Een extra appel of sinaasappel per dag vermindert de kans op vroegtijdig overlijden aan kanker en hartziekten met een vijfde. Dit blijkt uit een onderzoek door de Cambridge University. Iets meer fruit en groente geeft flinke gezondheidsverbeteringen. Dat geldt voor alle leeftijden, ongedacht bloeddruk of roken.
Resultaten zijn gebaseerd op een doorlopend Europees onderzoek naar de relatie tussen kanker en voeding.
(The Daily Telegraph London, ProQuest Information and Learning Company)



