ik 4 weken niet blow. Dus voor mij zo nu en dan en zeker niet teveel. Advies van het drugsinfoteam is meestal: alleen in het weekend 1 a 2 en niet meer. Probeer ook zo nu en dan een week niet te gebruiken. Dat is voor mij al teveel. Dus kijk goed hoe je er zelf op reageert.

Gr,
marcel

Profiel E-mail  

Nieuw berichtGeplaatst: ma aug 16, 2010 11:25 pm 

Een upper met een downer wil niet zeggen dat het resultaat 0 is.

Op de eerste plaats had ik eigenlijk nooit zin in wiet na een lijntje speed. Maar speed had in die zin wel effect op de lange termijn, ik werd juist extra stonded. Dus het versterkte bij mij. Maar dat kan ik eigenlijk alleen voor mezelf zeggen, hoe het in het algemeen is weet ik eigenlijk niet.

En daar moet je mee oppassen om dat mensen in het algemeen geen AD(H)D hebben. Die reageren anders op amfetamine, dus ook anders op de combi. Skitzo's reageren juist erg op wiet, meer dan normaal. Bij autisme kan juist trippen weer erg gevaarlijk zijn.

Mocht je het willen gebruiken check het dan extra drie dubbel, het is geen snoepgoed. Rook niet meteen een hele joint, eerst een kwart ofzo....

Profiel E-mail  

Nieuw berichtGeplaatst: di sep 07, 2010 1:47 pm 

Hoi Rikkert,

Mijn mening over cannabis is dat je je hersenen beschadigd.
Elke keer als je blowd sterft wat van je hersens cellen. Dus het is zeer dom en al helemaal niet verstandig om te blowen.
Wat betreft met medicatie... heb ik geen flauw benul van.
Maar voor je gezondheid zou ik echt als ik jou was stoppen met blowen.

Sterkte!
Passiebloem

Profiel E-mail  

Nieuw berichtGeplaatst: di sep 07, 2010 1:52 pm 

Lees nu pas je laatste bericht dat je gestopt bent.
Nu vraag ik me af waarom je dan dit vraagt. Gewoon om een discussie op gang te helpen.
Kijk ik weet alleen dat cannabis in de vorm dat bij coffeshop verkocht wordt super slecht is. En dan nog daar naar binnen gaan is een ramp op zich. Ik word al duizelig als ik voor bij zo'n gebouw loop.

Misschien zijn er mensen die als medicijn voor geschreven krijgen, daar hou ik me erbuiten en veroordeel ze zeker niet.
Maar begin er zeker niet mee... of gewoon door gaan omdat het van je wereld weg kan vluchten is gewoon zeer dom bezig zijn. En je gezondheid helpen naar de vernieling.
Is mijn mening.
Verder heb ik dus geen ervaring met ADHD een van mijn vriendinnen heeft het wel. Maar dat heb ze sinds kort te horen gekregen en ik zie haar niet minder om. Ga gewoon om zoals eerst.
En begrijp wel meer van haar. Verder vind ik haar gewoon een super aardige soms hyper meid maar wel gezellig.

Groet, Passiebloem

Profiel E-mail  

Nieuw berichtGeplaatst: wo sep 08, 2010 8:55 am 

@ passiebloem

Het gebruik van cannabis is niet schadelijk voor je hersenen. Dat is simpelweg bewezen. Zoals ik al eerder geadviseerd heb, ga naar www.drugsinfoteam.nl Dit is aangesloten bij de Brijder. De Brijder is een verslavingskliniek.

Het zit zo: Cannabis ontregeld bepaalde functies van je hersenen (net zoals alle drugs/alcohol) dat geeft het plezierige effect. Als je lange tijd Cannabis nuttigt kan het zijn dat je hersenen zo ontregeld raken dat je in de problemen komt (depressies ed). De een is daar meer gevoeliger voor dan de ander. Na een lange periode (6 maanden) stoppen pakken de hersenen het oude ritme weer op.

Het kan zijn dat sommige delen van je hersenen als het ware lui zijn geworden en minder goed functioneren. Maar er geen geen sprake van een beschadiging.

Bij andere drugs zoals Xtc, Speed en Cocaine is wel bewezen dat ze schadelijk zijn. Er ontstaat een schade aan de zenuwuitlopers van neurotransmitters die verantwoordelijk zijn voor de afgifte van dopamine, serotonine ed.

Alcohol is ook een van die giftige drugs. Na 30 biertjes per week is er aantoonbare schade te zien bij de meeste mensen.

Bij Cannabis is dit nooit aangetoond, geen schade MAAR nooit zonder risico. Daar komt bij dat Cannabis als je het rookt meer kankerverwekkend is dan een sigaret. Oh ja en Cannabis kan een sluimerende Psychose naar boven halen. Maar is niet verantwoordelijk voor het krijgen van een psychose.

Groeten,
Marcel

Profiel E-mail  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur