Hoi Rikkert,
Kijk eens op
www.drugsinfoteam.nlBij vraag en antwoord kan je je vraag aan een arts stellen die een eerlijk objectief antwoord geeft. Er zit daar een team die veel ervaring heeft met medicatie als ritalin, dex, concerta strattera etc. Zij weten je precies te vertellen wat de voor en nadelen zijn en waar je op moet letten als je blowt in combinatie met je medicatie.
Voor de mensen die nog vreemd tegen het gebruik van cannabis aankijken zou ik willen aanraden er ook eens een kijkje te nemen. Deze site is onderdeel van de brijder (verslavingskliniek). Erg interessante informatie op basis van feiten, niet op basis van fabels.
Voorbeeld van een leuk feitje.
- 30 glazen alcohol zorgt voor aantoonbare hersenschade, overigens is alcohol verbonden met meer dan 30 dodelijke aandoening, (leverziektes, nierziektes, korzakow enz)
- Cannabis (wiet, hash) veroorzaakt geen hersenschade, wel kan het gebruik van cannabis je hersenen zodanig uit balans brengen dat je er depressief van kan worden en het kan een al aanwezige sluimerende schizofrenie triggeren (dus niet veroorzaken). Meestal verdwijnen klachten veroorzaakt door het gebruik van cannabis nadat de gebruiker lange tijd (enkele maanden) niet gebruikt. Een ander nadeel van cannabis is dat als je het rookt het kankerverwekkend is (als je het eet of verdampt niet).
Het gebruik van Alcohol draagt meer risico's met zich meet dan het gebruik van Cannabis. Maar voor beide geld overdaad schaad. En het gebruik van drugs (ook alcohol) is nooit zonder risico's.
Er zijn veel mensen die cannabis gebruiken voor zelfmedicatie. Ik kan er niet zo heel goed tegen. Zo incidenteel geen probleem. Naar als ik 2 a 3 keer achter elkaar gebruik word ik er neerslachtig en depri van. dat verdwijnt meestal als ik 4 weken niet blow. Dus voor mij zo nu en dan en zeker niet teveel. Advies van het drugsinfoteam is meestal: alleen in het weekend 1 a 2 en niet meer. Probeer ook zo nu en dan een week niet te gebruiken. Dat is voor mij al teveel. Dus kijk goed hoe je er zelf op reageert.
Gr,
marcel