twitter


Aanbieding

Advertentie

Een strikt, persoonlijk dieet kan mensen met ADHD helpen. Dat schrijven onder andere Trouw en de Volkskrant naar aanleiding van een onderzoek van het ADHD Research Centrum en UMC St Radboud.

Voor het onderzoek volgden honderd kinderen met ADHD gedurende vijf weken een zogenoemd hypo-allergeen dieet. Dit houdt in dat ze geen voedingsmiddelen kregen waarop hun lichaam zou negatief kunnen reageren, zoals tarwe, sinaasappels en zuivel. Een controlegroep kreeg alleen advies over gezonde voeding. Een kinderarts beoordeelde aan het begin en het einde van de studie het gedrag van de kinderen aan de hand van een ADHD-scorelijst. Bij 64 procent van de kinderen was na het volgen van het dieet geen sprake meer van ADHD.

(UMC St Radboud)

De link voor dit artikel: http://www.psycholoog.net/adhd-kenmerkend-verminderd-door-dieet/trackback


  • R de Waele Comments:

    Dat ADHD na een dieet echt over is, lijkt mij onwaarschijnlijk. Wel lijkt beinvloeding van de verschijnselen mogelijk. Helaas is een dergelijk dieet duur (wordt niet vergoed), intensief (consequent volhouden is moeilijk bij ADHD-ers) en zijn resultaten vooraf onzeker.

    Met drie ADHD-ers in huis is Ritalin nog de beste oplossing om te overleven… (dit geldt niet allen voor mij, maar ook voor de drie ADHD-ers zelf).

  • Geef een reactie

    Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

    *