Onderzoek onder leiding van de universiteit in Lethbridge laat zien dat zelfs beperkt alcoholgebruik tijdens de zwangerschap kan leiden tot niet terug te draaien schade in bepaalde delen van de hersenen van het kindje.
Dr. Robert Sutherland voerde experimenten uit met ratten. Hij constateerde dat de geheugen- en leercentra in de hersenen permanent beïnvloed worden door dagelijkse doses alcohol. Hetzelfde zou opgaan voor mensen, vreest de onderzoeker.
Prenatale blootstelling aan alcohol verandert het aantal zenuwcellen in de hersenen. Die verandering interfereert met het geheugen en de manier waarop de hersenen electrische signalen overdragen.
Zwangere vrouwen zouden daarom beslist geen alcohol moeten drinken, waarschuwt Sutherland.
(Ahfmr.com)



